تعداد بازدید: ۲۵
کد خبر: ۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 27 July
جیره‌بندی شاید وقتی دیگر
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته مدیر امور آبفا شهرستان نی‌ریز، با اضافه شدن یک چاه به مجموعه آب شرب شهر نی‌ریز، خطر جیره‌بندی رفع شده و تاکنون مشکل حادی مشاهده نمی‌شود.

ابوذر قزل‌بیگلو اظهار داشت: «مجموعه شهر نی‌ریز و همه روستا‌های بخش مرکزی به جز دولت‌آباد، غدیرگه و قلعه بهمن از همین چاه‌های هرگان و پلنگان آبرسانی می‌شوند که امسال تاکنون وضعیت خوب است. نسبت به سال گذشته سطح آب چاه‌ها افزایش پیدا نکرده، اما به دلیل بارندگی‌های اخیر، پایین‌تر هم نرفته است.»

وی افزود: «هم‌اکنون ۱۳ حلقه چاه در مدار داریم و سه حلقه چاه شماره ۲، ۶ و ۱۵ نیز خشک شده است. ضمن این که چاه شماره ۱۶ که قبلاً پلمب بود، در روز‌های اخیر به مدار آمده است. ما در زمستان اخیر، همه چاه‌ها را مهندسی مجدد کردیم؛ پمپ‌ها و الکتروپمپ‌ها عوض شد، محل نصب پمپ‌ها را پایین‌تر بردیم و با نوسازی تجهیزات و برداشت دبی بیشتر، از همه ظرفیت چاه‌ها استفاده می‌کنیم تا کمترین افت فشار آب را داشته باشیم.»

قزل‌بیگلو گفت: «البته مصرف نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر شد؛ چرا که فروش انشعاب بیشتری داشتیم و مصرف روستا‌های مجموعه نصیرآباد و حاجی‌آباد تا علی‌آباد شور و عباس‌آباد هم که اضافه شد، آب بیشتری مورد نیاز بود.»

رئیس اداره امور آبفا تنها خطر جدی در این زمینه را قطعی‌های برق اخیر عنوان کرد که به گفته وی با نزدیک به دو ساعت خاموش شدن همه چاه‌ها به طور همزمان، حدود یک و نیم متر سطح مخازن آب کاهش پیدا می‌کند و مثل این است که یک چاه پر آب ۲۴ ساعت خاموش باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها