تعداد بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۶ - 2025 18 May
نشست روز ملی روابط عمومی و ارتباطات در نی ریز
معاون فرماندار: نی‌ریزان فارس الگوی موفق مطالبه‌گری است
در نشست روز ملی روابط عمومی و ارتباطات در فرمانداری نی ریز که با حضور مسئوالن روابط عمومی ادارات و سازمان‌های شهرستان برگزار شد، بر نقش راهبردی روابط عمومی‌ها در مدیریت افکار عمومی و تعامل با مردم تأکید شد.

فرماندار نی ریز در این جلسه که شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد، با انتقاد از ضعف برخی روابط عمومی ها، شفافیت، صداقت و استقالل را از ویژگی‌های روابط عمومی موفق دانست و آن را صدای مردم معرفی کرد که باید با خالقیت درجهت امیدآفرینی تالش کند.
یعقوب خسروانی افزود: «مسئول روابط عمومی که در برابر مسئول آن اداره «بله قربان گو» باشد، به خودش و مردم ظلم کرده است. اگر یک روابط عمومی هیچ مطلبی را انعکاس ندهد، بهتر است که مطالب غیرواقعی منتشر کند. «وی با انتقاد از نبود روابط عمومی تخصصی در برخی از ادارات گفت: «روابط عمومی باید صدای مردم باشد، مشکالت آنها را منعکس کند و با ارائه واقعیتها، اعتماد مردم را جلب کند.

روابط عمومی تنها با تبلیغ دستاورد‌ها معنا نمییابد؛ بیان واقعیت‌ها و پاسخگویی به مطالبات مردم باید سرلوحه کار روابط عمومی‌ها باشد. «خسروانی ادامه داد: «نباید روابط عمومی‌ها محدود به فعالیت‌های کلیشه‌ای مانند گرفتن عکس یا تنظیم گزارش‌های سطحی باشند. یک روابط عمومی موفق، با خالقیت و هنر، انعکاس دهنده صحیح رویداد‌ها ودستاورد‌ها خواهد بود و نقش مهمی در امیدآفرینی و مقابله با جریان‌های منفی ایفا میکند. «در ادامه معاون فرماندار نی ریز با اشاره به قدرت اخبار جعلی در فضای مجازی و تأثیر آن بر افکار عمومی، روابط عمومی‌ها را به استفاده تخصصی از ابزار‌ها و فضای مجازی برای انتشاراخبار صحیح و مقابله با جریان‌های خبری منفی فراخواند.

احمدی با تقدیر از هفته نامه نیریزان فارس گفت: «این مجموعه کار تخصصی انجام میدهد و از زمانی که حوزه مطالبه گری در نی ریز عرف نبود، این کار را به طور حرف‌های و با آرامشی خاص انجام می‌دهد. این هفته نامه الگوی بسیار موفقی در سطح شهرستان است. همه کسانی هم که به هر طریقی چه مجازی و چه روابط عمومی در شهرستان میخواهند مطالبه گری داشته باشند، باید از این مجموعه الگوبرداری کنند و از آنها مشورت بگیرند. «در ادامه، دبیر خبر هفته نامه نیریزان فارس با اشاره به اهمیت تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه گفت: «روابط عمومی باید فراتر از نمایش دستاورد‌ها عمل کرده ومشکالت اجتماعی را به عنوان پل ارتباطی میان مردم و رسانه‌ها منتقل کند.
 
آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکالتی نظیر افزایش مصرف مشروبات الکلی که نقش عمد‌های در تصادفات دارد یا رشد ضرب و جرح با سالح سرد، میتواند با تحلیل‌های درست رسانه‌ای در همکاری با روابط عمومی‌ها و مسئوالن کاهش یابد. «عابد نعمتی افزود: «ما نیازمند تعامل قوی تری میان ادارات و رسانه‌ها هستیم. صفحه تریبون آزاد که بیش از دو دهه در هفته نامه نی ریزان فارس منتشر می‌شود، بستری مناسب برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات مردم است. ادارات باید از این ظرفیت برای تقویت ارتباط با مردم استفاده کنند.»
 
فرماندار: روابط عمومی نباید بله قربان گو باشد
 
فرماندار: روابط عمومی نباید بله قربان گو باشد 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها