تعداد بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ - 2024 29 July
قطعی برق پمپ چاه‌های آب شرب نی‌ریز، باعث خالی شدن مخازن آب و در نتیجه کم فشاری شدید و حتی قطع آب برخی از مناطق شهر شده است.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

رئیس امور آبفا نی‌ریز با بیان این خبر گفت: «هر چند قطعی برق نی‌ریز خارج از اختیار اداره برق این شهرستان است و از استان انجام می‌شود، اما با اعتراض ما و تلاش فرماندار و نماینده مجلس، قرار شده قطعی برق در منطقه چاه‌های امور آبفا به کمترین حد خود برسد تا مشکل خالی شدن مخازن حل شود.»

ابوذر قزل‌بیگلو افزود: «در روزهای اخیر سعی کردیم که با مدیریت دقیق، از افت فشار آب جلوگیری کنیم؛ اما ۲ بار قطعی مداوم برق در منطقه چاه‌های آب شرب، همه ذخیره مخازن را خالی کرده و مصرف بسیار زیاد آب این روزها هم باعث شده که شبکه از آب شرب خالی شود. در تلاشیم که تا دو روز آینده این مشکل را برطرف کنیم. هم‌اکنون مناطقی از بولوار سرداران و نشاط، خیابان تختی و خیابان شهاب دچار افت شدید فشار آب و حتی قطعی هستند که تا فردا برطرف می‌شود.»

وی با بیان این که همه تلاشمان را برای جلوگیری از جیره‌بندی آب شهر نی‌ریز انجام می‌دهیم، گفت: «جیره‌بندی وضعیت را بدتر می‌کند و باعث می‌شود که شبکه آبرسانی برای مدتی خالی شود و هواگرفتن آن، شکست شبکه را در مناطقی به وجود بیاورد.»

فرماندار نی‌ریز هم در این باره گفت: «در مورد قطعی سراسری برق، با مدیرعامل برق استان صحبت کردم و قرار شد در این زمینه کمک کند. مدیر توزیع برق نی‌ریز هم گفت که توزیع برق استان اعلام کرده منطقه چاه‌های آبفا دیگر قطع نمی‌شود.»

نوشتنی است رئیس امور آبفا چندی پیش از اضافه شدن چاه شماره 16 به مجموعه آب شرب شهر نی‌ریز خبر داده و گفته بود خطر جیره‌بندی رفع شده مشکل حادی مشاهده نمی‌شود.

به گفته قزل‌بیگلو، سطح آب چاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده، اما به دلیل بارندگی‌های اخیر، پایین‌تر هم نرفته است. هر چند سه حلقه چاه شماره ۲، ۶ و ۱۵ خشک شده است./*

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها