تعداد بازدید: ۶۱
کد خبر: ۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 10 August
دو نفر متخلف شکار غیر مجاز که در پارک ملی قطرویه استان فارس مبادرت به شکار یک رأس کل و یک رأس بز وحشی کرده بودند، توسط یگان حفاظت اداره پارک ملی قطرویه دستگیر شدند.
نویسنده : روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس

رئیس اداره محیط‌زیست منطقه بهرام‌گور اظهار داشت: از متخلفان یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پران نیمه اتوماتیک مجاز نیز کشف و ضبط شده است.
بهنام محمدی به برخی عواقب و پیامد‌های ناخوشنایند شکار غیر مجاز اشاره کرد و گفت: تخریب زیستگاه، عمده‌ترین عامل آسیب‌رسان به محیط زیست است که عمدتاً در قالب شکار بی رویه، شکار غیر مجاز، تجاوز به عرصه‌های زیست محیطی، استخراج معادن، توسعه راه‌ها و تخریب جنگل‌ها بروز می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست بهرام گور خواستار شدت عمل قانون و برخورد بدون اغماض با شکارچیان شد و اضافه کرد: رویکرد اصلی در جامعه ما  این است که در پارک‌های ملی و آثار طبیعی، با نگاه غیرقابل انعطاف به محیط زیست توجه شود و فقط در مواردی که انگیزه مصرف وجود ندارد، با طرح‌های توسعه دراین مناطق موافقت شود.  

وی افزود: در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات‌وحش، نگاه‌ها کمی انعطاف دارد و می‌توان درکنار طرح‌های پژوهشی وتحقیقاتی، طرح‌هایی با رویکرد اقتصادی گردشگری و فرهنگی نیز اجرا کرد.  

محمدی اظهارداشت: بر پایه مصوبه‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی که کشورمان نیز عضو آن است، باید حداقل ۱۰ درصد از خاک کشور تحت حفاظت و مراقبت محیط زیست باشد؛ در حالی که این نسبت اکنون حدود ۷ درصد است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها