تعداد بازدید: ۲۳
کد خبر: ۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 31 August
در هفته گذشته شاهد تشدید قطعی برق در نی‌ریز بودیم و در شرایطی که انتظار می‌رفت با خنکتر شدن هوا میزان برق‌رفتگی‌ها کمتر شود، اما اوضاع بدتر شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در شرایطی که شرکت توانیر از ارائه جدول زمان‌بندی قطعی برق سر باز می‌زند، تعداد قطعی‌های برق در محلات مختلف به بیش از یک بار در روز رسید، نظم آن به هم خورد و حتی به شب‌ها هم خاموشی‌های ناگهانی داده شد.

در برخی موارد حتی خاموشی‌ها پا را از یک محله و خیابان فراتر گذاشت و با قطعی‌های سراسری مواجه شدیم. در این بین و در اقدامی کم سابقه، قطعی برق به بیمارستان نی‌ریز هم رسید و در شرایطی که همه دستگاه‌های بیمارستانی به برق اضطراری وصل نیست، امور آنجا را مختل کرد.

این در حالی است که همچنان مسئولان برق شهرستان از برنامه قطعی برق و چرایی تشدید این معضل اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و آن را به دیسپاچینگ ملی ربط می‌دهند.

گفته می‌شود کمبود و شدت مصرف برق در کشور همچنان پابرجا است؛ اما عجیب آن که نسبت به سال گذشته در همین فصل که چنین مشکلی نداشتیم، توسعه مصارف برقی را در کشور شاهد نیستیم.

هر چند هفته پیش سخنگوی صنعت برق کشور از افزایش ۱۰ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با وجود آن که ۶ روز از شهریور گذشته، همچنان فشار بار و گرما بر شبکه برق ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر هم در این باره گفت:  توان تولید نیروگاه‌های کشور پاسخگوی رشد ۱۵ درصدی مصرف برق نیست.

امید که با خنکتر شدن هوا و تغییر شرایط کشور، این معضل که امور روزمره و زندگی مردم را مختل کرده، برطرف شود.

نظر شما
Enter the The letters that you see in the picture exactly in the opposite field
پربازدیدها