چگونگی پرداخت خسارت مشترکان برق
با وجود این که یاقوتی مدیرکل توانیر عنوان کرده بود فرآیند پرداخت خسارتهای برق خانگی سال جاری، از یک ماه آینده آغاز و پیشبینی میشود تا پایان دیماه همه پروندههای معوق از ابتدای سال جاری تعیین تکلیف شوند، صفی مدیر برق نیریز گفت: «چنین دستورالعملی تاکنون برای ما از استان نیامده؛ اما به محض دریافت آن، اجرایی خواهد شد.»
لازم به ذکر است به نقل از روزنامههای سراسری، مشترکان زیاندیده میتوانند با مراجعه به سامانه بیمه توانیر اطلاعات خود را ثبت و مدارک لازم را بارگذاری کنند.
مراحل ثبت شکایت در سامانه توانیر در ادامه ذکر شده است:
۱. به سایت bime.tavanir.org.ir مراجعه و گزینه «اعلام خسارت» را انتخاب کنید.
۲. در مرحله بعد، شناسه قبض برق را وارد کنید. برای یافتن این شناسه، وارد حساب کاربری خود در سامانه «برق من» شوید.
۳. در ادامه مشخصات فردی شامل نام، کد ملی، شماره تماس، آدرس و کد پستی را وارد کنید.
۴. در بخش بعد باید فایلهای زیر را آپلود کنید:
.تصویر آخرین قبض برق یا پیامک قبض
.تصویر کارت ملی
.سند مالکیت یا اجارهنامه محل حادثه
نکته: حجم فایلها باید کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت و در فرمت JPG، PNG یا PDF باشد.
۵. در مرحله بعد باید شرح حادثه نظیر زمان وقوع، نوع خسارت، شرح اتفاق و مبلغ تقریبی خسارت را بنویسید.
۶. در بخش پایانی، باید مدارک تکمیلی (در صورت وجود) نظیر فاکتور تعمیر، گزارش آتشنشانی، گزارش نیروی انتظامی (در صورت فوت یا نقص عضو)، صورتحساب بیمارستان و... بارگذاری شود.
۷. پس از ثبت نهایی، یک کد رهگیری به شما داده میشود که برای پیگیریهای بعدی ضروری است.
نکته: طبق دستورالعمل اجرایی بیمه حوادث مشترکین، جهت رسیدگی به خسارت تجهیزات برقی، ارائه فاکتور معتبر لازم است و ذکر عبارت «حوادث ناشی از برق» در فاکتور، الزامی است.
نکات مهم در ثبت شکایت خسارت برق در سامانه توانیر
مهلت ثبت: حداکثر تا ۱۵ روز پس از وقوع حادثه فرصت دارید شکایت را ثبت کنید.
نحوه پیگیری: وضعیت درخواست از طریق سامانه توانیر یا تماس با شماره ۱۲۱ قابل پیگیری است.
امکان بررسی حضوری: در صورت نیاز، کارشناسان اداره برق یا بیمه برای بررسی به محل اعزام میشوند.
مبلغ پرداختی: بسته به نوع خسارت و ارزیابی کارشناسی، بخشی از هزینه تعمیر پرداخت میشود.


