تعداد بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ - 2024 28 July
افزایش دما ادامه دارد
به گفته رئیس اداره هواشناسی نی‌ریز، افزایش دما تا ۴ روز آینده ادامه دارد.

علیرضا بهنام با ارائه نمودار روند افزایش دمای هوای نی‌ریز از ابتدای مرداد اظهار داشت: «این نمودار نشان‌دهنده روند تغییرات کمینه و بیشینه دمای هوا از ابتدای اَمرداد تا کنون است. نکته مهم افزایش دما طی این ۶ روز در شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان این است که بیشترین افزایش در کمترین دما رخ داده؛ یعنی صبح‌ها با هوای گرمتری شروع شده است.

وی افزود: «همان طور که مشاهده می‌شود، صبح دیروز افزایش دمای کمینه نسبت به روز‌های گذشته بیشتر از ناهنجاری دمای بیشینه بوده و انتظار می‌رود این روند افزایش دما حداقل تا ۴ روز آینده ادامه داشته باشد؛ هر چند احتمال وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق در روز‌های پیش رو، به‌ویژه اواخر هفته وجود دارد.»

بهنام گفت: «تأثیر مستقیم گاز‌های گلخانه‌ای بر روی تابش خورشید و بالا رفتن دمای سطح زمین، باعث افزایش میزان تشعشعات مضر خورشیدی مانند فرابنفش شده و داده‌های پایگاه هواشناسی جهانی نشان می‌دهد که میزان تابش این اشعه (UVA) در روز‌های اخیر و به‌ویژه امروز و فردا به حد خطرناک می‌رسد. توصیه کارشناسان این است که افراد بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر در خانه بمانند و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند. اما در صورت خروج از خانه، از عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و لباس آستین بلند استفاده کنند.» /*

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها