راههای ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com
ورزش و جوانان
لطفاً موضوع افزایش غیرمنطقی شهریه باشگاهها را که به ماهانه ۸۰۰ هزار تومان رسیده است بررسی کنید. این افزایش بر چه مبنایی و با چه توجیهی صورت گرفته است؟ آیا لابیگری باعث چنین تصمیمی شده است؟ انتظار میرود برای جذب جوانان به ورزش، نظارت بیشتری بر این موارد اعمال شود.
پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام خدمت همشهریان و ورزشکاران عزیز، موضوع افزایش نرخ باشگاهها و سالنها بر پایه تورم هر ساله در کشور صورت میگیرد که در جلسهای که با حضور باشگاهداران که با هزینه شخصی سرمایهگذاری کردهاند و با توجه به نرخگذاری امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان استان صورت میگیرد تشکیل و باشگاهداران با توجه به امکانات و جلسه تمرین روزانه هفتگی و ماهانه و هزینههای آب، برق، گاز، و تعمیرات و با توجه به نرخ شهرستانهای همجوار مبلغ یک میلیون تومان به توافق رسیدند که با اعلام نظر اداره ورزش و جوانان و جهت رفاه حال ورزشکاران، مبلغ به ۸۰۰ هزار تومان تقلیل یافت.
-----------//-----------
توزیع برق
سه ردیف از چراغهای روشنایی بولوار نصر مدتی است که از کار افتادهاند و روشن نمیشوند. لطفاً پیگیری کنید.
پاسخ توزیع برق:
با سلام و احترام، به استحضار میرساند در تاریخ ۶ فروردین، تعداد ۱۰ عدد چراغ روشنایی معابر بولوار نصر سرویس شده است. مجدداً بازدید و در صورت نیاز، اقدام مقتضی صورت میپذیرد.
-----------//-----------
بیمارستان شهدای سلامت
فاصله بیمارستان شهدای سلامت با شهر، دسترسی به آن را برای مراجعهکنندگان دشوار کرده است. متأسفانه تماس تلفنی با بیمارستان غیرممکن است. چرا بیمارستان ارتباط تلفنی مناسب ندارد؟ لطفاً این موضوع را بررسی و ضعف در پاسخگویی تلفنخانه را برطرف کنید. شهروندان نباید برای اطلاع از امور ساده مجبور به مراجعه حضوری باشند. از ریاست بیمارستان انتظار پاسخگویی داریم.
پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
با سلام، تلفنهای بیمارستان ممکن است به دلیل شلوغی اشغال باشد؛ ولی تماس با بیمارستان غیرممکن نیست. ما امتحان کردیم و مشکلی وجود ندارد.
-----------//-----------
فرمانداری - نماینده مجلس - شهرداری نیریز - امام جمعه - شورای شهر نیریز
با تشکر از زحمات مسئولان شهرستان نیریز در سال گذشته، پیشنهاد میشود در قالب تعهدات اجتماعی و رفاهی منطقه، مجموعهای مشابه گهرپارک شامل ورزشگاه، پارک مدرن، موجهای آبی و بازار بزرگ با مشارکت صنایع فولاد غدیر، رهام پارس و معادن شهرستان نیریز طراحی و احداث شود. این پروژه میتواند در اراضی ملی با همکاری شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی، و نیز بر اساس بند «د» ماده ۴۵ قانون درآمدهای دولت، بهعنوان بخشی از تعهدات زیستمحیطی صنایع اجرایی شود. انتظار داریم با اجرای این پروژهها، شرایط مطلوبی برای افزایش روحیه نشاط و اشتغال در شهرستان فراهم شود.
پاسخ شهرداری نیریز:
با سلام خدمت شهروند گرامی، پیشنهاد شما مستلزم همکاری همه نهادها و مسئولان است. اما در حال حاضر شهرداری نیریز با همکاری مجتمع فولاد غدیر در حال ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی، ورزشی، گردشگری و آموزشی شهید سپهبد سلیمانی است.
پاسخ امام جمعه:
با سلام، موافقم.
-----------//-----------
شهرداری نیریز
۱- در پشت جایگاه سوخت شهرداری و در نزدیکی یک مجتمع مسکونی، چاه عمیقی بدون حفاظ رها شده است. روزانه تعداد زیادی از شهروندان، اعم از کودکان و بزرگسالان، از محل عبور میکنند. لطفاً هر چه سریعتر اقدام به نصب علائم هشداردهنده و ایمنسازی محل کنید تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.
۲- با وجود فرا رسیدن سال نو و اهمیت زیباسازی شهر، چرا اقدامی در بولوار سرداران و زیباسازی شهر صورت نگرفته است؟
۳- بارها از شهرداری درخواست کردهایم در خصوص خانه مخروبهای که به مکان تجمع زباله تبدیل شده، اقدام کند. همچنین به دادستان نامه نوشتهایم؛ اما با گذشت بیش از یک سال، هنوز هیچ رسیدگی صورت نگرفته است.
نشانی محل: خیابان ابوذر، جنب مسجدالنبی، کوچه شهید ذبیحالله حقیقی، کنار فروشگاه شیر پیشرو.
پاسخ شهرداری نیریز:
۱- با احترام خدمت شهروند گرامی، مورد جهت رفع خطر به واحد مربوطه ارجاع شد.
۲- با سلام خدمت شما شهروند گرامی، در خصوص بولوار سرداران عملیات اصلاح روشنایی، تعویض خاک آن، آمادهسازی محل کاشت درختان جدید شامل خاکبرداری و خاکریزی مجدد انجام شده و درختکاری آن در حال انجام است. پیمانکار نیز جهت ادامه کار انتخاب شده است. در خصوص زیباسازی محیط شهری نیز شهرداری اقداماتی همچون رنگآمیزی، درختکاری، گلکاری، آمادهسازی فضای پارکها جهت استقبال از مسافران، جمعآوری زبالههای ورودی شهر و نخالههای سطح شهر، لکهگیری آسفالت معابر و... انجام داده است.
۳- با سلام خدمت شهروند گرامی، به اطلاع میرساند تمامی نامههای واصله به دبیرخانه شهرداری مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد؛ لذا اگر تمامی موارد قانونی در ارتباط با زمین مورد اشاره وجود داشت، حتماً انجام میپذیرفت. به هر صورت، مجدد از مکان مورد اشاره بازدید و در صورت امکان و رعایت موارد قانونی، درخواست جنابعالی انجام خواهد پذیرفت.
-----------//-----------
راهداری و حمل و نقل جادهای - شورای ترافیک
وقتی از زیرگذر به سمت شهر نیریز بیرون میآییم، تابلو «به سمت مرکز شهر نیریز» غلط انداز است و حتی مارا که نیریزی هستیم گیج میکند؛ چه برسد به مسافران و افراد غیربومی.
بارها پیش آمده افراد به سمت فلکه گاز رفته و سردرگم شدهاند.
-----------//-----------
تعزیرات حکومتی
لطفاً موضوع احتکار و گرانفروشی در میدان ۱۵ خرداد را هم پیگیری کنید. لازم است با جدیت به قیمتگذاریهای غیرقانونی این مکان توجه و نظارت شود؛ مشروط بر این که بدون عمالنفوذ پیگیری گردد.
-----------//-----------
راهداری و حمل و نقل جادهای
۱- چرا جاده وزیره به بنهکلاغی همچنان نیمهکاره رها شده و آسفالت آن تکمیل نشده است؟
۲- آیا سرعتگیر نصبشده قبل از زیرگذر بزرگراه استاندارد است؟ این سرعتگیر به جای ایمنسازی مسیر، جلوبندی وسایل نقلیه را دچار آسیب کرده و باعث شوک ناگهانی به رانندگان میشود. لطفاً موضوع را بررسی و علائم هشداردهنده و استانداردهای لازم را رعایت کنید.
شبکه بهداشت و درمان - مجمع خیرین سلامت
به عنوان نماینده اهداکننده زمین درمانگاه کوی سجاد مرحوم عزیزالله زردشت و اهالی کوی سجاد، از آقای دکتر بابایی (سرپرست شبکه بهداشت) و آقای مهندس شفیعی (مدیر مجمع خیرین سلامت)، بابت همراهی و حمایتهایشان در تخریب ساختمان قدیمی و احداث پروژه جدید این مرکز، صمیمانه تشکر و قدردانی میکنیم.
-----------//-----------
مخابرات
وضعیت اینترنت در روستای غوری نامناسب است. ارتباطات بانکی، فضای مجازی و موارد ضروری دیگر به دلیل ضعف زیرساختی غیرممکن شده است. چرا چنین روستایی با جمعیت بالای دوهزار نفر از اینترنت ۴G محروم است، در حالی که روستاهای مشابه استان یزد با جمعیت کمتر، از این خدمات برخوردارند؟
-----------//-----------
نماینده مجلس
درخواست ارتقاء فرمانداری شهرستان نیریز به فرمانداری ویژه
با سلام و احترام.
در سال گذشته، موضوع ارتقاء فرمانداری شهرستان نیریز به فرمانداری ویژه، از طریق پرسش مطرحشده توسط رسانه شما، به مسئولان ارسال شد. در پاسخ به این مطالبه مردمی، اعلام شد که طرح توجیهی ارتقاء فرمانداری تهیه شده و به استان ارسال شده است.
از سوی دیگر، شاهد تلاشهایی از جانب نماینده محترم شهرستان بختگان در مورد ایجاد دو شهر جدید (تم شولی و خواجه جمالی) و تقسیمات کشوری در این منطقه بودهایم؛ با توجه به این موضوعات، شهروندان نیریز انتظار دارند که پیگیریهایی مشابه در خصوص ارتقاء تقسیمات کشوری شهرستان نیریز نیز صورت گیرد.
از جمله این موارد میتوان به ارتقاء دهستان ریزاب به بخش اشاره کرد؛ چرا که براساس جمعیت، این دهستان شرایط بهتری نسبت به ۲۲ بخش موجود در استان فارس دارد. همچنین مطالبه ارتقاء فرمانداری شهرستان نیریز به فرمانداری ویژه، در حال حاضر در اولویت خواستههای مردم قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که با توجه به اقدامات فرمانداری شهرستان نیریز در خصوص تهیه طرح ارتقاء به فرمانداری ویژه و ارسال آن به استان، پیگیری این درخواست از سوی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در سطوح استان و تهران، امری ضروری و مطالبه جدی مردم است.
همچنین خواهشمندیم گزارش مفصلی در خصوص مزایا و ضرورت ارتقاء شهرستان نیریز به فرمانداری ویژه تهیه شود تا مدیران، بزرگان و اعضای شوراهای شهرستان، به صورت جدیتر، این موضوع را پیگیری کنند.
بر اساس مصوبه هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳ مرداد ۱۳۸۴، ارتقاء شهرستانهایی که دارای شاخصهای لازم هستند به فرمانداری ویژه، مورد تصویب قرار گرفته است. علاوه بر این، طبق برنامه ششم توسعه کشور، بهویژه بند ۴ قسمت الف ماده ۲۶ این قانون، دولت موظف است که در سال اول اجرای برنامه، تمامی اختیارات و وظایف قابل واگذاری دستگاههای اجرایی را به واحدهای متناظر خود در استانها و شهرستانها واگذار کند.
طرح پیشنهادی وظایف و اختیارات فرمانداریهای ویژه
به منظور تقویت جایگاه فرمانداریهای ویژه و تسریع در امور اداری، پیشنهاد میشود وظایف و اختیارات آنها در چهار حوزه اصلیِ وظایف، ارتقاء جایگاه، چارت و ساختار اداری، و استقلال بودجه به شرح زیر تعیین گردد:
وظایف و اختیارات فرمانداریهای ویژه: تشکیل کارگروهها، کمیتهها، کمیسیونها و شوراهای مستقل از استان، تصمیمگیری در زمینههای زیر:
شورای توسعه و برنامهریزی
شورای فنی
شورای واگذاری معادن
کمیسیون مادههای مختلف (ماده ۵، ماده ۱ تبصره ۱، ماده ۲ و ۲۱ قانون شهرداریها)
کمیسیون تبصره ۴ ماده ۱ قانون حفظ اراضی زراعی
کمیته تخصیص اعتبارات، فنی محیط زیست، بنیاد مسکن، و توسعه صادرات
شورای حل اختلاف تجدیدنظر
کارگروه امور زیربنایی
صدور احکام کارگزینی و درج آگهیهای معاملات عالی
ارتقاء جایگاه فرمانداریهای ویژه:
افزایش اختیارات فرماندار شهرستانهای ویژه به جایگاه قائممقام استاندار در حوزه شهرستان.
عضویت فرماندار در شورای برنامهریزی استان همراه با حق رأی.
ارتقاء چارت و ساختار اداری: سازمان امور اداری و استخدامی کشور باید چارت فرمانداریهای ویژه را بازنگری و طی سه ماه از تاریخ تصویب قانون، ابلاغ نماید.
استقلال بودجه فرمانداریهای ویژه: سهم اعتبارات جاری و تملک دارایی سرمایهای فرمانداریهای ویژه باید در بودجه سنواتی کشور بهصورت مستقل تعیین گردد.
مزایای ارتقاء ادارات شهرستانهای ویژه نیریز: در صورت ارتقاء فرمانداری شهرستان نیریز به فرمانداری ویژه، مدیران ادارات سطح شهرستان به معاون مدیرکل ارتقاء خواهند یافت. این تغییرات در ادارات مختلف از جمله وزارتخانههای زیر محسوس خواهد بود:
وزارت راه و شهرسازی (شامل ادارههای راه و راهداری)
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (شامل ادارات بهزیستی، تأمین اجتماعی و آموزش فنی و حرفهای)
وزارت آموزش و پرورش
وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره امور مالیاتی)
وزارت جهاد کشاورزی (جهاد کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی، دامپزشکی، و تعاون روستایی)
اداره اطلاعات و سایر دستگاههای مرتبط.
جمعبندی: ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای نماینده و مسئولان در امور شهرستان، اکنون زمان آن رسیده است که مطالبه جدی مردم نیریز درخصوص ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه با جدیت بیشتری پیگیری شود. چنین تغییراتی میتواند تأثیر بزرگی در توسعه شهرستان، کاهش بروکراسی، استقلال اداری و بهرهمندی بیشتر مردم از خدمات ایجاد کند.
*****
پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی به سؤالات چاپ شده در شماره قبل:
با سلام خدمت شهروندان گرامی
۱- در خصوص مطالبه شهروند عزیز، ضمن تأکید بر مطالعه دقیق مشخصات فنی پروژههای اجرا شده خصوصاً در حوزه راهها که مورد نظر شهروند گرامی است، و استفاده از آمار و مشخصات فنی درست در بیان مطالبات به نحوی که خدای ناکرده شبهه غرضورزی در بیان مطالبات به وجود نیاید، با توجه به این که مجال تشریح مفصل موضوع در این پاسخ نیست و دفتر نماینده محترم آمادگی دارد جهت تنویر افکار عمومی، شبهات این چنینی را با اسناد و مدارک به مراجعین ارائه نماید، باید گفت همین که مطالبهگر ارجمند آمار پروژهها را هر چند به طور ناقص بیان مینمایند، بیانگر فعالیت ویژه نماینده محترم در حوزه مورد نظر ایشان است که از این بابت جای تقدیر و تشکر دارد.
و، اما در خصوص محوری که از نیریز به ارسنجان و سعادت شهر اصلاح میشود، باید گفت این محور مورد استفاده عموم و بلکه هر سه شهرستان است و لذا نمیتوان آن را صرفاً برای بختگان دانست.
دوم این که جاده خرامه به نیریز و استهبان که خواسته دیرینه مردم نیریز بوده، از بزرگترین پروژههای عمرانی زمان فعالیت دکتر طهماسبی است که ۶۰ کیلومتر آن ساخته شده و هنوز عملیات آن ادامه دارد.
سوم باید گفت جاده بنهکلاغی به بازرگان داراب و حاجیآباد بندرعباس به طور کل به شکلی که امروز هست وجود نداشت و بنا بر مستندات موجود از شروع دوره نمایندگی دکتر طهماسبی این مسیر بازگشایی و شروع به ساخت شد و مسیر در محدوده شهرستان نیریز رو به پایان ساخت است و پیشرفت خوبی داشته و طبیعتاً ادامه جاده که در شهرستان دیگر قرار دارد، باید از طریق مسئولان آن شهرستان پیگیری شود؛ هر چند جلسات متعددی با مسئولان مربوطه جهت ادامه این جاده توسط نماینده محترم برگزار شده است.
چهارم در خصوص مسیر جاده نقارهخانه که یک مسیر متروکه بود و هیچ فعالیتی در آن انجام نمیشد و حتی کد پروژه نداشت، در دوره دکتر طهماسبی مجوزات لازم آن اخذ شد که خود یک اقدام بسیار مهم و اساسی برای ادامه احداث این جاده بود. در عین حال تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان بودجه توسط نماینده محترم از ایمیدرو به پروژه تزریق شده و در مرحله اول کوهبری و بخشی نیز زیرسازی شد و در حال حاضر نیز نماینده محترم پیگیر اخذ بودجه جهت ادامه این مسیر است.
پنجم در خصوص پل روگذر نیز که بین مردم و مسئولان اصل ساخت آن مورد اختلاف و مناقشه بوده و هست، تاکنون هر آنچه هزینه شده و در حال ساخت است، با همه مشکلات مالی دولت، نماینده محترم توانسته با سماجت و پیگیری، بیش از یکصد میلیارد تومان اعم از تسهیلات و بودجه، تأمین اعتبار نماید و همین قدر پیشرفت پروژه نیز مرهون زحمات و پیگیریهای ادامهدار نماینده محترم است؛ وگرنه بدهی انباشته پیمانکار قبلی که در زمان مسئولیت دکتر طهماسبی نبوده و پروژه را قفل کرده بود و با پیگیریهای ایشان پرداخت شد و حتی عدم تملیک اراضی مورد توافق اولیه جهت احداث پل، انتقاد شدید بزرگان شهر از چرایی ساخت پل و اثرات مخرب آن به روی وردی شهر، اعتراض کسبه و حتی ملاحظات ترافیکی آینده شهرستان را که در احداث این پل دیده نشده و... موانع بزرگی برای حرکت این پروژه بود و بعضاً هست.
ششم، از دیگر پروژههای حوزه راه در شهرستان نیریز که توسط نماینده محترم مورد پیگیری مستقیم قرار گرفته، آسفالت و زیرسازی جاده بشنه به طول ۱۰ کیلومتر و زیرسازی و آسفالت جاده دربیدو است. این در حالی است که برای بهسازی و روکش جاده سهراهی مشکان به سمت چاهک به طول ۲۰ کیلومتر پیمانکار انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه است و همچنین باند دوم جاده نیریز به سیرجان در حال اجرا است.
اینها همه گوشهای از پروژههای کلان در حوزه راه است که توسط پیگیریهای نماینده محترم به صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت پذیرفته و بعضاً در حال ادامه است. بدیهی است نماینده محترم نماینده سه شهرستان است و پرداختن به حوزه راههای شهرستانهای استهبان و بختگان نیز امری طبیعی است؛ هر چند در آمار بیان شده توسط مطالبهگر ارجمند، مقایسه روکش و بهسازی جاده در بختگان با زیرسازی، ساخت ابنیه و آسفالت در نیریز کار منصفانهای نیست و باید در بیان مطالبات جانب انصاف و اعتدال را رعایت نمود.
و، اما در خصوص استخر که اشاره شد، باید گفت شهر نیریز که در حال حاضر استخر درحال بهرهبرداری دارد، نماینده محترم در دو شهرستان استهبان و بختگان جهت تکمیل و احداث استخر با توجه به نیاز مردم اقدام نموده و این موضوع منحصر به بختگان که شهرستانی تازه تأسیس با حداقل امکانات است و نیاز به رسیدگی بیشتر جهت رفاه مردم دارد، نیست. گفتنی است با پیگیری نماینده محترم، استخر شهر استهبان که فقط سوله مخروبهای بود، با پیگیری وتأمین اعتبار در دوره نمایندگی ایشان به بهترین نحو ممکن ساخته شد و به پایان و بهرهبرداری رسید. در شهر آبادهطشک نیز استخر وجود نداشت و بنا به درخواست به حق مردم برای ساخت استخر اقدام شد و اکنون نیز مسئولان امر در تدارک شروع عملیات اجرایی هستند.
همه این اقدامات در حالی بوده که در سالهای اخیر به لحاظ تحریمهای ظالمانه، تخصیص اعتبارات عمرانی در کل کشور کمتر از ۳۰ درصد بوده و نماینده محترم توانسته با پیگیریها و تلاش مضاعف، مقادیر قابل توجهی جهت هزینه در پروژههای فوق از بخش خصوصی و دولتی تزریق نماید؛ از جمله ۲۰۰ میلیارد تومان برای قطعه دوم جاده خرامه به استهبان و نیریز، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از بانک شهر وام ماده ۵۷ برای روگذر ورودی نیریز که اعتبار دولتی مرسوم نبود و از ابتدای تشکیل پرونده تسهیلات تا واریز به حساب اداره کل راه شهرسازی توسط پیگیریهای نماینده صورت پذیرفت. مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای جاده نقارهخانه بخش مشکان از ایمیدرو اخذ شد و همچنین ۹۰ میلیارد تومان هزینه پکیج تصفیه وخط انتقال آب بخش قطرویه که از دولت، بسیج سازندگی و بخش خصوصی جذب شد.
و، اما در خصوص بودجه در اختیار نماینده محترم نیز اولاً باید گفت هیچ گونه وجه نقدی از محل اعتبارات در اختیار نماینده و در دست ایشان قرار نمیگیرد و اساساً مقررات مالی دولت چنین اجازهای نمیدهد. بلکه بخشی از اعتبارات پروژههای کددار موجود را که اولویت آن توسط نماینده محترم تعیین میشود، نماینده هر سال به طور مساوی بین سه شهرستان حوزه انتخابیه تقسیم میکند و در اختیار فرمانداریها قرار میگرفته که این مطلب قابل استعلام از حوزه عمرانی فرمانداریهای هر سه شهرستان است.
در پایان ضمن تشکر از مطالبهگر گرامی، امیدواریم ذهن ایشان در خصوص مطالب مطرح شده روشن شده باشد. لازم به ذکر است هر شهرستانی در حوزه انتخابیه شرایط خاصی دارد و نوع نیازهای آن متفاوت است؛ لذا مقایسه کردن خدمات در شهرستانهای حوزه انتخابیه فاقد نتیجه قطعی و منصفانه خواهد بود؛ به طوری که مثلاً در خصوص دستگاه امآرآی که با تلاش و پیگیریها و رایزنی نماینده محترم مبلغ نقدینگی آن توسط بخش خصوصی تأمین و به نیریز اختصاص داده شد، آیا باید مردم دو شهرستان دیگر ادعای تبعیض کنند که چرا دستگاه امآرآی در بیمارستان نیریز مستقر شده؟
امیدواریم همچون گذشته با تلاش مضاعف نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دعای خیر مردم عزیز و شریف حوزه انتخابیه، شاهد توسعه روزافزون شهرستانهای حوزه انتخابیه باشیم.
*****
۲- با سلام خدمت شهروندان عزیز، در خصوص مطالبه شهروند گرامی، با توجه به این که رسیدگی به درخواست مطرح شده در حوزه اختیارات دستگاههای اجرایی است، مسیر پیگیری مشخص است؛ لذا همان طور که قبلاً نیز در همین هفتهنامه مطرح شد، در صورتی که دستگاههای اجرایی در مسیر انجام وظایف قانونیشان با مشکلی مواجه باشند و درخواست از طریق نماینده ارشد دولت در شهرستان به نماینده محترم مجلس منعکس شود، ایشان در چارچوب قانون پیگیر مسائل خواهند شد.
ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ ندادهاند:
- فرمانداری
- نماینده مجلس
- شورای شهر نیریز
- راهداری و حمل و نقل جادهای
- شورای ترافیک
- تعزیرات حکومتی
- مخابرات
به پایگاه خبری - تحلیلی هورگان خوش آمدید... هورگان یعنی محل زایش خورشید