تعداد بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴ - 2024 29 July
دمای هوای نی‌ریز به ۴۲.۳ درجه رسید.

مدیر کل هواشناسی استان فارس از جا‌به‌جایی رکورد افزایشی دما در ۸ نقطه از ایستگاه‌های هواشناسی این استان خبر داد.

مسعود حقیقت در گفتگو با خبرنگار ایسنا، از شکسته شدن رکورد دمایی در ۸ نقطه استان فارس خبر داد و گفت: رکورد دمایی چندین ساله در شیراز ۴۳.۴ درجه سانتیگراد بوده است که دیروز به ۴۳.۵ درجه رسید؛ همچنین تخت جمشید با رکورد قبلی ۴۳ درجه سانتیگراد، به ۴۳.۴ رسید.‌

مدیر کل هواشناسی فارس ادامه داد: در شهرستان ارسنجان، بیشترین دما ۴۲.۵ درجه ثبت شده بود که دیروز به ۴۳.۱ درجه سانتی‌گراد رسید. همچنین در شهرستان نی‌ریز رکورد ۴۱.۸ درجه شکسته شد و به ۴۲.۳ درجه سانتی‌گراد رسید. در شهرستان استهبان دمای افزایشی ثبت شده ۴۱ درجه بود که دیروز به ۴۱.۸ درجه سانتیگراد رسید. در شهرستان صفاشهر نیز رکورد دما ۳۷.۶ درجه بود که به ۳۷.۸ درجه سانتیگراد رسید. بیشترین دمای شهرستان سروستان ۴۲.۹ بوده که به ۴۳.۲ درجه سانتی‌گراد رسید. در شهرستان زرقان نیز رکورد افزایش دما ۴۲.۸ درجه بود که دیروز به ۴۳.۷ درجه سانتی‌گراد رسید. در حقیقت رکورد ۸ نقطه از ایستگاه‌های هواشناسی استان در دوره آماری ایستگاه هواشناسی دیروز جا به جا شد.

وی گفت: امروز هشدار شماره ۲۴ سطح زرد برای مناطق جنوبی، شرقی و برخی از مناطق مرکزی استان صادر شده و احتمالاً از امروز بعد از ظهر تا روز پنجشنبه در این مناطق شاهد رگبارهای پراکنده تابستانی و نقطه‌ای خواهیم بود.

حقیقت با بیان این که امروز و فردا ماندگاری هوای گرم را خواهیم داشت، تصریح کرد: روز چهارشنبه حدود یک درجه کاهش دما را خواهیم داشت و دوباره از روز پنجشنبه تا ابتدای هفته آینده همچنان ماندگاری و روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود؛ به عبارتی هفته آینده هم هفته گرمی خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان فارس ادامه داد: دیروز بیشینه هوا در شهرستان‌های لامرد و افزر ۴۸ درجه‌ سانتی‌گراد بوده و دشت نمدان با ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین هوا را تجربه کرده‌ است./*

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها