تعداد بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2025 08 March
در شورای ترافیک مطرح شد:
فرماندار نی‌ریز در جلسه شورای ترافیک شهرستان، با انتقاد شدید از وضعیت نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه دوربرگردان شهرک سنگ، جاده تل‌مهتابی و...، کوتاهی در رفع مشکلات را به «قتل عمد» تشبیه کرد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

فرماندار نی‌ریز: کوتاهی ما قتل عمد است.

خسروانی، فرماندار نی‌ریز، در جلسه شورای ترافیک شهرستان تأکید کرد: «با توجه به آغاز سال جدید، رفع مشکلات ترافیکی در شهرستان ضرورت دارد. موضوع دوربرگردان‌های شهرک سنگ و کارخانجات به عنوان یک مصوبه پیگیری شود.»

وی هشدار داد: «هر تصادفی که در نقاط مشخص‌شده رخ دهد و مصوبات قبلی اجرا نشده باشد، آن اداره مقصر شناخته می‌شود؛ مگر آن که راننده مسئولیت اصلی حادثه را بر عهده داشته باشد.»

فرماندار افزود: «نباید این پاسخ را بپذیریم که اجرای یک پروژه ممکن نیست. در بسیاری از نقاط همچون روستای تل‌مهتابی شاهد تکرار حوادث هستیم و نمی‌توان پاسخ روشنی به مردم داد. تابلو‌ها و علائم ایمنی باید به‌روز شوند و مسئولان کارخانه‌ها نیز برای همکاری به میدان بیایند.»

خسروانی اظهار داشت: «تصادف جزو قتل عمد محسوب نمی‌شود؛ ولی راحت بگویم که کوتاهی ما قتل عمد محسوب می‌شود.»

شهردار نی‌ریز: پروژه‌های عمرانی در دست انجام است.

شهردار نی‌ریز از اجرای چندین طرح برای کاهش ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد:

طرح احداث تقاطع میدان در بولوار چمران در حال اجرا است و تا پیش از پایان سال مشکل ورودی این بولوار حل خواهد شد.

مشکل پیچ خطرناک بولوار سرداران (روبروی اداره ارشاد) نیز پیگیری شده و در صورت تصویب با احداث میدان، خطرات این پیچ برطرف خواهد شد.
خیابان‌های جایگزین برای کاهش ترافیک در سطح شهر طراحی شده‌اند. سجاد شاهسونی اشاره کرد: «بولوار امام علی قرار است میدان آزادی را به بولوار امام رضا متصل کند. همچنین خیابانی بین خیابان‌های خوارزمی و بهداشت در حال پیگیری است تا بخشی از ترافیک کاهش یابد.»

در رابطه با خیابان ۳۶ متری کنار تالار کوثر، شهردار افزود: «امور مربوط به مالکان زمین‌های این مسیر در حال تکمیل است و احداث این خیابان سال آینده شروع می‌شود.»

شاهسونی همچنین از تملک پلاک‌های باقی‌مانده در خیابان کنار گلزار شهدا که آن را به خیابان امام حسین وصل می‌کند و خیابان موازی خیابان قدس خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طرح‌های عمرانی هر چه زودتر به مرحله اجرا برسند.

بخشدار قطرویه: جاده بنه کلاغی خطرآفرین است

شول‌نژاد بخشدار قطرویه، نسبت به وضعیت نامطلوب جاده بنه‌کلاغی هشدار داد و گفت: «مسیر باریک و حادثه‌خیز بین ریزاب و بنه کلاغی اغلب باعث خروج خودرو‌ها از جاده و مشکلات تردد شده است.»

بخشدار مشکان: پیچ روستای بهویه نیاز به اصلاح فوری دارد

یاراحمدی، بخشدار مشکان، گفت: «سال گذشته در پیچ خطرناک روستای بهویه شاهد چند حادثه مرگبار بودیم. این مسیر نیازمند تأمین روشنایی است.»

رئیس راهداری: ایمن‌سازی جاده‌ها به بودجه نیاز دارد

رئیس اداره راهداری نی‌ریز، درباره اقدامات و مشکلات حوزه مسئولیت خود توضیح داد: «ورودی و خروجی شهرک‌های صنعتی و معادن، به‌ویژه شهرک صنعتی ده‌فاضل، نیاز به ایمن‌سازی، روشنایی و علائم جدید دارد.»

محسن رحیمی درباره جاده بنه‌کلاغی گفت: «تعریض این مسیر که حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، علاوه بر بودجه نیازمند حمایت فرمانداری و نماینده مجلس است.»

رحیمی تأکید کرد که در محور بختگان نیز نقاطی خطرناک وجود دارد و پیشنهاد داد یا باند دوم احداث شود یا سامان‌دهی شانه‌سازی جاده برای جلوگیری از وقوع تصادفات انجام گیرد.

وی با اشاره به دیدار فرماندار با رئیس سازمان راهداری کشور عنوان داشت: «شما به وزارتخانه می‌روید و زحمت می‌کشید و دستوری می‌گیرید. اما پیگیری خیلی مهمتر است. پیگیری من نتیجه زیادی ندارد؛ اما زمانی که نماینده مجلس پیگیر باشد و ببینند که روی جاده‌های ذکر شده مصر هستند، فرق می‌کند.

بالاخره ابلاغ باید به بودجه تخصیصی تبدیل شود.  تا زمانی که پول نیاید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. شما زحمت کشیدید و در مورد رانش جاده واریانتی با ایشان صحبت کردید و رئیس سازمان راهداری هم دستور دادند؛ ولی تا وقتی پول نباشد، هیچ کاری انجام نمی‌شود. روشنایی‌های جاده کمربندی و ورودی شهر را ما پیگیری کردیم، طرح آن را هم برآورد و ارسال شده، ولی باید حتماً از طرف وزارتخانه پولی ابلاغ شود تا بتوانیم پیگیری کنیم. تا زمانی که دستور تبدیل به ابلاغ پولی نشده، هیچ کاری از دست ما برنمی‌آید. بودجه باید تخصیص داده شود.»

معاون فرماندار: به روگذر پول دادند و باز هم پیشرفت نکرد.

میرزایی، معاون عمرانی فرماندار گفت: «ما مرتب می‌گوییم پول بگیرید تا کار انجام شود؛ اما یک سال پیش ۶۰ میلیارد تومان وام از محل ماده ۵۶ بانک شهر به روگذر نی‌ریز تخصیص داده شد. پول هست؛ اما پیمانکار باید برود قسط را آزاد کند.

فرماندار هم افزود: «هر وقت سر پیمانکار روگذر داد می‌زنیم، می‌بینیم چند روز چند نفر آن بالا شروع می‌کنند به کار کردن و دوباره رها می‌شود. پیمانکار باید پشتوانه قوی مالی و نیرو و تجهیزات داشته باشد تا بتواند سریع کار را انجام دهد؛ نه این که چندین پروژه را با هم بردارد و در آن بماند. اگر قرار باشد پول بدهند تا حتماً انجام شود، من هم می‌توانم پیمانکار شوم.»

وی گفت: «باید اطراف آن هم تا زمانی که ساخته می‌شود زیباسازی شود. من می‌بینم یک گونی دورش گذاشته‌اند که صد‌ها تیکه شده است و زباله‌ها و نخاله‌ها در محیط کار نمایان است. پیمانکار باید قبل از نوروز دو طرف رو گذر را حتماً آسفالت کند تا از این حالت خارج شود.»

فرمانده پلیس راه: موتورسیکلت‌های سنگین امنیت جاده‌ها را تهدید می‌کنند

سرهنگ اقبالیان به تردد زیاد موتورسیکلت‌ها در جاده‌های حاشیه شهر و کمربندی که به گفته او خطرساز و منجر به حوادث زیادی شده اشاره کرد و گفت: «دکه‌های حاشیه شهر و قهوه خانه‌ها این روند را تشدید کرده است. از طرفی موتور سیکلت‌های سنگین که بعضاً مجوز قانونی ندارند، عصر‌های پنجشنبه و روز‌های جمعه وارد محور‌های مواصلاتی می‌شوند. ما سرعت یکی از آنها را که با دوربین بررسی کردیم، ۱۸۵ کیلومتر در ساعت بود. اگر قرار است مجوزی برای این کار گرفته شود، باید از ما گرفته شود.»

وی تأکید کرد: «ایجاد پیست مناسب برای موتورسواری ضروری است تا ورود موتور‌ها به جاده محدود شود.»

رئیس راهداری نیز پاسخ داد: «ما برای برخی دکه‌ها و قهوه‌خانه‌های حاشیه شهر که تغییر کاربری داده‌اند حکم قضایی گرفته‌ایم؛ اما مسئولان مربوطه امروز و فردا و کار را به هم واگذار می‌کنند.»

شهردار نی‌ریز: بولوار امام رضا به هر قیمتی باید ساماندهی شود.

شهردار نی‌ریز اظهار داشت: «بیش از ۱۰ سال است که شهرداری، راهداری، راه و شهرسازی و مردم در مورد بولوار امام رضا که مسئولیت آن را هیچ کس به عهده نمی‌گیرد، درگیر هستند.»

شاهسونی افزود: «این یکی از دغدغه‌های ما است که با مشاور طرح جامع شهر نیز مطرح کردیم. ما به دنبال این هستیم که بولوار امام رضا واقعاً ساماندهی شود تا مثل دیگر شهر‌ها آباد باشد. اگر در اختیار شهرداری باشد، ما با ساماندهی آن هیچ مشکلی نداریم. وقتی ساماندهی نشود، جوانان بیکارند، می‌خواهند کاری راه بیاندازند؛ اما در عمل، تبدیل به حلبی‌آباد می‌شود؛ از طرفی شرایط تخریب وجود ندارد. وقتی ما نتوانیم مجوز بدهیم، عملاً دخل و تصرفی هم در آنجا نمی‌توانیم داشته باشیم. اما اگر این محور واقعاً ساماندهی شود، می‌شود خیلی کار‌ها انجام داد و خیلی شغل ایجاد کرد.»

فرماندار: دوربرگردان جاده شهرک سنگ بسته می‌شود.

در پایان، خسروانی فرماندار نی‌ریز بر ضرورت اجرای مصوبات تأکید کرد و گفت: «جان شهروندان و ایمن‌سازی جاده‌ها اولویت دارد و نباید در برابر کمبود‌ها متوقف شویم. به‌عنوان مثال، دوربرگردان جاده شهرک سنگ که حادثه‌ساز شده، باید به صورت موقت بسته و ایمن‌سازی شود. این مسیر تا زیرگذر باید فعلاً حتی با خاک بسته شود تا نیوجرسی تأمین شود. هرچند مسیر کامیون‌ها در رفت و برگشت ۷ کیلومتر دورتر می‌شود، اما باید این کار انجام شود. در صورت اعتراض شهرک سنگ، آنها باید قبول کنند که هزینه احداث دور برگردان استاندارد را بدهند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها