تعداد بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰ - 2024 14 July
دو مادر از اهالی روستا‌های غوری و بنه‌کلاغی۱ از توابع شهرستان نی ریز، با اهداء سه و نیم لیتر شیرمادر به بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به نوزادان نارس زندگی بخشیدند.
نویسنده : روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز

معاون بهداشتی شبکه با اعلام این خبر گفت: بانک شیر مادر، واحدی برای جمع‌آوری، غربالگری، آماده‌سازی، ذخیره، پاستوریزه کردن و توزیع شیر مادرانی است که میزان ترشح شیر در آن‌ها بعد از زایمان بیش از نیاز نوزاد خود است. این مادران روزانه حجمی از شیر اضافی خود را توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اختیار بانک شیر استان قرار می‌دهند.

پریسا زارعی  با اشاره به این که سازمان جهانی بهداشت استفاده از شیر اهدایی را بهترین جایگزین برای نوزاد محروم از شیرمادر می‌داند، گفت: شیر‌های اهدائی، برای مصرف نوزادان بیمار و نارس محروم از شیرمادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تغذیه نوزادان نارس در بخش‌های ویژه با شیر‌های اهدائی، منجر به کاهش میزان عفونت و مرگ و میر می‌شود.

وی افزود: از همه مادران دارای کودک زیر یک سال که توانایی اهداء شیر دارند، دعوت می‌کنیم در این امر خداپسندانه سهیم شوند. مادرانی که تمایل به اهداء شیر به بانک شیر دارند، می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، در این اقدام نیک مشارکت کنند.

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها