تعداد بازدید: ۱۹
کد خبر: ۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 27 July

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز

۱- آیا شهرداری شماره پیامکی دارد؟ اگر داشته باشد، مردم خیلی بهتر و بیشتر می‌توانند علاوه بر گلایه، راهکار وپیشنهاد و نظر‌های خوبی به شهردار بدهند.

۲- با توجه به هزینه‌های زیاد عمرانی در شهر، کاشی کردن پیاده‌رو‌ها چقدر ضرورت داشته است؟

۳- درختان پارک آزادی کنار فنس پروژه ورزشگاه، در حال خشک شدن هستند. چرا کسی پاسخگو نیست؟

۴- درختان پارک قمر بنی‌هاشم به ویژه درختان توت در حال خشک شدن هستند. شهرداری در این پارک تلمبه‌ای برای تأمین آب فضای سبز احداث کرده است. چرا درختان این پارک که خود آب دارد،  آبیاری نمی‌شوند؟

۵- جدول کنار خیابان امام خمینی در سه‌راه پل‌حلوایی بسیار عمیق و خطر‌ناک است. از شهرداری خواهشمندیم یک حفاظ برای ایمن‌سازی آن طراحی کند.

۶- چرا تندیسی که ابتدای خیابان مطهری (شعله سابق) نصب شده، بدون اسم و مشخصات است؟

۷- لطفاً با نصب پلاکارد‌های متعدد در سطح شهر، ساعت و روز‌های بیرون گذاشتن زباله را به شهروندان تذکر دهید تا شاید شاهد این وضعیت اسفناک پاره و پراکنده شدن پلاستیک‌های زباله توسط سگ‌های ولگرد نباشیم. آن‌هایی که به ساعت و روز بیرون گذاشتن زباله توجه نمی‌کنند، هم چهره شهر را زشت می‌کنند و هم زحمت پاکبانان عزیز را هدر می‌دهند.

۸- هفته پیش از شهرداری سؤال کردیم چرا در روز شنبه ۹ تیر ساعت ۵:۲۰ صبح در بولوار بهار برای اتلاف سگ‌ها تیراندازی کرده‌اند و باعث وحشت مردم شده‌اند؟  

آن وقت شما در پاسخی نامربوط گفته‌اید تیرانداز چاره‌ای جز شلیک در ساعات پایانی شب ندارد.

سؤال ما این بود که چرا صبح زود که مردم خواب هستند شلیک کرده‌اند؛ آن وقت شما کار بسیار غلط تیرانداز را با پاسخی نامربوط توجیه کرده‌اید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- شهروندان محترم می‌توانند با تماس با شماره ۱۳۷ یا ۰۹۲۱۵۲۶۲۸۷۴ در پیام‌رسان ایتا، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا توسط کارشناسان شهرداری بررسی و پیگیری شود.

۲- با سلام خدمت شهروند محترم، شهرداری نی‌ریز سالانه پیاده‌رو‌های سطح شهر را موزائیک فرش و در بودجه سالانه تصویب می‌کند. وظیفه شهرداری اجرای پروژه‌های عمرانی است.

۳- با لوله‌کشی انجام شده در پارک آزادی، مشکل به زودی رفع خواهد شد.

۴- آبیاری درختان از همین چاه انجام می‌شود.

۵- با سلام خدمت شهروند محترم، از محل بازدید ودرصورت امکان رفع نقص می‌شود.

۶- تابلو سفارش داده شده و به زودی نصب می‌شود.

۷- با سلام خدمت شما شهروند فهیم، اطلاع‌رسانی جمع‌آوری پسماند در تمام محلات شهر قبلاً انجام شده است. با این حال اگر منطقه خاصی از شهر نی‌ریز را مد نظر دارید که این مشکل حل نشده، نشانی را به معاونت خدمات شهری ارائه کنید.

۸- شهروند گرامی! پاسخ شما در هفته قبل به صورت کامل ارائه شده است. مجدداً اعلام می‌کنیم اگر در محله‌ای که جنابعالی از آن صحبت می‌کنید بیرون گذاشتن زباله و پسماند به موقع انجام می‌پذیرفت، شاهد این موضوع نبودیم.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز

گرانی در این شهر کمر مردم را خم کرده است. به‌ویژه در موضوع  میوه و تره‌بار که هرکس ساز خودش را می‌زند و بخش زیادی از مردم از خوردن میوه محروم شده‌اند.  

از مسئولان شهرستان به‌ویژه شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم با توجه به ظرفیت شهرستان بزرگ نی‌ریز وتوان پوشش دو شهرستان بختگان و استهبان، مکانی را به عنوان میدان میوه و تره‌بار در نظر بگیرند و محصولات مورد نیاز این حوزه را به طور مستقیم و بدون واسطه میدان شیراز  از کشاورز خریداری و در اختیار مغازه‌داران تره‌بار فروش قرار دهند و حتی در قسمت‌های مختلف شهر، پیش‌بینی بازارچه میوه و تره‌بار کنند.

محاسن این کار: قیمت پایین و ارزان میوه و تره‌بار، ایجاد اشتغال برای عده‌ای از شهروندان، استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی مصرف، تعاونی روستایی، تعاونی باغداران  و یا بازاریان که در این زمینه از مهارت خاصی برخوردارند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با سلام خدمت شما شهروند گرامی که دغدغه‌مند موضوع یاد شده هستید.  

به درستی در مورد مشکل یاد شده فرمودید. جلسات متعددی در ارتباط با این موضوع به ریاست فرماندار محترم در فرمانداری با رؤسای ادارات ذی‌ربط تشکیل شده که پس از بحث و بررسی و بازدید میدانی از مکان‌های مناسب جهت تأسیس میدان میوه و تره‌بار در شهر نی‌ریز و پیگیری‌های متعدد جناب مهندس حقیری معاون محترم فرماندار، مکانی جهت این کار مهم اختصاص یافته که ان‌شاءا... در فرصتی کوتاه شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
-----------//-----------

شورای شهر نی‌ریز

شهردار جدید چه زمانی تأیید می‌شود و سر کار می‌آید؟

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:

با سلام، پیگیری‌های لازم در مورد حکم شهردار از دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری در حال انجام است و ان‌شاءا... در آینده نزدیک حکم شهردار آقای دکتر سجاد شاهسونی اعلام می‌شود.
-----------//-----------

توزیع برق

پیشنهاد می‌کنیم روی هر قبض برق بین دو تا پنج هزار تومان به عنوان همیاری از مردم بگیرید و حداقل لامپ‌های سوخته را تعویض کنید.

پاسخ توزیع برق:

با سلام و احترام، در خصوص پیشنهاد شهروند گرامی به استحضار می‌رساند صورتحساب برق مصرفی با توجه به مصرف هر مشترک و قرائت کنتور و طبق دستورالعمل مصوبه هیئت محترم وزیران صادر می‌شود و درخواست ایشان غیر ممکن است.

ضمناً به اطلاع همشهریان محترم می‌رساند در صورت مشاهده لامپ سوخته، خواهشمند است با سامانه اتفاقات ۱۲۱ تماس گرفته و گزارش خود را ثبت نمایند تا روشنایی مورد نظر به صورت اولویت‌بندی اصلاح شود.
-----------//-----------

صندوق قرض‌الحسنه قائم

برای انجام کاری به این صندوق قرض‌الحسنه رفتم و نیازمند امضای آقای. بودم. از چهار‌شنبه هفته گذشته تا امروز که یکشنبه است، هر روز چند ساعت تا پایان ساعت اداری در بانک منتظر نشستم. ایشان نه تشریف آوردند و نه اطلاعی دادند که چه ساعتی ممکن است بیایند یا اصلاً نیایند.

شماره تلفن خواستم که قبل از آمدن تماس بگیرم، اما جلوی چشمم تلفن صندوق آن قدر زنگ خورد تا قطع شد و کسی به آن توجهی نکرد.
تلف کردن وقت مردم حق‌الناس است. کاش حداقل هر صبح برنامه حضور ایشان را روی یک برگه بنویسند و در تابلوی اعلانات نصب کنند تا این قدر معطل نشویم.

پاسخ صندوق قرض‌الحسنه قائم:

با سلام، ضمن عذرخواهی از مراجعه کننده محترم، به استحضار می‌رساند به دلیل برنامه‌ها و جلسات خارج از صندوق، در بعضی از ساعات بنده در محل صندوق حضور ندارم. ولی همکاران محترم برابر روال جاری پاسخگوی مراجعین محترم هستند و از این حیث تاکنون شکایتی واصل نگردیده است. امید است که همه عزیزان عذرمان را  در قصور احتمالی پذیرا باشند.
-----------//-----------

شورای ترافیک

۱- تقاطع شهرک ده‌فاضل با جاده اصلی به دلیل نبود روشنایی در شب، چراغ خطر و چشمک‌زن و کمبود تابلو‌های بازدارنده، خطر‌ساز است؛ لطفاً پیگیری کنید.

۲- آیا برای بستن بریدگی انتهای بولوار امام رضا برنامه‌ای دارید؟ بسیاری از موتور‌سیکلت‌ها و برخی اوقات خودرو‌های سواری برای رفتن به منطقه بید‌بخون یا بیمارستان، خلاف جهت حرکت می‌کنند که بسیار خطرناک است. لطفاً تا اتفاقی نیفتاده، تدبیری بیندیشید.

پاسخ شورای ترافیک:

با سلام، موضوع در جلسه آتی  شورای  ترافیک بررسی خواهد شد.
-----------//-----------

فرمانداری - امور آبفا

روستای دهچاه تا چه زمانی باید بی‌آبی بکشد؟ چاه آماده است و فقط برق می‌خواهد. اما شما هیچ اقدامی نمی‌کنید و فقط حرف می‌زنید.

پاسخ فرمانداری:

با سلام، با تلاش مستمرمدیران شهرستانی و استانی، خوشبختانه چندین روز است که چاه آب در مدار قرار گرفته است و مشکل آب روستای دهچاه پس از سال‌ها در این دولت به پایان رسید.
-----------//-----------

تبلیغات اسلامی - امام جمعه نی‌ریز

با توجه به هزینه‌های زیاد برای تهیه غذا و شربت و ظروف یک‌بار مصرف در دهه محرم و دهه آخر ماه صفر، که امام حسین (ع) هم راضی نیست و به افراد واقعی و محروم نمی‌رسد، بیایید با متمرکز کردن این همه هزینه، کارخانه بسته‌بندی و فراوری انجیر را در شهرستان ایجاد کنید تا هم انجیر کشاورزان مفت و مجانی به جیب دلالان نرود و هم تعدادی جوان مشغول به کار شوند. امام حسین (ع) هم راضی است.

پاسخ تبلیغات اسلامی:

سلام و رحمت‌ا...، پاسخ این مطالب بار‌ها به صورت مفصل داده شده است.

از باب وظیفه مجدد عرض می‌کنیم:

اولاً؛ آیا از طرف امام حسین پیامی فرستاده شده که راضی نیستم برای من سفره‌ای داده شود؟

درحالی که اطعام دادن، سنت اهل بیت (س) بوده و اولین بار امام سجاد علیه‌السلام این بنا را نهادند و مثلاً برای موضوع اطعام غدیر روایت‌های مکرر و مؤکد داریم که حتماً روز غدیر سفره اطعام داده شود.

دوماً؛ بر چه اساس گفته می‌شود که نذری به افراد واقعی و محروم نمی‌رسد؟ در صورتی که شواهد خلاف این ادعا را اثبات می‌کند. سفره امام حسین تنها سفره‌ای است که فقیر و غنی با عزت سر یک سفره می‌نشینند و با عزت غذا می‌خورند.

سوماً؛ افرادی که دغدغه اشتغال‌زایی دارند، خود به عنوان اولین نفر بانی شوند، یک مبلغ را پای کار بیاورند و بعد به سراغ هیئت‌ها بروند و صحبت کنند. اول خودشان یک آورده داشته باشند و بعد سراغ هیئت‌ها بروند و از آن‌ها کمک بخواهند.

چهارماً؛ هر نهاد و سازمان وظیفه و بودجه‌ای دارد. ایجاد اشتغال وظیفه هیئت مذهبی نیست. هیئت مأموریت فرهنگی دارد. هر وقت بودجه درمانی، نظامی، امنیتی و ... را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفتند، بودجه فرهنگی را هم می‌شود برای ایجاد اشتغال در نظر گرفت.

پنجماً؛ همین تهیه غذا، شربت، ظروف یکبار مصرف و ...، خود نوعی درآمدزایی و ایجاد اشتغال است. در این ایام گردش مالی زیادی در بازار اتفاق می‌افتد که خود موجب رونق اقتصادی است.

پاسخ امام جمعه:

با سلام، به زودی اقدام می‌شود.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت

امروز به بیمارستان شهدای سلامت مراجعه کردیم. همسرم فشار خون بالا و بدن درد داشت؛ ولی متأسفانه پزشک کشیک نبود، یک ساعت منتظر شدیم که آمد. بیماران ناله می‌کردند و وقتی اعتراض کردیم، گفتند ما خبر نداریم پزشک چه وقت می‌آید و وقتی آمد، به خودش اعتراض کنید. واقعاً کسی نیست که پاسخگو باشد؟
-----------//-----------

مخابرات

پیشنهاد می‌کنم به جای قطع خط تلفن، روی قبض بعدی مبلغی به عنوان جریمه نپرداختن قبض ماه قبل اضافه کنید. این خود درآمدی است.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

به گفته مدیر کل راهداری، بودجه و اعتبار جاده روستایی هرگان به پهنابه تأمین شده. چرا اقدامی نمی‌کنید؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، به خبر  مرتبط در صفحه ۲ همین شماره مراجعه فرمایید.
-----------//-----------

هیئت‌امناء دارالرحمه کوی سجاد

لطفاً با نصب تابلو از مردم بخواهید در این بحران بی‌آبی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. هیچ نیازی به شستن قبور در شب‌های جمعه و ایام عزاداری و اعیاد مذهبی نیست. همین آب را به درختان بدهید. به خدا قسم این حق‌الناس است. برای شستن هر سنگ قبر، حد‌اقل پنجاه لیتر آب مصرف می‌شود.
-----------//-----------

مسئولان مربوط

یک حساب سر انگشتی کنید و ببینید چه تعداد واحد صنعتی و معدن در شهرستان وجود دارد  و چه مقدار مالیات و عوارض و... از آن‌ها گرفته می‌شود؟ این پول‌ها کجا می‌رود؟ چرا شهر ما با این سرانه تولید و درآمد مانند شهری دور افتاده است؟ آیا خواسته مردم  از خرج کردن مالیات و...  که از  خودشان گرفته می‌شود در شهر خودشان، نابجا است؟

تا چه زمانی نی‌ریز باید این گونه باشد؟ چرا شهر‌های صنعتی مانند ساوه، سیرجان و...  در حد مرکز استان رشد کرده‌اند، اما نی‌ریز، همان نی‌ریز ۴۰ سال قبل است؟ چه زمانی قرار است مردم از زندگی در نی‌ریز لذت ببرند؟
-----------//-----------

همشهریان

چرا ما عزاداران حسینی باید لیوان و زباله روی زمین بریزیم تا پاکبانان بزرگوار مجبور شوند با این لباس‌های کار در این گرما این‌ها را جمع کنند؟ مگر پاکبان‌ها خودشان دوست ندارند لباس مشکی بپوشند و در دسته زنجیر‌زنی و سینه‌زنی عزا‌داری کنند؟ تعطیلی برای همه هست؛ به جز اینها. حتی اگر مردم لیوان پلاستیکی در خیابان ریختند، فردای آن روز پویش همگانی شود و خودشان با هم این زباله‌ها را جمع کنند. امید‌وارم اربعین و سال‌های آینده این موضوع حل شود و پاکبان‌ها را با لباس مشکی در دسته‌های عزاداری ببینیم.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- با سلام، لطفاً در مورد درخت شاه‌گز، از نیاز آبی گرفته تا شرایط کاشت و همچین بازار فروش آن، در هفته‌نامه با کارشناسان مربوطه  صحبت کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، اقدام خواهد شد.

۲- شهرستان نی‌ریز اولین شهرستان معدنی و دومین شهرستان صنعتی استان بعد از شیراز،  دومین شهرستان از حیث وسعت بعد از لارستان (حتی با جدا شدن بختگان) است؛ ولی از نظر درآمد مالیاتی در رتبه ۱۵ استان قرار دارد. لطفاً یک ویژه‌نامه در این مورد کار کنید و از فرمانداری، اداره امور مالیاتی و ... هم در این مورد بپرسید و راهکار‌های مناسب برای رشد سهم نی‌ریز را پیشنهاد دهید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.
-----------//-----------

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- بیمارستان شهدای سلامت

- مخابرات

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها