تعداد بازدید: ۲۲
کد خبر: ۲۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 31 August
به گفته رئیس آتش‌نشانی نی‌ریز، آمار گرفتارشدگان در آسانسور که با آتش‌نشانی تماس گرفته‌اند، در دو ماه نیم گذشته حدود ۱۰ مورد بوده که نیمی از آن مربوط به هفته گذشته است.

به نظر می‌رسد تشدید برق‌رفتگی‌ها به افزایش این موارد افزوده باشد.

به گفته خیراندیش، آمار پایین دو ماه اخیر هم ممکن است ناشی از خرابی و بلااستفاده بودن برخی از آسانسور‌های مسکن مهر باشد و یا این که در مواردی مدیران ساختمان که کلید دارند، برای نجات گرفتارشدگان اقدام کرده باشند.

وی در این باره گفت: «در هر صورت افراد و مدیران ساختمان باید موارد ایمنی را رعایت کنند؛ از جمله قطع برق آن تا اگر حین انجام کار برق وصل شد، اتاقک حرکت نکند و اتفاق ناگواری نیفتد.»

به گفته وی، برخی آسانسور‌ها سیستم هوشمند و برق اضطراری دارند که به محض قطع شدن برق، روبروی نزدیکترین واحد توقف می‌کنند و افراد می‌توانند خارج شوند که البته این مورد در نی‌ریز بسیار کم است و اکثرا این سیستم را ندارند.

رئیس آتش‌نشانی نی‌ریز در ادامه، موارد ایمنی زیر را توصیه کرد: 

- تا جایی که ممکن است، در مواقعی که احتمال می‌دهید برق ساختمانتان قطع شود، از آسانسور استفاده نکنید.  

- آرامش خود را حفظ کنید و از تکان‌های نابجا به آسانسور اجتناب کنید. در زمان قطع برق سیستم ترمز اصلی آسانسور از کار می‌افتد و فقط سیستم ثانویه آن فعال می‌شود در این حالت آسانسور به ریل‌ها قفل می‌شود.

- در صورت داشتن دکمه اضطراری، آن را فشار دهید و در غیر این صورت با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی و یا مدیر ساختمان تماس بگیرید. از کمک گرفتن از کسانی که اطلاعاتی در زمینه آسانسور ندارند، پرهیز کنید.  

- درِ آسانسور را باز نکنید. این کار ممکن است باعث آسیب‌دیدگی شما و مسافران آسانسور شود.  

- با توجه به این که تعداد زیادی از آسانسور‌های مسکن مهر دارای نقص فنی هستند و سرویس‌های دوره‌ای را انجام نمی‌دهند، بهتر است همشهریان عزیز از این آسانسور‌ها استفاده نکنند.

نظر شما
Enter the The letters that you see in the picture exactly in the opposite field
پربازدیدها