تعداد بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 20 July

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

فرمانداری - امور آبفا

۱- بیش از ۳ سال از عمر دولت گذشت و تمام این ۳ سال مردم شریف دهچاه آب شرب نداشتند. وظیفه مسئولان رفع مشکلات است.

در این سه سال و در روستای شهریاری که زیر نظر استان یزد است، دو چاه حفر و تجهیز شده، اما ما همچنان درگیر منافع عده‌ای هستیم.
قانون همان قانون هست؛ اما مجری قانون فرق می‌کند.

امیدواریم با تغییر دولت، بساط عده‌ای نیز جمع شود.

۲- از آخرین جلسه‌ای که با حضور فرماندار، بخشدار پشتکوه، رئیس امور آبفا و دهیار و شورای اسلامی دهچاه در فرمانداری برگزار شد، ۲۰ روز می‌گذرد. قرار بر این شد تا با رفع مشکل برق چاه جدید، از موتور دیزل جهت تأمین آب روستای دهچاه استفاده کنیم.

الان با وجود این که یک هفته است اتاقی که دهیاری و شورای اسلامی متعهد به ساخت آن شدند آماده شده، چرا باز هم بهانه جدید می‌آورید که مشکلات فنی مانع انجام کار است؟
ما که از حق مردم روستا هزینه اتاق را تقبل کردیم و با وجود این که وظیفه‌مان نبود کمال همکاری را انجام دادیم؛ ولی شما مسئولان چه؟
رئیس امور آبفا که پیشنهاد موتور دیزل را داد، نمی‌دانست ممکن است مشکل پیش بیاید؟ الان باید بگوید مشکل گازوئیل دارم و موتور توان ندارد؟ آقای .. بیان کرده موتور برای مواقع بحرانی است؛ مگر از دهچاه بحرانی‌تر هم داریم؟
حق مردم ما این است؟ ۹ ماه از حفر چاه گذشته، چقدر تحمل کردیم و مردم را سر کار گذاشتیم. آب از خلیج فارس به نی‌ریز رسید؛ آیا نمی‌شد از حسن‌آباد  به دهچاه برسد؟

فعلاً سرنوشت ما دست آقای... افتاده که  سه روز است آب نداده و هر موقع دلش می‌خواهدآب را رویمان باز می‌کند.
اگر هرکدام از شما مسئولان فقط یک روز آب نداشته باشید، تحمل می‌کنید؟

پاسخ فرمانداری:

با سلام، در خصوص تأمین آب آشامیدنی مردم شریف روستای دهچاه، در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده یک حلقه چاه در منطقه حسن‌آباد حفاری شده که به علت معارضین محلی موضوع خط انتقال برق در حوزه حقوقی در حال پیگیری است. در ضمن از سال گذشته با همکاری صاحبان چاه آب در روستای دهچاه به صورت روزانه ۸ ساعت جهت کمتر شدن تنش آبی به منازل آبرسانی می‌شود. لازم به ذکر است در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ ژنراتور دیزل جهت تأمین برق در محل نصب شده که ان‌شاءا... در هفته آینده تنش آبی به حداقل خواهد رسید.
-----------//-----------

امام جمعه

در مورد صحبت‌های امام جمعه که در مورد آب ریزاب و بنه‌کلاغی گفته بودند ۹۰ درصد کارهایش انجام شده، می‌خواستم بگویم مردم این منطقه ۲۰ سال است که بی‌آبی می‌کشند و هنوز هیچ حرکتی از سمت هیچ کدام از مسئولان انجام نشده است.

پاسخ امام جمعه:

با سلام، سال گذشته بنده با استاندار و نماینده مجلس به منطقه رفتیم و بودجه گذاشتند. کار پیش رفته، فولاد هم آب آورده و نیازی به چشمه عاشق ندارد. من درجمعه گذشته ودر روز عاشورا هم گفتم که مسئولان، باقیمانده کار را حل کنند. البته در این که سال‌های قبل باید مشکل را حل می‌کردند شکی نیست و فعلاً هم حق با مردم است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

آسفالت ورودی شهر با این تعداد واحد صنعتی و سنگبری و کارخانه تولیدی با چه کسی است؟ حق نی‌ریز از معادن به کجا رسید؟ حداقل بگویید آسفالت جاده ورودی قطب صنعت استان فارس برعهده شهرداری هست یا اداره راهداری؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با سلام خدمت شهروند محترم، شهرداری در محدوده شهر می‌تواند هزینه کند و آسفالت معابر خارج از محدوده، با اداره محترم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
-----------//-----------

فرمانداری

از آنجا که قرار است دولت محترم دکتر مسعود پزشکیان زمام امور را در دست بگیرد و بر محور عدالت جامعه را پیش ببرد، خواستم یادآور شوم که یکی از بی‌عدالتی‌های این سال‌ها این بوده که استعداد‌ها به حاشیه رانده شده و سهمیه‌ها بر استعداد‌ها پیشی گرفته است. نباید با سهمیه‌بندی استعداد‌ها را کنار بزنند.

موضوع فرزند‌آوری اخیر هم نور علی نور شده و بدون در نظر گرفتن سن و توان شخص، به هر فرزند و همسر ۲۰ امتیاز می‌دهندیا به ازاء هر فرزند ۵ سال شرط سنی کم می‌شود که این بدترین ظلم به نسل جوان و مخصوصاً دانش‌آموزان است.

مثلاً در طر‌ح امین، افراد ۴۵ ساله استخدام شده و سر کلاس می‌روند؛ در حالی که چنین کسی باید نزدیک به بازنشستگی باشد. دانش‌آموز پر انرژی چگونه با فرد ۳۵ تا ۴۵ ساله رابطه برقرار کند؟

پاسخ فرمانداری:

مسئله تحدید نسل، خطری جدی برای کشور و محدود کردن نسل، برای کشور ما خطر بزرگی است. آن چه متخصصین و کارشناسان با نگاه‌های علمی بررسی کرده‌اند، ما را به این نتیجه می‌رساند که با این روند کنونی، کشور دچار پیری عمومی خواهد شد. (بیانات امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام، ۳۰/ ۴/ ۱۳۹۲)
با سلام، با توجه به اهمیت زیاد این موضوع در دولت جناب دکتر پزشکیان و دولت‌های آینده در نظام مقدس جمهوری اسلامی، موضوع فرزندآوری بدون تردید در اولویت‌های کاری خواهد بود.
-----------//-----------

توزیع برق

بیشتر لامپ‌های خیابان نبوت واقع در منطقه مسکن مهر فرهنگیان سوخته و رفت و آمد عابر پیاده از این خیابان هنگام شب خطر‌ناک است. خواهشمندیم لامپ‌ها را تعمیر و تعویض کنید.

پاسخ توزیع برق:

با سلام، به استحضار کلیه همشهریان عزیز می‌رساند هرگونه سرویس و اصلاح  درخواست‌های روشنایی معابر منوط به ثبت در سامانه ارجاعات است؛ لذا خواهشمند است جهت ثبت درخواست به شرح زیر اقدام شود:

۱) تماس با ۱۲۱ و انتخاب کلید ۳ (سایر خدمات)، اعلام اشکالات شبکه روشنایی معابر و گرفتن کلید ۱، اعلام نشانی دقیق محل خاموشی معابر و نام فرد تماس گیرنده و در انتها انتخاب کلید مربع.  

۲) شماره‌گیری ۱۲۱، جهت اعلام گزارش حوادث اضطراری کلید ۲ را شماره‌گیری نموده و با ارتباط به کارشناسان پاسخگو، درخواست خود را ثبت کنید.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز 

پارک نیایش واقع درخیابان بهداشت به جز این که از نظر ساختمانی مشکل دارد، سطل زباله، سرویس بهداشتی و آب سرد کن ندارد. جعبه‌های برق باز هستند و خودم دیدم که بچه‌ها لامپ‌ها را روشن و خاموش می‌کنند.
به جز این، پایه‌های لامپ برق دارد و ممکن است بچه‌ها دچار برق‌گرفتگی شوند.  
لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

باسلام، سطل زباله و آبسردکن در حال خریداری است. امکان  احداث سرویس بهداشتی وجود ندارد.

در خصوص تابلوی برق هم  تاکنون چندین بار توسط واحد تأسیسات شهرداری رفع عیب انجام شده که متأسفانه آخرین بار کابل برق توسط افرادی بریده شده است. ولی به لحاظ اهمیت موضوع، پیگیری خواهد شد.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان - آموزش و پرورش

چرادرمانگاه فرهنگیان در نی‌ریز نیست؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:

سلام و درود، سازمان مربوطه مانند سازمان تأمین اجتماعی یا نیرو‌های مسلح باید اقدام کنند و شبکه بهداشت، در زمینه اعطای مجوز‌های لازم همکاری کند.

پاسخ آموزش و پرورش:

با سلام و احترام، ضمن تقدیر و تشکر از سؤال کننده محترم و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به استحضار می‌رساند پروانه تأسیس درمانگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از تصویب کمسیون قانونی امور پزشکی صادر می‌شود که شرایط آن در آیین‌نامه تأسیس درمانگاه‌ها مشخص شده و نیاز به افراد متخصص و فنی دارد تا مجوز لازم صادر شود.  قابل ذکر است در سال‌های گذشته تلاش‌هایی انجام شده، ولی به دلایل فوق تاکنون این خواسته مهم فرهنگیان عزیز محقق نشده است. امید داریم با همکاری و همفکری فرهنگیان و مسئولان محترم، در سال‌های آینده به این خواسته فرهنگیان عزیز جامع عمل پوشانده شود و شاهد تأسیس درمانگاه فرهنگیان در شهرستان نی‌ریز باشیم.
-----------//-----------

شورای ترافیک

لطفاً یک سرعتکاه در ورودی میدان گاز سمت بولوار مدرس نصب کنید تا این قدر شاهد تصادف نباشیم.

پاسخ شورای ترافیک:

ضمن تشکر از طراح محترم سؤال، موضوع در جلسه شورای ترافیک مطرح و بررسی می‌شود.
-----------//-----------

امور آبفا

۱- لطفاً علت افت فشارآب در شب را پیگیری کنید.  

چرا از ساعت هشت شب تا هشت صبح که هوا رو به خنک شدن می‌رود و طبیعتاً مصرف آب نیز کاهش پیدا می‌کند، شاهد افت شدید فشار آب هستیم؟  

۲- مردم بنه‌کلاغی و ریزاب کار و زندگی‌شان شده ایستادن در صف آب برای پر کردن بیست لیتری. ببینید مردم با چه بدبختی آب تهیه می‌کنند. صبح تا ظهر کارگری می‌کنیم و بعدازظهر هم دنبال آب برای کولر و بقیه مصارف هستیم.

۳- چند روزی است که آب کوچه شماره ۱۹ بولوار حاج قاسم سلیمانی قطع شده و حتی در شیر آشپز‌خانه و حیاط و دستشویی آب نیست؛ چه برسد به حمام و کولر. چرا اداره امور آبفا اهمیتی به مردم این منطقه نمی‌دهد؟ در صورتی‌که در خیابان طالقانی و منطقه استادیوم، لوله‌های آب پرفشار است. لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

لطفاً جاده منتهی به پلیس راه را تعریض و آسفالت کنید. چون واقعاً به یکی از نازیباترین مسیر‌هایی تبدیل شده که نماد عقب افتادگی شهر است.
-----------//-----------

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها