تعداد بازدید: ۲۰
کد خبر: ۲۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 31 August

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

بانک صادرات 

۱- چرا بانک صادرات تسهیلات خسارت سیل چند سال قبل کشاورزان را با توجه به این که همه مدارکشان تکمیل است، نمی‌دهد؟

۲- برای انجام امور بانکی خواستم به دستگاه خودپرداز صادرات مراجعه کنم. به حدی جلوی بانک شلوغ بود و موتورسیکلت گذاشته بودند که به ناچار برگشتم. چرا رسیدگی نمی‌کنید؟ شما تنها بانکی هستید که خانم‌ها برای استفاده از دستگاه خودپرداز راحت نیستند؛ کاش شعبه دیگری داشتید.

پاسخ بانک صادرات:

۱- طی مکاتباتی که صورت گرفته، به صورت موردی با اخذ مجوز در حال انجام است.

۲- می‌طلبد مسئولان شهرستان جلسه‌ای در فرمانداری با حضور نماینده نیروی انتظامی، نماینده شهرداری و نماینده بانک صادرات جهت رفع مشکل و تخصیص مکان جدیدی برای تجمع دلالان موتورسیکلت و نصب بنر و اطلاع‌رسانی در خصوص نقل مکان به محل جدید برگزار کنند.
-----------//-----------

فرمانداری - نماینده مجلس - منابع آب

مسئله تأمین آب از شرایط بحران هم عبور کرده است. همان طور که خود واقفید، احداث بند اسلام‌آباد از نان شب هم واجبتر شده و انتظار همه مردم این است که هرچه سریعتر احداث این سد را آغاز کنید تا معضل بزرگ کمبود آب از سر شهر نی‌ریز برداشته شود.

پاسخ فرمانداری:

با سلام، طرح احداث بند اسلام‌آباد در حال مطالعه می‌باشد.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با سلام خدمت شهروندان گرامی، نماینده محترم به نوبه خود پیگیر تحقق این خواسته به حق مردم از دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان بوده و هستند؛ لذا همان طور که واقفید، مسائل فنی و اجرایی به طور کلی و به طور خاص مسائل مربوط به  این پروژه در اختیار دستگاه‌های اجرایی است. چنانچه در مسیر اجرا مشکلی به وجود آید که نیاز به ورود نماینده محترم باشد، بنا به اعلام مقام ارشد دولت در شهرستان، به موضوع ورود خواهند کرد.  

پاسخ منابع آب:

با سلام، جهت مطالعه امکان‌سنجی اجرای سد نیاز‌مند اعتبار است. وجود سد رودبال در پایین دست نیز در تأمین اعتبار لحاظ می‌گردد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

۱- لطفاً بگویید زمان لازم برای احداث بولوار شهید صیاد شیرازی چقدر است؟ تاریخ شروع و اتمام پروژه را مشخص کنید و توضیح دهید دلیل تأخیر و توقف پروژه چیست؟  

۲- جدول آب ابتدای خیابان امام خمینی بوی خیلی بدی می‌دهد؛ ازطرفی میوه‌فروشان رعایت نمی‌کنند و میوه‌های خراب را در جدول آب می‌ریزند.

۳- لطفاً در بازار ملکی‌دوزان تابلو نام بازار را نصب کنید.

۴- اواخر دوران شهرداری جناب آقای فرغت، قول اصلاح روشنایی بولوار شهید زردشت داده شد که به زودی در دستور کار قرار دارد؛ اما فرصت نشد. اینک مردم محله آباد‌زردشت از شما انتظار دارند این پروژه را اجرا کنید.

۵- لطفاً تذکر دهید تا به رانندگان کامیون‌های حمل زباله بگویند مراقب افتادن کیسه‌های زباله از پشت کامیون به‌ویژه در جاده‌های خارج شهر باشند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- با سلام خدمت شهروند محترم، عملیات عمرانی بولوار صیاد شیرازی از ابتدای سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به دلیل این که وسعت شهر زیاد است و در مکان‌های دیگر شهر هم بایدخدمات‌رسانی شود و تک لبه‌های بولوار نیز درحال تولید است، پیش‌بینی ما این است که تا آخر امسال عملیات احداث بولوار ۴۵ متری شهید صیاد شیرازی به پایان برسد.

۲- همان طور که به درستی فرمودید، کاسبان ابتدای خیابان مورد اشاره با بی‌توجهی به بهداشت محیط پیرامونی خود باعث این معضل شده‌اند؛ لذا خدمات شهری شهرداری اخطار‌های لازم را اعمال و مثل گذشته نسبت به پاکسازی آن اقدام می‌کند.

۳- در دستور کار قرار خواهد گرفت.  

۴- در راستای اصلاح و بهبود روشنایی بولوار شهید زردشت، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و اداره محترم برق منعقد شده است که با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

۵- با توجه به این که کامیون‌های حمل زباله روباز است، گاهی این اتفاق رخ می‌دهد؛ لذا در همین راستا ۲ دستگاه پرس زباله خریداری شده که به زودی با پرداخت مبلغ آن به ناوگان خدمات شهر اضافه می‌گردد.
-----------//-----------

امام جمعه

چطور امام جمعه زمان مرحوم آیت‌ا... رئیسی صحبتی از انجام پروژه‌ها و کار‌های شهر و کمبود‌ها و سایر مشکلات کشور نمی‌کرد؛ اما فی‌الحال دائم دم از انتقاد و انجام کار‌ها می‌زند؟

پاسخ امام جمعه:

با سلام و تشکر، لطفاً با تحقیق انتقاد بفرمایید. بیش از یک سال بحث درمانگاه، میدان تره‌بار، کشتارگاه، جاده و آب ریزاب را مطرح کردم. کار ما خدمت به مردم است و هر دولتی سر کار باشد فرق نمی‌کند؛ کما این که از این دولت هم در نمازجمعه حمایت کردم. نقد من از سر خدمت به مردم است؛ نه مخالفت با دولت.
-----------//-----------

فرمانداری

چرا فرماندار پیگیر درمانگاه بنه‌کلاغی نیست؟ چرا قول داد ورودی شهرک بنه‌کلاغی یک پل جایگزین می‌شود، ولی انجام نشد؟  

پاسخ فرمانداری:

با سلام، در حال پیگیری مراحل اخذ مجوز ماده ۲۳ در سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی می‌باشد.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت

چرا بیهوشی را برای ام‌آر‌آی کودکان انجام نمی‌دهید؟ برای یک عکس ام‌آر‌آی باید به فسا یا شیراز برویم که باید یک سال در نوبت باشیم.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:

با سلام، بیهوشی برای ام‌آر‌ای، در مراکز دانشگاهی انجام می‌شود و نی‌ریز دانشگاه علوم پزشکی ندارد.
-----------//-----------

مجتمع مسکونی ..

چندین بار دیده‌ام که سرایدار با شیلنگ آب تصفیه شده راه‌پله‌ها را می‌شوید. اداره آبفا هم تلفنهایش را پاسخ نمی‌دهد.
-----------//-----------

آموزشگاه ..

چرا سرویس بهداشتی این قدر کثیف است و نظارتی روی بهداشت آنجا نمی‌شود؟ به خدا بچه‌ها گناه دارند. برای چنین آموزشگاهی جای تأسف دارد.  
-----------//-----------

فرمانداری - راه و شهرسازی - بنیاد مسکن

طبق قانون، بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی موظف هستند به خانواده‌هایی که فرزند سوم و چهارم آنها بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند، یک قطعه زمین حداکثر به متراژ ۲۰۰ متر تحویل دهند. متأسفانه در این زمینه اداره مسکن و شهرسازی نی‌ریز بسیار ضعیف عمل کرده و به گفته کارمندان این اداره، با وجود این که حدود هزار پرونده تشکیل داده شده، هنوز حتی یک قطعه زمین هم به خانواده‌ها تحویل داده نشده و می‌گویند زمین ندارند.

این در حالی است که در یک سال گذشته قطعات متعددی از اراضی ملی کنار شهر به شرکت فولاد، ... و سازمان‌های دیگر دولتی داده شده و ظاهراً فقط برای این قانون زمین ندارند.  

طی مطالباتی که از کارمندان اداره مسکن و شهرسازی داشتیم، در مورد این که چرا زمین به فولاد و سازمان‌های دیگر دادند، فرمودند که آنها خودشان از بالا و از طریق وزارت پیگیری کرده‌اند و حتی فرماندار هم گفته، چون به صورت خارج از رویه این کار را انجام داده‌اند، به آنها زمین داده نشود که متأسفانه با پیگیری‌های مجدد این سازمانها، از بالا دستور صادر شده که این کار انجام شود؛ لذا از شما خواهشمندیم که در این زمینه از فرمانداری و اداره راه و شهرسازی مطالبه‌گری کنید.

پاسخ فرمانداری:

با سلام، تاکنون ۸۵ قطعه واگذار شده و میزان ۶ هکتار زمین در حال تفکیک است. پس از تأیید شدن در اداره کل راه و شهرسازی، بر اساس اولویت ثبت‌نام واگذار خواهد شد.

پاسخ راه و شهرسازی:

با سلام، تا الان حدود ۸۵ قطعه زمین جهت جوانی جمعیت واگذار شده و تعداد ۲۵۰ نفر دیگر هم در دستور کار است. متأسفانه به خاطر عبور خط لوله اصلی آب نی‌ریز که از وسط زمین می‌گذرد، اداره کل دستور داده تا تعیین تکلیف جهت جابه‌جایی، از واگذاری خودداری شود.  

ایشان درست می‌فرمایند. ما فعلاً توانسته‌ایم به اندازه ۲۵۰ نفر زمین تأمین کنیم. ان‌شاءا... در آینده نزدیک هم یک زمین جهت الحاق به محدوده شهر به منظور جوانی جمعیت به اداره کل معرفی می‌شود.  

اولویت ما بر پایه تاریخ ثبت‌نام است که از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد می‌باشد. اگر کسی داخل لیست ۲۵۰ نفری باشد و لوله آب هم انتقال پیدا کند، به آنها زمین واگذار می‌کنیم؛ وگرنه اگر اداره کل آبفا مجوز جابه‌جایی صادر نکند، باید طرح تفکیکی عوض و تعداد زمین‌ها کاسته شود.  

در خصوص واگذاری به سازمانها، من اصلاً در جریان نیستم و در زمان مسئول قبلی اتفاق افتاده است.

همین طور که خودتان می‌فرمایید، زمین فولاد با پیگیری‌های مجتمع فولاد در تهران و وزارتخانه واگذار شده و هیچ ارتباطی به شهرستان ندارد.  

ضمن این که این زمین به تعداد نیرو‌های فولاد که شرایط ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن داشته باشند، به صورت آپارتمان ۶ طبقه واگذار می‌شود و مابقی اگر اضاف آمد، به کارگران دیگر واگذار می‌گردد.

پاسخ  بنیاد مسکن:

با سلام، در این خصوص بنیاد آمادگی واگذاری زمین به خانواده‌هایی که فرزند سوم و چهارمشان متولد شود، در روستای محل سکونت دارد.
-----------//-----------

مسئولان تپه شهدا 

چرا درِ سرویس بهداشتی تپه شهدا قفل است؟ در مراسم مختلف، مردم برای قضای حاجت وارد ملک ما که پشت تپه است می‌شوند.
-----------//-----------

دهیاری و شورای اسلامی دهچاه

عبادت به جز خدمت خلق نیست.

تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم از دهیاری دهچاه و شورای اسلامی روستا که در این چند سال تلاش‌های فراوانی در جهت تأمین آب کردند. این مهم بالاخره به ثمر نشست.
-----------//-----------

توزیع برق

۱- این دیگر چه وضعیتی است؟ مگر در هر محله چند بار برق می‌رود؟ شهرک آبادزردشت یک بار عصر رفته و یک بار شب. چرا برنامه‌ریزی ندارید؟

۲- چرا این دوره هزینه مصرف برق را چند برابر کرده‌اید؟ حتماً، چون تابستان امسال خیلی مرتب به مردم برق دادید، در اوج گرما هزینه‌ها را چند برابر کردید.
-----------//-----------

شورای شهر نی‌ریز

یادتان می‌آید چه قول‌هایی برای آبادانی شهر می‌دادید؟ یادتان می‌آید چه بنر‌های تبلیعاتی در سطح شهر داشتید؟ هنوز از دوره شما یک سال باقی مانده؛ آستین همت بالا بزنید و مواردی را که به یک یا علی و مدیریت استوار نیاز دارد، محقق کنید.

بولوار سرداران شهید در خور این شهر و شهیدان آن نیست. از کارشناسان فضای سبز استان کمک بگیرید.
-----------//-----------

امور آبفا

۱- چرا جدول زمان بندی قطع آب را که خودتان اعلام کردید، رعایت نمی‌کنید؟ چهل دستگاه آبادزردشت را گفته بودید ۱۰ شب تا ۵ صبح. اما ساعت ۴ بعد از ظهر آب قطع شده و تانکر ما خالی است. اداره آبفا هم که جواب تلفن‌ها را نمی‌دهد.

۲- چرا فاز ۲ آبادزردشت هر روز ۱۲ ساعت آب قطع می‌شود؟

۳- لطفاً این قدر کلر اضافه به آب شرب نزنید. بعضی وقت‌ها مزه آب تلخ است. ما به اندازه کافی خوراکی‌های آلوده به مواد شیمیایی می‌خوریم؛ لطفاً مهندسی شده کار کنید.
-----------//-----------

بخشداری مشکان

 در جاده نی‌ریز به هرات:

۱ - آسفالت پیچ روستای معدن تخریب شده، وسایل نقلیه از وسط جاده عبور می‌کنند که خطرناک است.

۲- صد متر مانده به فرعی روستای کهتویه، چندین چاله عمیق در جاده وجود دارد.

۳- ورودی روستای دربیدو یک استخر با کاربری نامشخص احداث شده و جاده انحرافی ندارد. خودرو‌ها برای جلوگیری از ورود به استخر به لاین مخالف تجاوز می‌کنند.
-----------//-----------

اتحادیه صنف قصابان- اتاق اصناف

لطفاً نرخ گوشت را اعلام کنید. یک جا می‌خریم ۶۰۰، جای دیگر ۶۷۰ و جای دیگر ۷۰۰ هزار تومان.
-----------//-----------

مسئولان مربوط

۱- شکارچیان بی‌وجدان که اندک بازمانده‌های حیوانات در طبیعت را شکار می‌کنند، باید به حبس ابد یا حبس‌های طولانی مدت و جرائم بسیار سنگین محکوم شوند تا کسی جرئت تجاوز به حریم این زبان‌بسته‌ها را نداشته باشد.

در رشته کوه‌های بالای روستا‌های رودخور، ریزاب و بنه‌کلاغی، تا قبل از انقلاب با آن همه وسایل ارتباطی کم به سختی با شکارچیان برخورد می‌شد و به همین دلیل کل، بز، میش و قوچ و پلنگ زیادی وجود داشت؛ ولی حالا چه؟
چه ظلمی به خودمان و طبیعت کردیم و تاوانش را باید نسل‌های بعدی بدهند.

۲- مدتی است یک گله سگ به تعداد زیاد در پلنگان در حال تردد هستند. بعضی وقت‌ها هم به افراد حمله‌ور شده و برای ملکداران و خانواده آنها خطرناک هستند. لطفاً آنها را معدوم کنید. به ادارات دولتی مختلف مراجعه کردیم؛ همه اعلام کردند که مربوط به آنها نمی‌شود.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- جدول سودوکو این هفته اشتباه است. همچنین مهین مهرورزان اشتباه است؛ سال ۱۳۶۹ جنگ تمام شده بود.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، جدول سودوکو از طریق یک نرم‌افزار طراحی می‌شود که ضریب خطای بسیار پایینی دارد؛ اما ممکن است دچار اشتباه نیز شود. در عین حال از شما خواننده محترم پوزش می‌خواهیم.

در رابطه با مورد دوم، با تشکر از تذکر جنابعالی، امید است دقت بیشتری در ویرایش صورت گیرد.
۲- زمانی در روزنامه یک بخش داشتید که تصویری را درج می‌کردید تا برایش جمله بنویسیم؛ بهترین جمله‌ها در روزنامه چاپ می‌شد. اگر امکان دارد، دوباره آن را کارکنید. چون هم جالب بود و هم چالش ذهن بود.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس از پیشنهاد شما، موضوع در شورای نویسندگان مطرح خواهد شد.
-----------//-----------

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

توزیع برق،  شورای شهر نی‌ریز،  امور آبفا، بخشداری مشکان، اتحادیه صنف قصابان، اتاق اصناف، مجتمع مسکونی...، آموزشگاه ...

نظر شما
Enter the The letters that you see in the picture exactly in the opposite field
پربازدیدها