تعداد بازدید: ۱۹۰۸
کد خبر: ۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ - 2017 14 June
گزارشهای ضد و نقیض از نجات و کشته شدن تعداد زیادی از مردم؛
یک برج مسکونی در غرب لندن دچار آتش‌سوزی شده و تعدادی را زخمی کرده است. ممکن است که افرادی هنوز در داخل این ساختمان مشتعل باشند. برخی منابع از بروز تلفاتی در این حادثه خبر داده‌اند اما هنوز این گزارش‌ها رسما تایید نشده است.
آخرین جزئیات از آتش سوزی مهیب در برج گِرَنفل لندن
 
 
 آتش سوزی این برج ساعت ۱:۲۶ دقیقه گزارش شده و در حال حاضر ۲۰۰ آتش نشان در تلاش برای مهار آتش هستند.به گفته پلیس مصدومان با شدت کم و زیاد آسیب دیدگی در طول این مدت درمان شده‌اند.شهردار لندن آتش سوزی را یک فاجعه بزرگ توصیف کرده است.از آنجا که احتمال سقوط ساختمان وجود دارد پلیس لندن در تلاش است تا مردم را محل حادثه دور کند.
 
 
اخبار و جزئیات مربوط به این حادثه را با پارسینه دنبال کنید:
 
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۳:۳۷
اعلام تخمین کشته شدگان در بن بست خبری
کمیسیونر آتش‌نشانی لندن گفت: «تأیید می‌کنم که این حادثه قربانیانی خواهد داشت».وی تصریح کرد: من بسیار ناراحت هستم که می‌خواهم تأیید کنم که شماری تلفات در این حادثه وجود دارد. من در حال حاضر به واسطه اندازه و پیچیدگی این ساختمان، نمی‌توانم تعداد دقیق را تأیید کنم. همچنین علت آتش‌سوزی در این مرحله مشخص نیست».
 
تا کنون مقامات مرتبط با اطفای این حریق در لندن و همچنین مسئولان پلیس و امنیتی درباره چونگی آغاز این رخداد و ابعاد حادثه و تعداد مفقودان اطلاع رسانی مشخصی نکرده اند
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۳:۳۵
آمارهای متفاوت از کشته ها و زخمی های آتش سوزی
تاکنون بیش از ۵۰ نفر به دلیل جراحات ناشی از این آتش سوزی در بیمارستان تحت درمان قرارگرفته اند و صدها نفر از این ساختمان تخلیه شده اند.تارنمای روزنامه دیلی میل در گزارشی عنوان کرد که تاکنون مرگ چندین نفر ناشی از این آتش سوزی تایید شده است.

'دنی کاتون' رییس آتش نشانی لندن در سخنانی ضمن تایید این نکته که این آتش سوزی مهیب تلفاتی داشته است گفت که تا این لحظه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست و اطلاعات بیشتر به زودی دراختیار عموم قرار خواهدگرفت.اما هنوز تعداد دقیق مجروحان و قربانیان آن مشخص نیست اما براساس شواهد عینی در زمان آتش سوزی عده ای از ساکنانش خصوصا طبقات فوقانی اش قادر به خروج به موقع از این برج نبوده اند.

شاهدان گفته اند که در زمان آتش سوزی عده ای خودشان را از پنجره های برج به بیرون پرتاب کرده اند و فریاد کسانی را می شنیده اند که در میان آتش گیر افتاده بودند.به گفته این شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامده و این درحالی است که درسال گذشته میلادی ۱۰ میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است.گفته می شود که در این ساختمان قریب به ۶۰۰ نفر از جمله تعداد زیادی خانواده که شماری از آنها مسلمان بوده اند، زندگی می کرده اند.
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۱:۴۸
 برج گرانفل لندن مسلمان‌نشین بوده است
 
گزارش‌های تازه از این حادثه حکایت از آن دارد که برج گرانفل لندن مسلمان‌نشین بوده است. به نظر می‌رسد تعداد زیادی از خانواده‌های ساکن در این ساختمان مسلمان بوده‌اند.

گزارشگر اسکای نیوز حین گزارش زنده خود گفته است: «از آنجایی‌که بسیار از این خانواده برای ماه رمضان در زمان شروع آتش سوزی بیدار بوده‌اند و بوی دود را حس کرده‌اند از ساختمان بیرون آمده‌اند اما در عین حال افرادی هم در برج گیر کردند که بیرون آمدن برای آنها بسیار سخت بوده است.»

به گفته او، برخی ساکنین که زودتر متوجه آتش سوزی شدند همسایه‌های خود را خبر کردند و از آنها می‌خواستند از ساختمان بیرون بروند.

به گزارش اسکای نیوز، تا کنون ۳۰ نفر از مجروحان آتش سوزی برج گرانفل تا به این لحظه به ۵ بیمارستان در لندن منتقل شده‌اند.
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۰:۵۸
امنیت برج زیر سئوال
فرانس ۲۴ درحالی بیم فرو ریختن برج ۲۷ طبقه مسکونی واقع در منطقه 'کنزینگتون' واقع در غرب لندن را داد که برج مسکونی ساعت ها است که در شعله های آتش می سوزد.درهمین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان که از ساعت نخستین وقوع این حادثه بطور مستقیم به پوشش این خبر اقدام کرده است در پوشش این خبر افزود که اکنون امنیت این برج زیر سوال رفته است.
 
بنابر گزارش ها نیروهای امداد و آتش نشان اقدام به تخلیه ساختمان های اطراف این برج مسکونی در این بخش از پایتخت انگلیس کردند.
از مقامات انگلیس تاکنون شهردار لندن درباره این آتش سوزی واکنش نشان داده و در توییتی نوشت که 'واقعه بزرگی' در 'برج گرنفل' واقع در کنزینگتون اعلام شده است.
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۰:۴۷
افراد گرفتار در برج که هنوز خارج نشده اند
آتش‌سوزی در ساختمان بیست و هفت طبقه "برج گرن فل" در ساعات اولیه امروز، چهارشنبه، ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن)، آغاز شد و ماموران آتش‌نشانی با بیش از چهل دستگاه خودرو اطفاء حریق از پایگاه‌های مختلف شهر برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شده‌اند. حریق همچنان ادامه دارد.به گفته پلیس، این آتش‌سوزی تا کنون تعدادی زخمی داشته که تحت درمان قرار گرفته‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است هنوز کسانی در داخل ساختمان باشند اما این گزارش‌ها رسما تایید نشده است.
 
آخرین جزئیات از آتش سوزی مهیب در لندن 

بعضی از شاهدان عینی از شنیدن فریاد کمک‌خواهی از داخل ساختمان خبر داده و گفته‌اند که افرادی را در برابر پنجره‌ها دیده‌اند. یک شاهد عینی از کشته شدن کسانی در طبقات فوقانی ساختمان سخن گفته است.
 
آخرین جزئیات از آتش سوزی مهیب در لندن 

در حال حاضر، قطعات مشتعل و خاکستر از بدنه ساختمان به اطراف پراکنده می‌شود.اکثر طبقات ساختمان دستخوش آتش‌سوزی شده و این نگرانی وجود دارد که ممکن است کل این برج مسکونی به زودی فرو بریزد.
 
آخرین جزئیات از آتش سوزی مهیب در لندن 

صادق خان، شهردار لندن، این آتش‌سوزی را "حادثه عمده" اعلام کرده و از تجهیز امکانات شهری برای مقابله با آن خبر داده است.هنوز هیچ گزارشی در مورد منشاء احتمالی این آتش‌سوزی در دست نیست.
منبع: پارسینه
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها