تعداد بازدید: ۱۶۵۸
کد خبر: ۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ - 2017 21 May
دومین پیروزی تاریخ فوتبال ایران
ملی پوشان جوان کشورمان موفق شدند با یک گل حریف خود را از پیش رو بردازند و به دومین پیروزی خود در تاریخ جام جهانی جوانان دست پیدا کنند.

به گزارش هورگان و به نقل از ورزش سه، ساعتی پس از دیدار اول گروه سوم جام جهانی بین تیم های زامبیا و پرتغال، جوانان کشورمان در اولین بازی خود در این رقابت ها به میدان می روند، شاگردان پیروانی باید در این بازی در برابر تیم ملی کاستاریکا قرار بگیرند.  

 

بازی اول مرحله گروهی جام جهانی، یکشنبه 31/25/96، ساعت 12:30

داور: یوناس اریکسن(سوئد)     کمک ها: ماتیاس کلاسنیوس و دانیال وانمارک(سوئد)

 

کارت زرد:


خوارز(34) گونزالس(73) از کاستاریکا

مهران درخشان مهر(63) شجاعی(71) از ایران

 

تیم ملی ایران: 


نیما میرزازاد، علی شهسواری، نیما طاهری، عارف آقاسی، مهران درخشان مهر، محمد سلطانی مهر(65 نیما مختاری)، امید نورافکن، رضا شکاری، محمد مهدی مهدی خانی، رضا جعفری(2+90 خادم پور) و علی شجاعی(79 رزاقی)
 سرمربی: امیرحسین پیروانی 

تیم ملی کاستاریکا:


آدونیس پینه دا، جاناتان مارتینز(90 دیلی)، لوئیس هرناندز(69 سیگوئرا)، استبان گونزالس، یاستین سالیناس، دیه گو مسن، راندال لیل، یان اسمیت(87 نونز)، گرسون تورس، جیمی مارین و ادواردو خوارز
سرمربی: مارچلو هررا

شرح گل:


ایران 1 کاستاریکا 0(دقیقه 81، مهدی مهدی خانی): یکی از حملات فراوان ملی پوشان ایران بالاخره به نتیجه رسید و مهدی خانی در موقعیتی که تعادل کافی نداشت در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه خود را به گوشه دروازه کاستاریکا فرستاد.

 

دقایق حساس:


دقیقه 5 – ارسال شکاری از کناره زمین اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف به وجود می آورد اما مدافع این تیم توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 8 – شوت سلطانی مهر از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان کاستاریکایی مهار شد.

دقیقه 10 – شوت راه دور ساریناس دروازه ایران را تهدید کرد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 12 – فرار شکاری از بین مدافعان تیم حریف باعث تک به تک شدن این بازیکن با دروازه بان حریف شد اما حرکت مشکوک به پنالتی گلر کاستاریکایی این توپ را از ایران گرفت.

دقیقه 15 – بهترین موقعیت تیم ملی در این دقیقه نصیب این تیم شد و ضربه ایستگاهی ملی پوشان ایران در موقعیت خوبی به شکاری رسید اما ضربه آرام این بازیکن در اختیار دروازه بان حریف قرار گرفت. 

دقیقه 25 – ضدحمله سریع بازیکنان ایران می توانست موقعیت خوبی برای آنها به وجود بیاورد اما این فرصت نیز از دست بازیکنان ایران پرید.

دقیقه 32 – ارسال بلند بازیکنان حریف با واکنش نیما میرزازاد خطر را از روی دروازه ایران دور کرد.

دقیقه 48 – رضا شکاری اولین فرصت بازی در نیمه دوم را به دست آورد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 50 – یک حمله دیگر از سوی ایرانی ها به وجود آمد اما خروج زودهنگام دروازه بان کاستاریکا این فرصت را از ایران گرفت. 

دقیقه 52 – اولین حمله مهم حریف در این دقیقه اتفاق افتاد حرکت کاستاریکایی ها در میان مدافعان ایران به محوطه جریمه ختم شد اما خروج به موقع و خوب میرزازاد دروازه ایران را از خطر دور کرد. 

دقیقه 53 – ملی پوشان جوان کشورمان در این دقیقه می توانستند از روی اشتباه دروازه بان حریف به گل برسند اما مدافعان کاستاریکا خیلی زود سررسیدند و توپ را دور کردند.

دقیقه 70 – حرکت شهبازی موقعیت خوبی برای تیم ملی به وجود آورد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

حاشیه:

 

* تیم ملی جوانان ایران با موفقیت در بازی های جام ملت های آسیا و حضور در بین چهار تیم نهایی، پس از شانزده موفق شد به جام جهانی راه پیدا کند، این در حالیست که کاستاریکا پس از شش سال غیبت امسال به این بازی ها رسید.
* تیم ملی جوانان ایران در تاریخ برگزاری این رقابت ها تاکنون موفق نشده از گروه خود بالا بیاید، آنها تنها دو بار موفق شدند خود را به مرحله گروهی جام جهانی برسانند. 
* کسب عنوان چهارمی جهان در رقابت های سال 2009 بهترین عنوانی است که تیم ملی جوانان کاستاریکا به دست آورده است.
* نیما میرزازاد، امید نورافکن، محمد سلطانی مهر، رضا جعفری، مهران درخشان مهر، شهاب عادلی، عارف غلامی، مهدی مهدی خانی و علی شجاعی ستاره های تیم ملی جوانان ایران هستند که در لیگ برتر توپ زده اند و از با تجربه ترین بازیکنان تیم محسوب می شوند.
* رضا شکاری که اخیرا به عضویت تیم روستوف روسیه درآمده است تنها بازیکن لژیونر تیم ملی محسوب می شود. 
* تیم ملی جوانان ایران تاکنون یک بار موفق شده در رقابت های جام جهانی گلزنی کند و آن هم در رقابت های سال 1977 بوده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها