تعداد بازدید: ۳۲۸۸
کد خبر: ۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ - 2016 13 October
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به شناسایی ۱۲ خوشه صنعتی از جمله سنگ نی ریز در استان گفت: از این تعداد تاکنون پروژه امکان‌سنجی ۹ خوشه صنعتی به پایان رسیده است.

به گزارش هورگان و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، شاهپور قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه استانی راهبری خوشه‌های صنعتی اظهار داشت: در استان فارس تاکنون 12خوشه صنعتی شامل سنگ شمال فارس، سنگ نی‌ریز، انجیر، خرما، گلاب و عرقیات گیاهی، رب‌گوجه و ترشیجات، گیاهان دارویی، بسته‌بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون دو خوشه گلاب و عرقیات میمند و سنگ شمال، با دستیابی به اهداف مشخص شده در حوزه‌های ارتقای تولید، صادرات و فناوری به عنوان خوشه توسعه یافته اعلام و شبکه فراگیر خوشه نیز تشکیل داده‌اند گفت: علاوه بر آن دو خوشه صنعتی فرش دستبافت و رب‌گوجه و ترشیجات نیز در مرحله انجام مراحل توسعه خوشه‌ای قرار دارند و شبکه فراگیر آنها نیز در مرحله اجرا است.

قنبری تصریح کرد: تا پایان سال مراحل اجرایی خوشه خرمای جنوب فارس نیز با انتخاب عامل توسعه ،آغاز و این خوشه صنعتی به عنوان پنجمین خوشه استان فارس برنامه‌های خود در حوزه توسعه و تقویت صنایع و بنگاه‌ها و مراکز کسب و کار مرتبط با خرما عملیاتی می‌شود.

وی  با اشاره به برخی دستاوردهای اجرای طرح خوشه‌های صنعتی در استان فارس عنوان کرد: در خوشه سنگ شمال با اجرای برنامه‌های حمایتی علاوه بر کاهش صادرات سنگ‌خام، اقدامات موثری برای صادرات در کشورهای هدف جدید صادراتی نظیر روسیه و عمان در حال انجام است.

قنبری اضافه کرد: در خوشه گلاب و عرقیات میمند استان فارس نیز اقدامات موثری در بخش‌های بازاریابی، استانداردسازی محصولات و ارتقای تکنولوژی واحدهای تولیدی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در خوشه‌های صنعتی فارس را از راهبردهای مهم امسال در این بخش بیان کرد  و گفت: با برگزاری جلسات مختلف با ذینفعان خوشه‌های صنعتی فعال در استان، تشکیل 3 کنسرسیوم در خوشه فرش و نیز کنسرسیوم‌های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال و رب گوجه و ترشیجات و شوریجات وارد مرحله اجرایی شده است.

قنبری افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز برای تقویت  فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی، از ایجاد مراکز فروش کنسرسیوم‌ها در بازارهای هدف خارجی حمایت می‌کند و علاوه برآن با اختصاص یارانه بخشی از هزینه‌های اعزام اعضای کنسرسیوم‌ها به نمایشگاه‌های بین‌المللی را پرداخت می‌کند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها