تعداد بازدید: ۳۰۲۳
کد خبر: ۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ - 2016 03 August
شیراز-ایرنا- نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجودی که ورزش بخش عمده ای از سلامت و نشاط جامعه را تشکیل می دهد اما متاسفانه هنوز حق مطلب در مورد این مقوله مهم در کشور ادا نشده است .
اصغر مسعودی، چهارشنبه در حاشیه دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگرچه اولویت کنونی در کشور حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان است اما این بدان معنا نیست که موضوع ورزش که با مباحث مهمی همچون نشاط و سلامتی جامعه در ارتباط است، نادیده گرفته شود.

وی افزود: برای ریشه کردن اعتیاد و مقابله با معضلاتی که گربیانگیر جوانان ماست ورزش بهترین راهکار است ضمن اینکه قرار گرفتن ورزشکاران ایران بر روی سکوهای جهانی نیز عزت و عظمت کشورمان را در دنیا به اثبات می رساند.

مسعودی با اشاره به وجود تعداد زیادی پروژه های نیمه تمام ورزشی درکشور و به ویژه در فارس بیان کرد: طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود سرانه فضای ورزشی کشور به یک متربرسد که این امر محقق نشده و با رویکردی که دولت تدبیر و امید به ورزش و جوانان دارد این امیدواری وجود دارد که سرانه فضای ورزشی به یک متر برسد .

وی گفت: در حوزه ورزش و جوانان فارس کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است که قابل تقدیر است اما انتظار داریم که حق ورزش فارس بیشتر گرفته شود و ما هم در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس در مورد حوزه جوانان هم بیان کرد: با توجه به قابلیت هایی که جوانان ما در عرصه های مختلف از خود نشان دادند شایسته است که رویکرد ویژه ای به آنان داشته باشم و مشکلات آنها را حل کنیم.

وی بیان کرد: تقویت و شکوفایی استعداد های جوانان ما از جمله موضوع هایی است که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قراردارد و باید همگان بکوشیم تا زمینه انجام آن به خوبی مهیا شود. 

مسعودی، در باره ورزش و جوانان شهرستان استهبان و نی ریز هم گفت: استعدادهای بسیار خوبی در این دو شهرستان و توابع آنها وجود دارد و باید برای بهره گیری از این نیروهای مستعد زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم در این دیدار بیان داشت: برای اینکه بتوانیم این دو مقوله مهم را به جایگاه اصلی خود برسانیم نقش نمایندگان مجلس نیز بسیار مهم است. 

حیدر علی کامیاب کلانتری افزود: سیاست ما این است که به تمام شهرستان های فارس به ویژه نقاط محروم به صورت خاص رسیدگی کنیم و با همین دیدگاه ظرف یک سال گذشته پرژوه های زیادی در حوزه ورزش این استان به بهره برداری رسید و در این مدت در حوزه جوانان هم موفقیت های خوبی کسب شده است. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از گذشته وجود داشته، کمبود بودجه برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی است اما با رایزنی های صورت گرفته توانسته ایم این بودجه را افزایش دهیم.

کامیاب کلانتری در بخش دیگری از مطالب خود گفت: شهرستان نی زیر و استهبان جزو شهرستان های خوب فارس در زمینه ورزش و جوانان هستند و تا کنون قهرمانانی هم از این دو شهرستان مطرح شده اند و به همین سبب باید بیشتر به این دو منطقه پرداخته شود.
شهرستان های استهبان و نی ریز به ترتیب در فاصله 160 کیلومتری و 192 کیلومتری شرق شیراز واقع شده اند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها