تعداد بازدید: ۱۶۷۹
کد خبر: ۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ - 2017 09 June
مدیرکل محیط زیست فارس:
مدیرکل محیط زیست فارس گفت: شرایط محیط زیستی استان فارس به زودی مانند خوزستان می شود.
نبی اله مرادی  در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با اشاره به اینکه برنامه ریزی نامناسب باعث بروز مشکلات برای محیط زیست فارس شده است، گفت: زمانیکه از تمامی دارایی خود برای اول شدن در تولید گندم گذاشتیم باید پیش بینی امروز را می کردیم.

وی ادامه داد: آب های استان فارس برای تولید گندم به اتمام رسید و با یک خشکسالی چند ساله شاهد مشکل برای آب شرب هم هستیم.

مدیرکل محیط زیست فارس تاکید کرد: وضعیت آب و هوایی  استان فارس به زودی مانند خوزستان می شود زیرا تالاب ها خشک شده و ۹ کانون بزرگ داخلی فارس به شکل فرسایشی شکل گرفته است.

مرادی یادآور شد: بهرام گور به تنهایی چند گوره خر نیست که مردم از آنها نگهداری کنند، منطقه بهرام گور یک فضایی بسیار مهم و عالی برای گردشگری است که باید از آن استفاده شود اما متاسفانه به جای توسعه گردشگری به دنبال معدن هستند.

وی افزود: همدلی و اتحاد مشخص برای حفظ حیات در زیست بوم فارس وجود ندارد در حالیکه بهترین پتانسیل و داشته ها را در فارس داریم.

مدیرکل محیط زیست استان فارس ادامه داد: قرار نیست که در گذشته وضعیت آب استان را بحرانی کردیم امروز هم هوا و خاک را از دست دهیم به همین دلیل باید توجه ویژه ای به بخش صنعت داشته باشیم.

مرادی در پاسخ به سئوالات خبرنگارمهر، در خصوص وضعیت مجوزهای صنعتی و حقآبه تالاب های فارس، گفت: صنایع بزرگ مشمول ارزیابی هستند که قوانین در این راستا مشخص است اما تمامی تلاش ما این است که جوا استعلامات در کمتر از ۱۵ روز صادر شود.

وی در خصوص بلند مرتبه سازی و جلوگیری از ورود هوا در شیراز نیز گفت: به طور حتم شهرداری باید در این راستا توجه ویژه داشته باشد اما مجموعه محیط زیست نیز در این راستا تحقیقاتی خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست فارس در بحث تلاب ها نیز افزود: همت و تلاش ویژه برای رسیدگی به وضعیت تالاب ها وجود ندارد، در سال ۹۴ رقمی حدود ۲.۵ میلیارد تومان برای استان مصوب شده که ۱۰ درصد تخصیص یافت، در سال ۹۵ رقم ۵ میلیارد تومان مصوب شد که تخصیصی نداشتیم و برای سال جاری نیز ۵ میلیارد مصوب شده است.

وی در خصوص خروج صنایع آلاینده از شهر شیراز نیز گفت: طبق توافقات انجام شده قرار بود که ۳ کارخانه آلاینده تا سال ۹۶ از شیراز خارج شود اما تاکنون هیچ اتفاقی روی نداده است، روغن نباتی هم طبق توافاقتی که سال های گذشته انجام داده اند قرار است در سال جاری از شیراز خارج شود که با روند کنونی ممکن نیست.

مرادی ادامه داد: در خصوص پالایشگاه نیز باید تاکید کرد که دشت زرقان دیگر جایی برای فعالیت ندارد.

مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص وضعیت سد تنگ سرخ نیز گفت: سد تنگ سرخ کار کارشناسی شده نیست و سخنان دوستان نیز نمی تواند در روند حرکتی محیط زیست تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: این سد با ظرفیت ۱۸ میلیون متر مکعب که حدود یک سوم آن باید برای حفظ سد حفظ شود چگونه می تواند با ۱۰ تا ۱۲ میلیون متر مکعب در مقابل سیل ایستادگی کند و از طرفی راه اندازی این سد تاثیر مستقیم بر دریاچه مهارلو دارد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها