تعداد بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳ - 2024 17 July
امام جمعه نی‌ریز در مراسم عاشورا:
سیدجواد فقیه: راه نجات نی‌ریز، سند تحول همه جانبه است.

مراسم عاشورای حسینی با حضور دسته‌جات عزاداری و طبق رسم هرساله، در کنار امامزادگان برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امام جمعه نی‌ریز و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه سخنرانی کردند که مهمترین مطالب مطرح شده، به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه نی‌ریز:

- یاران ابا عبدالله ولایی و تسلیم مولایشان بودند؛ اما آنچه باعث شد حسین (ع) به شهادت برسد، گروه مقابل بودند که حب جاه و مقام و دنیا پرستی داشتند. کسانی که در مسیر ولایت هستند، اهل سعادتند.

- امام (ره) فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید؛ دشمنان اسلام و شما مردم، یزید زمان یعنی آمریکا و رژیم کودککش هستند.  

- مشکلات شهر را که دیروز حجت‌الاسلام فقیه گفتند، ما هم ادعا و قبول داریم. مشکلاتی هست و کار‌هایی که باید انجام شود. این حق شما مردم است؛ اما خدماتی که انجام شده نباید مغفول بماند.  
- آب از گل‌گهر و خلیج فارس به فولاد آمده و این کارخانه دیگر نیازی به سد چشمه عاشق و چاه‌ها ندارد.
- ۹۰ درصد کار‌های آبرسانی به بخش قطرویه و ریزاب انجام شده است.  
- در شهر شما دستگاه ام‌آر‌آی نبود؛ همین کارخانه فولاد ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرد و آورد.  
- کاستی‌ها را باید دست به دست هم دهیم و در کنار هم با همدلی و اتحاد برطرف کنیم. مردم و دولت با هم کمک کنند تا مشکلات حل شود.  
- در استان و تهران رایزنی کردیم و راه حل هم همین است؛ بودجه‌هایی تأمین شده، حتی برای راه آهنی که باید ادامه پیدا کند و به گل‌گهر برسد. برای روگذر هم بودجه آمده و کار دارد انجام می‌شود.  
- راه حل مشکلات شما مردم وحدت، اتحاد و همدلی و دوستی است؛ با دعوا کردن و سر صدا کردن و جیغ زدن مشکل حل نمی‌شود.  
- اگر در ادارات کارشکنی شد، به فرماندار مراجعه کنید؛ قطعاً بررسی و برخورد خواهد شد. هیچ مسئولی حق ندارد به شما مردم بی‌احترامی کند.  

با وحدت و اتحاد مشکلات برطرف می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه:
 
- ما منکر خدمات نظام نیستیم. به برکت امام و مقام معظم رهبری، این همه خدمت به واسطه شما مردم انجام شده است. اما هر سال، چون چند دقیقه بیشتر وقت نداریم، نواقص را می‌گوییم تا مشکلات برطرف شود و درد‌های جامعه یادمان نرود.  

- اولویت اول این شهر آب است؛ وضعیت آب نگران کننده است و با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین نمی‌شود.  

- نماینده مجلس قول داد تا پیگیری کند و آب به روستا‌ها و مرکز شهرستان برسد؛ چون بیشتر مردم شهرستان کشاورز و دامدارند.  

- روستای دهچاه یک سال است که با تانکر آبرسانی می‌شود. همین طور در روستا‌های بخش قطرویه از جمله ریزاب و بنه کلاغی مشکلات زیاد است.

- طرح انتقال آب از خلیج فارس باید با جدیت ادامه پیدا کند؛ هم برای شرب و هم کشاورزی.  

- سند تحول همه جانبه، راه نجات نی‌ریز است؛ مثل لامرد و میبد که مسئولانش نقشه راه درست کردند و حالا ببینید آن‌ها کجا هستند و نی‌ریز کجاست. نی‌ریز که ایران کوچک و شهر ویژه است، با این ظرفیت‌های عظیمی که در صنایع دستی و گردشگری و در صنایع و محصولات مختلف دارد، حقش و سهمش این نیست.  

- نمی‌گویم تا حالا کار نشده، ما با شدت مطالبه داریم. ما عدالت را می‌خواهیم و داد عدالت می‌زنیم. حق نی‌ریزی‌ها باید از پایتخت داده شود.

- وحدت و اتحاد حول محور ولایت و حول ایمان و نهضت حسین است؛ وحدت حول سرمایه‌دار‌ها و فاسد‌ها و مبتذلان اقتصادی، معنا ندارد.

با وحدت و اتحاد مشکلات برطرف می‌شود

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها