تعداد بازدید: ۳۵۰۹
کد خبر: ۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ - 2016 04 September
عبور جنجالی از سواحل قطر و رسیدن به دیوار چین؛
مقدماتی جام جهانی در آسیا با شگفتی‌سازی امارات، شکست ٢ بر یک ژاپن در خانه و بُرد سخت ایران شروع شد.

ایران در حالی با برد، قطر را پشت سر گذاشت که از زمان مربیگری کارلوس کی‌روش، در ٩٠ دقیقه بازی، از هیچ تیم آسیایی شکست نخورده و در رنکینگ فیفا در رده نخست تیم‌های آسیایی قرار دارد.


در آن سوی میدان اما تیم بازنده‌ای وجود نداشت. قطر که به تیم ٧٢ ملت شهرت داشت، منتخبی از بازیکنان دنیا را دست و پا کرده بود تا ضمن راهیابی به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه، خود را برای ٢٠٢٢ که میزبان جام جهانی است آماده کند.


ایران تیم قطر را نبرد بلکه ترکیبی از بازیکنان برزیلی، فرانسوی، مصری، سودانی، اروگوئه‌‌ای، عربستانی، بحرینی، عراقی، و... را برد.


گلهای ایران عطر و بوی هلندی داشت. چرا که رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش هر دو در لیگ هلند توپ می‌زنند.


نکته جالب اینکه رضا قوچان‌نژاد که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود عادت به زدن گلهای حساس دارد. او در راه رسیدن به جام جهانی برزیل ناجی ایران بود و اگر دو گل او به قطر و کره نبود شاید نمی‌توانستیم به برزیل برویم. در جام جهانی ٢٠٠٦ هم وحید هاشمیان در چند بازی حساس به داد تیم ملی رسید و ناجی ایران لقب گرفت.


گویا رضا قوچان‌نژاد که در جام جهانی ٢٠١٤ تک گل ما را مقابل تیم ملی بوسنی به ثمر رساند تصمیم گرفته که در راه رسیدن به جام جهانی روسیه ٢٠١٨ هم کمک حال کی‌روش شود و نقش کلیدی چهار سال پیش خود را تکرار کند.


گفتی است در این بازی قوچان نژاد بهترین بازیکن زمین شد.


در زیر آمار بدست آمده از این بازی را می‌‌بینید:
درصد مالکیت توپ: قطر ۴۷ درصد- ایران ۵۳ درصد
کرنر: قطر ۷، ایران ۵
شوت در چارچوب:  قطر ۲، ایران ۲
شوت از راه دور: قطر ۲ ، ایران ۸
خطا: قطر ۱۱، ایران ۲۲
آفساید: قطر ۳، ایران صفر


در نظرسنجی برگزار شده در سایت هورگان ٨٥ درصد رأی دهندگان برد ایران را پیش‌بینی کرده بودند و ١٥ درصد هم رأی به تساوی دادند.


واکنش‌ها
- رضا قوچان‌نژاد: به گل‌های حساس من عادت نکنید!


- سردار آزمون: بازیکنان تیم ملی قطر بی‌غیرت هستند! من تا به حال ندیده بودم یک تیمی بگوید گل می‌زنید، شادی نکنید.


- افشین پیروانی:مگر می‌شود گل بزنیم و دعوا را شروع کنیم؟


- مظفری داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران: داور سریلانکایی تجربه این بازی بزرگ را نداشت اما اشتباه تأثیرگذاری هم مرتکب نشد.


- رضا غیاثی: داور سریلانکایی در سطح رقابت‌های درجه اول آسیا نبود.


- حسن الهیدوس کاپیتان تیم ملی قطر پس از بازی: رفتار هواداران و اعضای تیم ملی ایران را در دوحه جبران می‌کنیم.


- نکونام: من مقصر درگیری‌ها نبودم.


- ایران گل دوم خود را در دقیقه ۹۹ وارد دروازه حریف کرد تا دیرترین گل تاریخ خود را ثبت کند.


- استیلی: تیم ملی آرامش نداشت و در بازی ترکیبی و کناره‌ها ضعیف بود. ما ۹ بازی دیگر در پیش داریم و باید حاشیه‌های اطراف تیم کنترل شود و از اشتباهات درس بگیریم.


- میناوند: بازی ایران و قطر مرا به یاد سال ۲۰۰۲ انداخت. در آن سال نیز نیمه اول بازی گره خورد و در نیمه دوم با پنالتی علی دایی درگیری‌های زیادی ایجاد شد و در نهایت توانستیم بازی را دو بر صفر ببریم.


- فاکس‌اسپورت: ایران مقابل قطر خونسرد نبود.


- پیروزی تیم ملی کشورمان و گلزنی رضا قوچان‌نژاد مهاجم ایرانی تیم هیرنوین هلند در اولین بازی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ٢٠١٨ به خبر اول سایت رسمی این باشگاه تبدیل شد.

لحظه به ثمر رسیدن گل رضا قوچان‌نژاد/ بازی ایران و قطر

عبور از دیوار چین

تیمهای ملی ایران و چین در حالی به مصاف هم می‌روند که دو تیم از زمان اولین دیدارشان در جام ملتهای ١٩٧٦ تهران تاکنون ٢٢ بار با هم بازی کرده‌اند که ١١ برد سهم ایران بوده و ٥ بار نیز چین برده است. ٦ بازی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.  ایران ٣٩ گل زده و ٢١ گل نیز دریافت کرده است.
کی‌روش در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «چقدر از تیم ملی چین شناخت دارید؟»، یادآور شد: فقط یک هشدار به تمامی افرادی که در رسانه‌ها هستند می‌دهم و می‌گویم که اگر فکر می‌کنید بازی ما مقابل چین آسان‌تر از قطر است، سخت در اشتباه هستید. چین بازی ۳ بر صفر باخته را به نتیجه ۳ بر ۲ در برابر کره‌جنوبی تغییر داد. ما گروه دشواری داریم و باید بگویم با تمام احترامی که برای سوریه قائل هستم، به جز این تیم سایر تیم‌های دیگر گروه شانس زیادی برای صعود دارند.
دولت چین در یکی دو سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی روی این رشته کرده است و ما بازی دشواری مقابل آنها داریم.
برنامه بازی ایران و چین
سه‌شنبه ١٦ شهریور- ساعت ١٦- مکان: چین.

برچسب ها: ایران ، قطر ، چین ، فوتبال ، جام جهانی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها