تعداد بازدید: ۳۶
کد خبر: ۲۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 24 August

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز

۱- چرا برای افرادی که در میدان ۱۵ خرداد (نزدیک بانک صادرات) هر روز معامله موتورسیکلت پیاده‌رو را اشغال می‌کنند، جایی را مشخص نمی‌کنید؟ دخترم سر کار می‌رود و از آن مسیر تردد می‌کند. عصر و شب‌ها جرئت نزدیک شدن به دستگاه بانک را ندارد و باید با طی مسیری بیشتر و دور شدن از محل کار خود، جایی دیگر کار بانکی‌اش را انجام دهد. شما را به خدا رسیدگی کنید. با ۱۱۰ هم تماس گرفتیم؛ اما اقدامی صورت نگرفت.

۲- هر بار که به ایستگاه تاکسی جلوی درمانگاه شهید فقیهی می‌رویم، باید حداقل نیم ساعت منتظر بمانیم تا تاکسی بیاید و مسافران تکمیل شوند. کاش تعدادی مینی‌بوس می‌گذاشتید. قانونی برایشان مشخص کنید تا همه تاکسی‌ها داخل ایستگاه توقف نکنند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- با سلام خدمت شهروند گرامی، شهرداری نی‌ریز با هماهنگی دادستانی محترم و کلانتری ۱۱ استقلال مکان خرید و فروش موتورسیکلتهارا در میدان انتهای بولوار نصر اعلام نموده و اخطار نیز به فروشندگان موتورسیکلت در این مکان داده شده است.

۲- موضوع جهت بررسی، به سازمان حمل و نقل درون شهری ارجاع داده شده است.
-----------//-----------

توزیع برق - شهرداری نی‌ریز

چرا انتقادپذیر نیستید؟ چند روز پیش انتقاد کردیم چرا در این وضعیت کمبود برق و در روز روشن پروژکتور‌های فضای سبز بلوار نصر کوچه شماره ۱۶ روشن است؟ حالا آمده‌اند و آن را کلاً قطع کرده‌اند.

پاسخ توزیع برق:

با سلام و احترام، روشنایی فضای سبز بولوار نصر مربوط به شهرداری محترم می‌باشد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

طی بازدید‌های انجام شده، روشنایی پارک مورد نظر کاملاً تأمین شده و خاموشی در پارک نبوده است.
-----------//-----------

نماینده مجلس - جهاد کشاورزی

اخیراً ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی در اطراف شهر زیاد شده و متأسفانه نماینده مجلس که خودش روزی دستور تخریب ساختمان‌های غیر مجاز را می‌داد، اخیراً اقدام به کلنگ‌زنی و افتتاح کارخانه .. در اراضی کشاورزی کرده که هنوز مجوز رسمی تغییر کاربری ندارد. آیا همه می‌توانند اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کنند؟

پاسخ روابط‌عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با سلام خدمت شهروندان گرامی، ضمن تشکر از شهروند عزیز، در پاسخ به مطالبه مطروحه باید گفت مراسم فوق با حضور فرماندار شهرستان به عنوان نماینده ارشد دولت و همچنین مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی به عنوان متولی صدور مجوز، امام جمعه محترم، ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم و معاونین فرماندار، ریاست اداره صمت و مدیریت برق شهرستان برگزار شده است؛ لذا از این بابت قطعاً مراتب مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی است و اگر موردی در مجوز ایشان بوده، دستگاه‌های اجرایی حاضر در مراسم و مسئولان حضور نمی‌یافتند.

قطعاً حمایت از سرمایه‌گزاری شهرستان‌های حوزه انتخابیه در جهت ایجاد اشتغال و تولید در چارچوب قانون، همیشه در اولویت نماینده محترم بوده و هست و وظیفه نظارت و دقت بر رعایت قوانین، بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.
-----------//-----------

نماینده مجلس

چرا پیگیر حقوق پرستاران فوق‌العاده خاص و افزایش حقوق پرستاران در مجلس نیستید؟ حجم کار پرستاران زیاد است و حقوق آن‌ها پایین؛ فکری کنید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه مطرح شده، ضمن این که نماینده محترم در سنوات گذشته موارد متعددی از حمایت افزایش حقوق اقشار مختلف را داشته‌اند، باید گفت موضوعات اینچنینی از مجرای کمیسیون‌های تخصصی بررسی و قطعاً در این گونه موارد، نمایندگان محترم مدافع حقوق پرستاران بوده و خواهند بود.

در صورتی که عزیزان مکاتبه‌ای در این خصوص دارند، جهت پیگیری بیشتر به دفاتر نماینده محترم در سه شهرستان ارائه کنند.
-----------//-----------

توزیع برق

۱- چرا در سطح شهر نظارت نمی‌شود که لامپ‌های اضافی مغازه‌ها را کم و خاموش کنند؟

۲- چه کسی پاسخگوی خراب شدن و سوختن وسایل خانگی ما بر اثر این همه قطعی برق است؟

۳- خدا را خوش نمی‌آید هر روز برق قطع شود. ما در خانه مریض داریم. اگر مشکلی پیش بیاید، چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد؟

۴- چرا یک مسئول با انصاف فکری به حال این قطعی‌های برق نمی‌کند؟ از صبح زیر آفتاب سر کاریم؛ ظهر که می‌رویم یک ساعت استراحت کنیم، برق نیست.

۵- مدتی است قطعی برق در مسکن مهر دوشیفت شده است. تا حالا چند نفر در آسانسور گرفتار شده‌اند. هم از لحاظ جانی و هم مالی در خطر هستیم. در زمان قطع برق آب هم نداریم. قطعات آسانسور نیز مرتب خراب می‌شود و می‌سوزد.

۶- چرا در نی‌ریز این قدر قطعی برق داریم؟ لطفاً نگویید سراسری است و فشار شبکه کشور زیاد است. حداقل قطعی برق هفتگی هر منطقه را اطلاع‌رسانی کنید.

۷- شما را به خدا برنامه خاموشی‌ها را اعلام کنید.

پاسخ توزیع برق:

۱- با سلام و احترام، طبق دستور مقام محترم قضایی مبنی بر الزام بر خاموشی لامپ‌های تزئینی و پرمصرف، ضمن اعلام مراتب به اداره محترم صنعت، معدن تجارت و صنوف مربوطه، این امر در سطح شهرستان توسط کارشناسان این مدیریت در حال بازدید و پایش است و به مغازه‌داران خاطی اخطار و در صورت عدم پذیرش موضوع، مراتب جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

۲ الی ۷- با توجه به گرمای شدید هوا که موجب افزایش مصرف بیش از حد برق و ناترازی در تولید و مصرف برق در کشور شده، لذا خاموشی‌ها و محدودیت‌های جاری جهت پایداری و جلوگیری از فروپاشی شبکه سراسری اعمال می‌شود. قطع اضطراری فیدر‌ها در شرایطی است که بار شبکه برای اولین بار از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور کرده است؛ بنابراین هرگونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در نحوه قطعی‌ها، با در نظر گرفتن پیامد‌ها در سطح ملی است. همچنین تاکنون برنامه اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها به این مدیریت اعلام نشده و امکان اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها از قبل نیست. هر زمان که برنامه خاموشی به این مدیریت اعلام شد، به سرعت اطلاع‌رسانی می‌شود.

از عموم مردم تقاضا می‌شود در شرایط کنونی با صرفه‌جویی در مصرف، صنعت برق کشور را جهت عبور از پیک بار تابستان یاری کنند.
-----------//-----------

مخابرات

۱- چرا اخیراً اختلال در شبکه تلفن همراه زیاد شده است؟ آنتن‌دهی هم مشکل دارد و پس از یکی دو دقیقه، صدا قطع و وصل می‌شود. مخصوصاً در زمان قطع برق که تشدید می‌شود.
لطفاً توضیح دهید.

۲- در بخش پشتکوه و اطراف روستای دهچاه وقتی برق قطع می‌شود، آنتن موبایل و اینترنت هم قطع می‌شود. ما این قدر هزینه‌های سنگین قبض و بسته اینترنت پرداخت می‌کنیم؛ آیا نمی‌توانید باتری‌های UPS سایت را تعویض کنید؟

پاسخ مخابرات:

باسلام، به خاطر قطعی برق است. اکثر سایت‌ها باتری دارند و دستگاه‌ها پس از قطع برق بر روی باتری کار می‌کنند؛ اما به دلیل این که سیستم سرمایش بر روی برق شهر است و تجهیزات به شدت به گرما حساس هستند، بعد از مدتی قطع می‌شوند.
-----------//-----------

راهنمایی و رانندگی

۱- لطفاً معامله‌گران موتورسیکلت و دیگر افرادی را که اکثر اوقات شبانه‌روز و هر روز هفته در میدان اصلی شهر، نبش خیابان، ولی عصر تا خیابان امام خمینی تجمع می‌کنند و موجب سلب آسایش رهگذران می‌شوند، ساماندهی کنید.

۲- لطفاً با ماشین‌های بزرگ کارخانجات و کامیون‌ها در کوچه‌های مسجدالجواد برخورد کنید؛ آسایش مردم را گرفته‌اند.
-----------//-----------

امور آبفا

۱- چرا کیفیت آب شرب پس از قطعی شبانه در لوله‌ها بسیار بد و گل‌آلود و زنگار زده است؟

۲- علت قطعی آب در خیابان نشاط چیست؟

۳- در کوچه کنار تالار وزرا آب بیشتر مواقع قطع است. الان ۳روز است آب نداریم.
-----------//-----------

فرمانداری

در انتقاد به پاسخ شما باید بگویم دو تراکتور در دهه ۶۰ متعلق به بخشداری مشکان بوده که یکی را به آقای ... در روستای شهریاری سفلی اجاره دادند و بعد از منفک شدن چاهک به فراموشی سپرده شد. تراکتور دوم نیز مستهلک شد و در زمان بخشداری .. به پارکینگ فرمانداری انتقال یافت. واقعاً جالب است که فرمانداری از مایملک خود اطلاع ندارد.
-----------//-----------

نظام پزشکی

قیمت ایمپلنت با جنس کره‌ای و سوئیسی در تهرا‌ن ۵ تا ۷ میلیون تومان است؛ اما در نی‌ریز ۱۷میلیون تومان است. چرا؟
-----------//-----------

شورای ترافیک

۱- یک سرعتکاه در خیابان طالقانی جلوی قنادی قصر شیرینی نصب کنید. در این منطقه خودرو‌ها با سرعت زیادی حرکت می‌کنند. همچنین خیابان را خط‌کشی کنید.

۲- لطفاً پیگیر ایمن‌سازی جاده انتهای خیابان امام خمینی به سمت خروجی شهر باشید. همیشه تصادف می‌شود. جمعه هفته گذشته ساعت ۸ شب تصادف ناگواری رخ داد و چند جوان به شدت مصدوم شدند.
-----------//-----------

بانک توسعه تعاون

روی دستگاه‌ای تی ام (خود‌پرداز) بانک به اشتباه بر چسب یو تی ام (سیستم مختصات جهانی) درج شده است؛ لطفاً آن را اصلاح کنید.
-----------//-----------

اتحادیه مشاور املاک

بنگاه‌های املاک واقع در .. بدون شاخص و کار کارشناسی در زمینه رهن و اجاره به مردم اجحاف می‌کنند؛ آیا نظارتی دارید؟
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- لطفاً درمورد مشکلات مشکان هم مطلب درج کنید.

تنها یک داروخانه دارد که آن هم ساعت ۷ عصر بسته می‌شود و جمعه‌ها هم تعطیل است.

حمل و نقل عمومی درستی ندارد؛ یک مسیر را که با تاکسی می‌شود با ۷ هزار تومان رفت، اکثر تاکسی‌ها فقط دربست می‌برند.

خانه متروکه فاقد سکنه زیاد است و جایگاه مار وموش و عقرب شده است.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، اگر وسیله رفت و برگشت آماده شود، هفته‌نامه آمادگی تهیه گزارش را دارد.

۲- در خصوص وضعیت مسکن نی‌ریز و تورم ایجاد شده به واسطه کارکنان فولاد گزارش تهیه کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، بار‌ها این گزارش تهیه و منتشر شده است.

۳- الان که موضوع کم‌آبی مطرح است، یک گزارش مستند از تاریخچه آبرسانی به شهر نی‌ریز تهیه کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.

۴- در شماره ۴۹۳ جواب جدول شماره قبل چاپ نشده بود. در شماره ۴۹۶ هم جدول با جواب چاپ شده بود. چرا دقت نمی‌کنید. این برای ما که دنبال جدول هستیم خوشایند نیست.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، با تشکر از تذکر بجای جنابعالی، به مسئول مربوط تذکر داده شد.
-----------//-----------

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- جهاد کشاورزی

- راهنمایی و رانندگی

- امور آبفا

- فرمانداری

- نظام پزشکی

- شورای ترافیک

- بانک توسعه تعاون

- اتحادیه مشاور املاک

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها