تعداد بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 10 August

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

فرمانداری

یک تراکتور متعلق به بخشداری پشتکوه از سال ۱۳۶۳ که روستای شهریاری زیر نظر بخش پشتکوه بود به یکی از افراد آنجا اجاره داده شده و هر از گاهی بخشداری با ایشان تماس می‌گیرد تا تراکتور را پس بدهد. اما باز هم اجاره‌نامه را تمدید می‌کند. چرا فرمانداری تراکتور را به مردم پشتکوه اجاره نمی‌دهد؟

پاسخ فرمانداری:

با سلام، تعدادی ماشین‌آلات از جمله یک دستگاه  تراکتور در دهه ۶۰ تحویل مسئولان شهرستان شده که در حال حاضر تراکتور مذکور غیر قابل استفاده و در پارکینگ نگهداری می‌شود.
-----------//-----------

شورای ترافیک 

۱- کوچه کنار مسجد جامع را هم یک طرفه کنید؛ چون آنجا هر روز ترافیک است.

۲- با بستن بریدگی، مسیر بیمارستان را دور کرده‌اید. متأسفانه برخی افراد به خاطر موقعیت مکانی و درآمدی که از تقاطع و بریدگی دارند، از این کار حمایت کرده‌اند که دور از انصاف است. راه حل این است که بریدگی مورد نظر را کوچکتر و قبل از آن سرعتکاه نصب می‌کردند و برای سهولت کار بریدگی بعدی را می‌بستند.

پاسخ شورای ترافیک:

۱- با سلام، لطفاً درخواست خود را کتباً جهت بررسی به دبیرخانه شورای ترافیک واقع در شهرداری نی‌ریز تحویل دهید.

۲- به دلیل این که این نقطه حادثه‌خیز بوده و چندین فقره تصادف منجربه فوت اتفاق افتاده، لذا توسط کمیته فنی شورای ترافیک مصوب شد که به منظور حفظ سلامت شهروندان،  بریدگی مذکور مسدود شود.

-----------//-----------

راه و شهرسازی- فرمانداری

من یکی از متقاضیان مسکن ملی هستم؛ لطفاً صدای ما باشید.

از روز اول به ما گفتند که این طرح با وام است؛ یک مرحله متقاضی واریز می‌کند و یک مرحله وام آزاد می‌شود. ولی با پیگیری‌هایی که کردیم، بانک می‌گوید پیمانکار برای تشکیل پرونده حتی یک بار هم حضور پیدا نکرده است.

از طرفی کسی که نماینده مردم در این طرح بود، خودش جذب شرکت شد است.  

درخواست ما این است که وام آزاد شود و ساخت را به خود متقاضی واگذار کنند.

پاسخ راه و شهرسازی:

با سلام، پرونده وام بعد از کش و قوس‌های فراوان که پروانه ساختمانی آماده شده، به بانک مسکن ارجاع داده شد. اما با توجه به این که در حال جابه‌جایی دولت هستیم، بانک اعلام کرده که وام سامانه نهضت ملی مسکن بسته شده و باید از طرف دولت اعلام شود.

ضمن این که با توجه به این که پیمانکار با پول مردم کار می‌کند و الان هم در حساب مردم پولی نیست، باید تا تعیین تکلیف از واریزی مردم استفاده کند.

من موضوع واگذاری بقیه عملیات را به اداره کل اعلام کردم. هفته گذشته مدیرعامل شرکت سکاف از تهران آمدند و قرار است در خصوص مشکلات جلسه بگیرند و بعد روند کار را به شهرستان اعلام کنند.

پاسخ فرمانداری:

همان طور که اطلاع دارید، سال قبل به دلایلی پروانه ساختمانی مسکن ملی صادر نشد و به امسال موکول شد. امسال هم که با پیگیری‌های متعددپرونده وام آماده شده است، متأسفانه با شهادت آیت‌ا... رئیسی و تغییر دولت، فعلاً تا تعیین تکلیف هیئت دولت سامانه وام بسته شده وهیچ گونه وام نهضت ملی پرداخت نمی‌شود.

در خصوص ساخت مسکن توسط متقاضی نیز  درخواست افرادبه استان ارسال شده که برای تحقق این روند یا باید پیمانکار شخصاً درخواست انصراف دهد، یا از طریق اداره کل راه وشهرسازی خاتمه پیمان زده شود که طبق قرارداد هیچ کدام  عملی نیست.
-----------//-----------

منابع آب- جهاد کشاورزی - اوقاف و امور خیریه

لطفاً گزارشی از تفرجگاه بید‌بخون تهیه کنید. یک استخر با حجم بالا خاکبرداری و لوله‌کشی انجام شده است. شخصی از استهبان این هزینه‌ها را انجام داده و قصد انتقال آب را دارد. دیگر آب در جوی جاری نمی‌شود و محیط زیست بید‌بخون از بین می‌رود. پرنده‌ها و درختان و هر جانداری که آنجا هست، از تشنگی هلاک می‌شوند.

ما آنجا یک ملک کوچک داریم و با همه مالکان به چند اداره مراجعه کردیم؛ اما هنوز نتیجه زیادی نگرفته‌ایم. حقابه بید‌بخون عام‌المنفعه است و همه حق دارند از این آب استفاده کنند.

پاسخ منابع آب:

با سلام، در دست اقدام است.

پاسخ جهاد کشاورزی:

با سلام، این موضوع در حیطه اختیارات اداره منابع آب است که کاملاً  در جریان هستند؛ ضمن این که این مدیریت در چارچوب تکالیف قانونی خود، همچون گذشته و با جدیت در خصوص حفاظت از منابع آبی و خاکی انجام وظیفه می‌کند.
-----------//-----------

ورزش و جوانان - شبکه بهداشت و درمان

ما هفته‌ای یکی دو بار به استخر می‌رویم. مدتی است آب استخر به شدت کثیف است و با این که به کارکنان استخر تذکر داده‌ایم، اقدامی صورت نگرفته است. لطفاً پیگیر موضوع باشید.

پاسخ ورزش و جوانان:

با سلام، بازدید بازرسان شبکه بهداشت و درمان به طور مرتب انجام می‌شود.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:

با سلام، بازدید کارشناسان بهداشت محیط شبکه از استخر شنای کوه سرخ به همراه کلرسنجی، کدورت‌سنجی و نمونه‌برداری میکروبی آب استخر انجام شده و باتوجه به مشاهدات صورت گرفته، در حال حاضر شرایط بهداشتی استخر از قبیل نظافت سرویس‌های بهداشتی، آب استخر و کلر آزاد باقی مانده در آب استخر مطلوب بوده و جکوزی نیز به صورت روزانه تخلیه و نظافت می‌شود.
-----------//-----------

فرمانداری- انجمن صنفی رانندگان

چرا سامانه بی‌تا‌بار در شهرستان نی‌ریز راه‌اندازی نمی‌شود تا نوبت‌دهی بر اساس این سامانه به رانندگان داده شود و جلو دادن نوبت‌های خارج از نوبت گرفته شود؟

پاسخ فرمانداری:

با سلام، نوبت‌دهی به صورت الکترونیکی یکی از اهداف و قوانین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده و در چند سال اخیر از طرف این سازمان دنبال شده است. در شهرستان نی‌ریز به دلیل این که برخی از رانندگان درخواست امتیاز داشتند، با دستور فرماندار محترم جلساتی برگزار و مقرر شد نسبت به انتخاب شرکت مربوط اقدام شود.  

با پیگیری اداره راهداری و حمل و نقل و انجمن صنفی رانندگان شهرستان نی‌ریز، شرکت بیتا بار انتخاب شد که طی دو جلسه با حضور ادارات مربوطه و انجمن صنفی رانندگان و تعدادی از رانندگان نقاط مختلف شهرستان، فرماندار تأکید کردند که نوبت‌دهی الکترونیکی در چهارچوب قانون باید اجرا شود؛ مگر این که همه رانندگان به توافق برسند که به صورت سنتی قبل اجرایی شود.  

در این رابطه یک هفته مهلت داده شد تا هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

پاسخ انجمن صنفی رانندگان: 

با سلام، نزدیک به دو سال است که انجمن پیگیر سیستم نوبت دهی است.  

طی رایزنی‌هایی که در استان و شهرستان انجام دادیم، تصمیم بر این شد که این سیستم راه‌اندازی شود. چهارشنبه هفته گذشته هم جلسه‌ای با فرماندار و رانندگان در این زمینه داشتیم.  

نظر فرماندار هم این است که این نوبت‌دهی به صورت یکسان در سطح شهرستان انجام شود.  
البته جلسه به علت این که تعدادی از رانندگان مخالف بودند، به یک هفته بعد موکول شد.

با تشکر از فرماندار و اداره راهداری که با جدیت پیگیری می‌کنند، تقاضای ما این است که، چون نوبت‌دهی خواست اکثر رانندگان است، فرمانداری و مسئولان برابر قانون و مقررات کمک کنند تا این سیستم راه‌اندازی شود و برخی افراد نتوانند مانع راه‌اندازی آن شوند. این موضوع به جلوگیری از اجحاف در حق رانندگان کمک زیادی می‌کند.  
-----------//-----------

امور آبفا

آب محدوده خیابان بهداشت بسیار کم فشار و برخی اوقات قطع است. با توجه به شدت گرما، لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

صندوق قرض‌الحسنه جوانان 

استفاده از دستگاه خود‌پرداز بیرون از ساختمان، مستلزم به همراه داشتن زیر‌پایی است. لطفاً پله‌ای زیر آن اضافه کنید.
-----------//-----------

مسئولان مربوط

چرا با این گرمای شدید نی‌ریز جزو شهر‌های گرمسیر محسوب نمی‌شود؟
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- از این که هفته‌نامه نی‌ریزان فارس صدای مردم را به گوش مسئولان می‌رساند، صمیمانه تشکر می‌کنیم. شما برای ما افتخار هستید؛ ان‌شاءا... خداوند دستتان را بگیرد. سالم باشید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از توجه جنابعالی به روزنامه خودتان تشکر و قدردانی می‌نماییم.

۲- لطفاً بگویید کسی که گزارش داروخانه‌ها را  تهیه کرده، گزارش کامل تهیه کند. این چه گزارش ناقصی است؟ این همه طلبی که داروخانه‌ها از دی ماه از برخی بیمه‌ها دارند، پس چیست؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، موضوع گزارش بررسی مشکلات داروخانه‌ها نبود. قبلاً در این زمینه به ویژه دیرکرد پرداخت بیمه‌ها گزارشی منتشر کرده‌ایم.

۳- این آمار که مردم ۷۰ درصد دارویشان را بدون نسخه تهیه می‌کنند، چه کسی به شما داده دوست عزیز؟ این روز‌ها مردم دارویشان را که با نسخه دکتر می‌گیرند، پرینت برای بیمه تکمیلی هم می‌گیرند تا همه پولشان برگردد. به جز دو ورق فاموتیدین و استامینوفن که همیشه آزاد تهیه می‌شده، کدام دارو را بدون نسخه گرفته‌اند؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، همان گونه که در متن گزارش آمده، پاسخگوی ما مردم و برخی داروخانه‌ها بوده‌اند.

-----------//-----------

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- اوقاف و امور خیریه

- امور آبفا

- صندوق قرض‌الحسنه جوانان 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها