تعداد بازدید: ۳۶
کد خبر: ۲۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 31 August
در سفر استاندار به نی‌ریز:
دریاچه مصنوعی و انتقال آب سد به روستاها
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در هشتاد و هشتمین سفر استاندار فارس، از سه طرح آبرسانی در بخش قطرویه با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

این سفر سه‌شنبه ۶ شهریور همزمان با پنجمین روز از هفته دولت انجام شد و استاندار فارس پروژه انتقال آب تصفیه‌خانه سد چشمه‌عاشق به روستا‌های زیر دست را افتتاح کرد.

وی با بیان این که پروژه انتقال آب از سد چشمه عاشق با مشارکت فولاد غدیر نی‌ریز انجام شده، اظهار داشت: «این شرکت در زمینه احداث مخزن هزار مترمکعبی شهر قطرویه، هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها با احداث بند‌های خاکی در بنه‌کلاغی، احداث تصفیه‌خانه سد چشمه عاشق و همچنین ایجاد بخشی از لوله انتقال نقش‌آفرینی کرده که قابل تقدیر است.»

محمدهادی ایمانیه با تأکید بر این که با بهره‌برداری از این طرح برای ۹۲ پارچه آبادی و روستا که حدوداً ۱۲ هزار نفر جمعیت را در بر می‌گیرد آب آشامیدنی تأمین خواهد شد، افزود: «برای این طرح ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب احداث شده تا مشکل تأمین آب بخش زیادی از روستا‌های نی‌ریز مرتفع شود.»

وی عنوان داشت: «گر چه شرکت فولاد غدیر نی‌ریز با گذشتن از حق خود از سد چشمه عاشق آب گران‌تری را تهیه می‌کند، اما شهروندان محروم از نعمت آب در اولویت قرار گرفته‌اند تا آب ارزان به آنها واگذار شود.»

نماینده عالی دولت در فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مشکل آب در این منطقه به سی سال گذشته باز می‌گردد، اظهار داشت: «حل شدن یک مشکل سی ساله قطعاً تلاش و همت بالایی در پی داشته و با همکاری و هم‌افزایی مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار و نماینده مجلس، شرکت فولاد غدیر، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها، آبفای استان و بسیج سازندگی به سرانجام رسیده است.»

در همین رابطه، شبانی مدیرعامل آبفا فارس گفت: «این پروژه سالی ۱.۸ میلیون متر مکعب از آب سد چشمه عاشق را می‌تواند تصفیه و وارد مدار کند.»

 استاندار فارس پس از سرکشی از مسافران جامانده از تصادف اتوبوس زائران پاکستانی، پروژه دریاچه مصنوعی پارک آزادی را افتتاح و ایستگاه ایست و بازرسی قطرویه نرسیده به کارخانه فولاد را کلنگ‌زنی کرد.

وی در حاشیه افتتاح دریاچه مصنوعی و محیط پیرامونی مجتمع فرهنگی، ورزشی، آموزشی شهید سلیمانی نی‌ریز به ما گفت: «این پروژه با همت و تلاش و همکاری بسیار خوب شرکت فولاد غدیر و شهرداری نی‌ریز انجام شده که فاز اول آن تقریباً ۸۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است. امیدواریم فاز دوم هم که شامل زمین‌های ورزشی سرپوشیده است، تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری برسد. فاز سوم نیز شامل استخر سرپوشیده‌ای است که حتماً مورد استقبال مردم و جوانان قرار خواهد گرفت.»
ایمانیه بعد از کلنگ‌زنی ایست و بازرسی قطرویه عنوان داشت: «یکی از معضلات ما در استان فارس، ورود جنس قاچاق و قاچاقچیانی بود که از مرز شرقی کشور وارد می‌شدند، از مسیر استان عبور می‌کردند و همواره برای فارس دردسرساز بودند. ما در دو - سه سال گذشته تلاش جدی کردیم برای این که ایستگاه بازرسی شهرستان نی‌ریز را کلنگ زنی و شروع به ساخت کنیم.  

افتتاح پروژه‌های آبی

خوشبختانه امروز کلنگ‌زنی انجام شد و امیدواریم این پروژه با ارزش حدود ۳۳ میلیارد تومان، در مدت یک سال آینده تکمیل و به دستگاه‌های ایکس ری تجهیز شود.»

استاندار فارس با تأکید براین که انجام طرح‌های بزرگ مشارکت سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد، از شهرداری و شورای اسلامی شهر نی‌ریز برای اختصاص زمین مجتمع فرهنگی، ورزشی، آموزشی شهید سلیمانی قدردانی کرد و گفت: «هرجا همدلی اتفاق می‌افتد، قطعاً طرح‌های خوبی در راستای رضایتمندی و رفاه مردم به سرانجام می‌رسد که نمونه آن، بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی است.»

در همین رابطه، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نیز عنوان داشت: «در فاز اول این پروژه، دریاچه مصنوعی با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در مساحت ۱۳۸۰۰ متر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. پیرامون آن پارکی طراحی شده که در این پارک جاده سلامتی و تندرستی به طول ۶۰۰ متر و یک مسیر دوچرخه‌سواری به طول ۹۰۰ متر تعبیه شده است. در کنار این محدوده که دارای فضای سبز و روشنایی برای استفاده مردم در ساعات و فصول مختلف است، محیط‌های بازی سر باز را هم تعبیه کرده ایم؛ زمین والیبال و بسکتبال و تنیس روی میز و امکانات جانبی مثل کافی‌شاپ و رستوران، فرصت مناسبی را برای ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم عزیز نی‌ریز فراهم کرده است.»

محسن مصطفی‌پور افزود: «در فاز دوم، مجموعه سالن‌های ورزشی چند منظوره با ظرفیت بیش از ۲۵۰۰ نفره را داریم که امیدواریم تا ۲۲ بهمن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. بعد از آن تکمیل استخر سرپوشیده را که استاندارد‌های بین‌المللی و امکان برگزاری مسابقات ملی دارد، تکمیل می‌کنیم. در ادامه این فاز دوم، ایجاد کمپ اقامتی تیم‌های ورزشی و آمفی‌تئاتر را در برنامه داریم تا یک مجتمع درخور شهر نی‌ریز برای میزبانی از مسابقات کشوری و آرامش مردم و تقویت زیرساختی و پایه‌ای ورزش نی‌ریز ساخته شود.»

نوشتنی است در حاشیه این مراسم، شهرداری نی‌ریز با اعطاء لوح تقدیر و نشان شهروندی به مدیرعامل فولاد غدیر، از حمایت‌ها و خدمات وی تقدیر کرد.

استاندار فارس در ادامه به شهرستان بختگان رفت و خانه بهداشت روستای صادق‌آباد، شهرداری خواجه‌جمالی و فاز اول طرح توسعه بیمارستان امام هادی آباده طشک را افتتاح و پروژه استخر ۵۰ میلیارد تومانی بختگان را کلنگ‌زنی کرد.

 

نظر شما
Enter the The letters that you see in the picture exactly in the opposite field
پربازدیدها