تعداد بازدید: ۱۸۷۷
کد خبر: ۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 2017 01 June
استاندار فارس:
با فضاسازي ، هيچ رفتار غير قانوني در استان فارس راه به جايي نمي برد.
استاندار فارس در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان با بيان اين مطلب و با اشاره به برگزاري انتخابات اخير در استان گفت: هر كس كه در پاي صندوق هاي آرا حضور يافته براي ما عزيز است و ميزان مسئوليت پذيري خود را نشان داده است و بايد مورد تقدير قرار گيرد.

سيد محمد علي افشاني اضافه كرد: ميزان مشاركت مردم استان فارس در اين دور از انتخابات از استان هاي همتراز بيشتر بوده و در رتبه اول قرار داريم. در كنار مشاركت بالا در ميزان راي به دولت تدبير و اميد نيز فارس از استان هاي همجوار خود پيشي گرفته است و اين مردم فارس بودند كه با مسئوليت شناسي حماسه آفريدند و انتخاباتي باشكوه را رقم زدند.

وي تصريح كرد: اين انتخابات به چند دليل داراي اهميت بود؛ ابتدا برگزاري انتخابات در آرامش كامل، دوم مشاركت بالاي مردم و سوم حاكميت قانون در برگزاري انتخابات.

استاندار فارس در خصوص برخي اعتراضات و اتهاماتي كه طي روزهاي اخير نسبت به برگزاري انتخابات مطرح شده است گفت: هيچ كس نبايد به نام قانون انتظار داشته باشد ما خلاف قانون عمل كنيم. در اين انتخابات از ابتدا تا انتها مسير قانوني طي شده و براي كساني كه ايراداتي را مطرح مي كنند مسير قانوني باز است و قانون نشان داده كه مسير از كدام طرف است. هر كس خارج از اين مسير قدم بردارد خلاف قانون عمل كرده است.

وي براي مديراني كه در جلسات شوراي اداري حضور پيدا نمي كنند نيز خط و نشان كشيد و خواستار حضور خود مديران و نه نماينده يا جانشين آن ها در جلسه هفته آينده شوراي اداري استان شد.
افشاني افزود: در جلسه هفته آينده چند مبحث را مطرح خواهيم كرد كه يكي از آنها بحث انتخابات است.

وي اضافه كرد: ‌ما انتخابات را در صحت كامل برگزار كرديم و نبايد توسط برخي زير سوال برود چرا كه اين نه به نفع مردم و نه به نفع فارس است و اگر كسي هم فكر مي كند در جايي ايراد يا اشكالي وجود داشته قانون اين را مشخص كرده كه به كجا مراجعه كنند اما با فضا سازي ،هيچ رفتار غير قانوني در استان راه به جايي نمي برد. استاندار فارس افزود: بگذاريد از شيريني اين حماسه و حضور مردم استفاده كنيم. اگر اين كارها را ادامه دهيم مردم ضرر مي كنند، براي ما هيچ چيزي فراتر از قانون نيست و در اين راه تحت تاثير هيچ فشاري قرار نخواهيم گرفت و تنها چيزي كه بايد مدنظر همه باشد اجراي قانون است.

وي خواستار توجه بيشتر مسئولين به انجام امور حوزه هاي خود شد و گفت: ديگر فضاي انتخاباتي تمام شد و ما وارد فضاي ديگري
شده ايم. اين مردم ساعت ها در صف انتخابات ايستاده اند و ما بايد براي قدرداني از آن ها تلاش كنيم مشكلات را حل كنيم و اين تنها نبايد در حد گفتن باشد و بايد در عمل از امروز فعاليت خود را آغاز كنيم.

استاندار فارس ضمن رد آمارسازي توسط مسئولين در برخي از شاخصه هاي رشد اقتصادي از جمله اشتغالزايي اظهار كرد: امكان ندارد در اين موارد مديري بتواند آمارسازي كند و من به آن پي نبرم. در خصوص اشتغالزايي هم در حالي كه نرخ بيكاري در كشور از 11 به 12 درصد رسيد در استان فارس شاهد كاهش حدود 7 درصدي بوديم اما مهم اين است كه مديران ما بدانند كه بيش از اين نيز مي توانيم كار كنيم.

وي افزود: ما بايد بدانيم هر جمله اي كه در تريبون ها مي گوييم در توسعه و رونق استان اثر گذار است، در حالي كه انتظارات مردم نيز پس از انتخابات بالاتر رفته و اين، كارها را سخت تر كرده است. ما در ادامه كارها پاسخگوي آن چه ديگران گفتند و تحقق نيافتني است نيستيم بلكه پاسخگوي آن چيزهايي هستيم كه اين دولت قول داده است.

رييس شوراي برنامه ريزي استان فارس گفت: با توجه به اين كه هنوز در ابتداي سال قرار داريم، اكنون بهترين زمان براي گرفتن بودجه‌هاي ملي است و مهم ترين شاخص ارزشيابي مسئولين جذب اعتبارات ملي است.

وي خطاب به مسئولين بيان كرد: در ماه مبارك رمضان نيز همه به دنبال كار مردم باشيم و زمان را از دست ندهيم.

استاندار فارس خواستار اولويت دادن به پروژه هاي ناتمام شد و ادامه داد:‌ ما از قيچي و كلنگ خوشمان نمي آيد و به همين دليل مي‌گوييم اولويت كار، پروژه هاي ناتمام باشد و به ترتيب اولويت فيزيكي و پروژه اي به انجام برسد. افشاني گفت: تا زماني كه گردشگري در فارس حرف اول را نزند ما در حوزه اقتصادي خوب كار نكرده ايم و بايد ظرفيت هاي حوزه گردشگري را مطرح و اين حوزه را احياء‌ كنيم.
وي خواستار توجه بيشتر در به كارگيري جوانان و بانوان در حوزه هاي مديريتي شد و گفت: امروز همه مديران ما را مردان تشكيل مي دهند و در حوزه امور بانوان هم اگر رويمان مي شد يك مرد را مي گذاشتيم البته تا كنون توانسته ايم چند بخشدار زن را انتخاب كنيم اما اين هنوز كم است.

منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها