تعداد بازدید: ۳۱۷۲
کد خبر: ۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ - 2016 23 July
امام جمعه نی‌ریز:
امام‌جمعه نی‌ریز نماز‌جمعه را قرارگاه اصلی فرهنگ توصیف و تأکید کرد همه دستگاه‌های فرهنگی شهر باید یکجا و هماهنگ عمل کنند.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه اولین روز مردادماه، نماز‌جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند که محل اصلی فرهنگ اسلام است.

ایشان نماز جمعه را به قرارگاه تشبیه کرد. به گفته آیت‌ا... فقیه همانطور که در جنگ فرماندهان قرارگاه دارند و برای دفاع از کشور برنامه‌ریزی می‌کنند، نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر و امام جمعه، فرمانده آن است.

امام‌جمعه نی‌ریز گفت: «نماز جمعه مرکز اخلاق، ایمان و تقواست و جای بصیرت و آگاهی دادن به مردم است تا فرهنگ آنها رشد کند.»

به گفته امام جمعه نی‌ریز، همه دستگاه‌های فرهنگی شهر از جمله دانشگاه‌ها، مساجد و کانونهای فرهنگی باید یکجا و هماهنگ عمل کنند.

عضو خبرگان رهبری سالروز اصلاح قانون اساسی پس از ده سال به دستور امام خمینی(ره) را یادآور شد و تأکید نمود هم‌اکنون نیز قوانینی که بر علیه محرومان و موجب فساد است، نباید در مجلس تصویب شود.

آیت‌ا... فقیه گفت: «اگر قانونی به نفع مصالح مملکت باشد، باید پا بر جا بماند و اگر به نفع یک عده خاص باشد، باید حذف شود.»

ایشان اظهار امیدواری نمود نمایندگان مجلس قوانینی تصویب کنند که به نفع جامعه و جوانان باشد تا بتوان از استعداد سرمایه‌های کشور به بهترین نحو استفاده کرد.

امام‌جمعه نی‌ریز همچنین با اشاره به روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد سازمان فنی و حرفه‌ای باید بتواند با آموزش حرفه‌های مفید به جوانان، در شغل و آینده زندگی آنان تأثیرگذار باشد.

آیت‌ا... فقیه سالروز عملیات مرصاد و رشادتهای شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت و در جایی دیگر با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، ورزش را عبادت و باعث سلامت جسم و روح دانست که برای همه اقشار مردم لازم است.

امام‌جمعه نی‌ریز اسلام را دین اجتماع، تمدن و پیشرفت خواند و گفت در این دین انزوا و گوشه‌نشینی معنا ندارد. به گفته ایشان، انسان باید بتواند در سایه اجتماع پیشرفت کند و جامعه را سالم نگه دارد؛ چرا که جامعه سالم، افراد خوب و سالم می‌سازد.

در بین دو نماز، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان نی‌ریز به مناسبت سالگرد برگزاری اولین نماز کشور، با اهداء گل و هدیه از آیت‌ا... فقیه تجلیل کرد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها