تعداد بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹ - 2024 07 September
روی میز شورای ترافیک:
نحوه پرداخت نرخ سرویس مدارس درون شهر که هفته پیش ۶۵۰ هزار تومان برای خودرو‌های عادی و ۵۰۰ هزار تومان برای ون و مینی‌بوس در نظر گرفته شده بود، در جلسه شورای ترافیک بررسی شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

فرماندار نی‌ریز در ابتدای جلسه گفت: «رانندگان سرویس مدارس باید از هر جهت افراد سالمی باشند و باید از این نظر نظارت شود؛ چرا که امروز مردم به ما اعتماد می‌کنند. همچنین باید سر وقت کارشان را انجام دهند و حتماً خودشان بیایند؛ نه این که خودرو را دست کسی بدهند. به هیچ عنوان حتی یک روز نباید راننده دیگری را جایگزین کنند؛ مگر این که از قبل هماهنگی لازم شده باشد.»

یعقوب خسروانی گفت: «طرف ریالی نرخ مدارس اولیاء نیستند و وقتی مصوب شد، رانندگان نباید با اولیاء چانه‌زنی کنند. متأسفانه سال قبل بر پایه نرخ مصوب عمل نشد.»

در ادامه جمالی مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز اظهار داشت: «رانندگان سرویس مدارس در یکی دو سال قبل نسبت به نرخی که تصویب شده بود تمکین نکردند و مبالغ بیشتری را از اولیاء گرفتند. امسال شهرداری چند شرکت به ما معرفی کرده است. این که ما بخواهیم یک مدرسه را مسئول دریافت و پرداخت همه واریزی‌های شهرستان کنیم، با توجه به گرفتاری‌های خاص مدرسه، قابل اجرا نیست. ضمن این که تاکنون در شهرستانمان رانندگان با این شرکت‌ها وارد قرارداد مستقیم نشده‌اند.»

فرماندار نی‌ریز، اما گفت: «این قابل قبول نیست. ما قبلاً این کار را در شهرستان دیگری انجام داده‌ایم و باید انجام شود؛ تنها راهش هم همین است. طرفِ رانندگان نباید اولیاء باشند. علت این که پول بیشتری گرفته می‌شود، این است که اولیاء با رانندگان درگیر هستند و آنها می‌گویند اگر پول ندهی، بچه‌ات را نمی‌برم. ما در مرودشت با یک مدرسه هماهنگ کردیم، همه اولیاء پول را به حساب مدرسه می‌ریختند، فیش می‌بردند و بعد جلسه انجمن اولیاء و مربیان می‌گرفتند. پول را تقسیم می‌کردند و دو یا سه ماه یکبار به حساب رانندگان می‌ریختند. اینجا بزرگتر است یا مرودشت؟ آنجا ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و همین کار را انجام دادند و شد.»

خسروانی افزود: «همین جا باید مصوب کنیم و یک شماره حساب باز شود و اولیاء پول را به آن حساب بریزند. همه هماهنگ و متحد باشند، فیش را آموزش و پرورش آماده کند، به مدارس بدهد و  با یک بانک قرارداد ببندد و کل واریزی آنجا باشد.»

در ادامه، استقلال مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری نی‌ریز گفت: «ما ۶ شرکت واجد صلاحیت را بر پایه ضوابطی که در دستورالعمل و آیین‌نامه آمده به آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم و در سامانه سپند دانش‌آموزی ثبت‌نام کردند. تأییدیه آنها را داده‌ایم و بر پایه مقررات، زیر مجموعه آنها باید از خودشان باشد و هزینه به حساب شرکت واریز شود و سپس شرکت به حساب رانندگان واریز کند؛ کاری که در سال‌های قبل انجام نمی‌شده است.»

فرماندار هم عنوان داشت: «باید یک شرکت متولی و به آموزش و پرورش و اولیاء معرفی شود. شرکت در یک بانک حسابی داشته باشد، قبض‌ها را صادر کند و در اختیار مدیران قرار بگیرد و به اولیاء بدهند تا اولیاء پول را به حساب شرکت واریز کنند؛ سپس بعد از یک ماه تا دو ماه به شکل ماهیانه یا فصلی به حساب رانندگان واریز شود.»

در ادامه جلسه، فرماندار نی‌ریز گفت: «در گردنه واریانتی و جایی که قبلاً رانش کرده، نقطه‌ای است که جاده یکمرتبه باریک می‌شود و تا حادثه‌ساز نشده، باید برای آن فکر اساسی کرد. همچنین پل زیرگذر روشنایی کافی و ورودی مناسبی ندارد.»

خسروانی افزود: «مردم در مورد بولوار شهید معصومی کنار حسینیه ثار‌ا... چندین بار درخواست دادند و شاکی بودند. حق با آنها است و می‌گویند نمی‌دانند چگونه باید دور بزنند. در این رابطه با شهردار صحبت کردم و باید تدبیری اندیشیده شود تا مطالبه مردم کارشناسی شده انجام گردد.»

فرماندار نی‌ریز با بیان این که جمعیت بالایی از مردم نی‌ریز متقاضی صدور گواهینامه موتور‌سیکلت هستند، خطاب به رئیس پلیس راهور گفت: «سریعتر پیگیری کنید تا این امکان هر چه سریعتر مثل خیلی شهرستان‌های دیگر در نی‌ریز راه‌اندازی شود. اگر این امکان نباشد، طبیعتاً جوانان گواهینامه نمی‌گیرند.»

در ادامه جلسه شهردار نی‌ریز با بیان این که خط‌کشی روبروی مدارس نی‌ریز را با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار داده‌ایم، عنوان داشت: «می‌خواهیم با گرفتن یک مشاور ترافیک، کل شهر را بازنگری ترافیکی کنیم تا با کار اصولی، به جزیره‌ای عمل کردن خاتمه دهیم.»

سجاد شاهسونی گفت: «بولوار امام رضا وضعیت خوبی ندارد و اکثر شمشاد‌های آن خشک شده‌اند. هم بولوار سرداران و هم بولوار امام رضا در مرحله طراحی برای رفیوژ میانی است که ترکیبی از باغچه، اِلمان و چمن مصنوعی است تا از این حالت خارج شود. بولوار سرداران را به طراح داده‌ایم تا جزیره میانی آن را طراحی کند. اگر قرار است تغییری در جهت بریدگی و دوربرگردان آن ایجاد شود، باید همین حالا به شکل فنی حل شود. همچنین قرار است اِلمان میدان کارگر تبدیل به یک آبنما شود و برای بولوار شهید چمران نیز پیاده‌رو طراحی گردد.»

در ادامه مجید مظفری جانشین رئیس پلیس راه نی‌ریز گفت: «در مورد نواقص لاین جدید گردنه لای‌رز از جمله شیب غیر استاندارد آن مکاتبات زیادی داشتیم. اما غیر از چند مورد چشم گربه‌ای که بازدارندگی زیادی نداشته، اقدام زیادی صورت نگرفته است. پیچ حادثه ساز آن راهکاری جز اصلاح ندارد. همچنین تعداد گریزگاه آن کافی نیست و علاوه بر آن گریزگاه موجود غیر استاندارد و خارج از قوس پیچ است.»

رئیس اداره راهداری هم در پاسخ اظهار داشت: «متأسفانه لاین جدید گردنه لای‌رز کمتر از یک سال است که تحویل داده شده و ایرادات زیادی از آن گرفتیم. بخشی از ایرادات رفع شده، اما برای شیب زیاد آن چه کار می‌توانیم کنیم؟ این شیب زیاد هیچ راهی ندارد. البته تصادفات ما نسبت به قبل کمتر شده است. ساخت گریزگاه هم میلیارد‌ها تومان هزینه دارد و اصلاح قوس هم امکان‌پذیر نیست.»

رحیمی افزود: «برای اصلاح نقطه رانشی جاده واریانتی حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها