تعداد بازدید: ۱۸۶۴
کد خبر: ۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 2017 12 June
بیش از 2 هزار دانش آموز از هفته اول تیر در مدارس نی‌ریز ثبت‌نام می‌کنند.
روابط عمومی آموزش وپرورش نی‌ریز: بخش‌زاده کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نی‌ریز گفت: این ثبت‌نام به مدت یک ماه در مدارس نی ریز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نام نویسی دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی بدون حضور در طرح سنجش سلامت مجاز نیست، بنابراین پس از انجام مراحل پیش ثبت‌نام، اولیاء مدرسه، خانواده‌های نوآموزان را به مراکز طرح سنجش سلامت معرفی می‌کنند.

بخش‌زاده ادامه داد: با آغاز ثبت‌نام در این مرحله، اولیای نوآموزان ورودی پایه اول ابتدایی می‌توانند با مراجعه به مدارس محدوده محل سکونت خود نسبت به پیش ثبت‌نام فرزندانشان اقدام کنند.
کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نی‌ریز با اشاره به اینکه ثبت نام کلاس اولی‌ها تا پایان مرداد ادامه دارد افزود: پارسال حدود 1 هزار و 870 نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 هزار و 100 نوآموز در طرح سنجش سلامت امسال شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در  طرح  سنجش سلامت، بینایی، شنوایی، گفتاری، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن و معاینات پزشکی سنجش می‌شود.

بخش‌زاده از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه، بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی اعلام کرد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها