تعداد بازدید: ۲۹۰۰
کد خبر: ۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ - 2016 03 July
مسعودی:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه برنامه‌ای که فقط نظر یک طیف از جامعه را تامین کند، محکوم به نابودی است، گفت: متاسفانه سری اخیر برنامه سینمایی «هفت» درگیر حواشی و بازی‌های جناحی شده است.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم رضایت هنرمندان از آخرین سری برنامه «هفت» و نفوذ جریان‌های سیاسی در این برنامه، گفت: رسانه ملی متعلق به همه مردم است؛ به‌همین دلیل برنامه‌سازان نباید گرایش‌های حزبی و شخصی خود را در تولید برنامه‌ها دخیل کنند؛ زیرا وظیفه یک برنامه تحلیلی مرتبط با سینما، آسیبشناسی و برداشتن باری از دوش سینماگران است اما متاسفانه برنامه سینمایی «هفت» درگیر حواشی و بازی‌های جناحی شده است.

نماینده نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوره اخیر برنامه سینمایی «هفت» بنای سوق دادن به مسائل سیاسی در برخورد با سینماگران و تحلیل فیلم‌ها داشت؛ این مسئله را باید از چشم مدیران تلویزیونی دید اما چنین برنامه‌هایی باید فراتر از حزب‌گرایی و جناح‌بازی وظیفه ذاتی خود یعنی کمک به حل مشکلات سینما را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه «هفت» باید به دنبال مسائل سینما و مشکلات صنفی سینماگران باشد، گفت: هنرمندان باید بتواند جایگاه هنر را در کشور ارتقا ببخشند و به‌یقین رویکردهای حزبی می‌تواند این جایگاه را در نزد مردم تضعیف کنند و اصولا مطالبه مخاطبان از یک برنامه تخصصی سینمایی، اعمال نگاه‌های سیاسی نیست.

مسعودی با بیان اینکه هنرمندان معمولا به‌دنبال بیان آسیب‌های اجتماعی به منظور تاثیر و تغییر هستند بنابراین نباید از این موضوع برداشت سیاسی کرد، گفت: "حاشیه"‌ آفت یک برنامه تخصصی تلویزیونی است و یک برنامه‌ساز باهوش سعی بر آیند‌ه‌نگری دارد و برای حفظ و بقای برنامه خود به سمت جناح خاصی گرایش پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه برنامه‌ای که فقط نظر یک قشر از جامعه را تامین کند محکوم به نابودی است و متأسفانه این اتفاق برای برنامه «هفت» سینمایی چندین بار رخ داده است، بیان کرد: صدا وسیما متعلق به همه مردم است بنابراین مجریان و برنامه‌سازان باید نسبت به مواضع سیاسی خود خویشتن‌دار باشند تا بتواند جذب حداکثری مخاطب را تحقق بخشند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها