تعداد بازدید: ۲۷
کد خبر: ۲۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 13 July

چه مواقعی نباید آب بخوریم؟

خوردن آب به خصوص در فصول گرم سال، امری ضروری برای حفظ سلامت بدن است، اما گاهی همین پایه ثابت تمام مطالب پزشکی و بهداشتی می‌تواند در لیست نباید‌ها قرار  گیرد.

بعد از مصرف شیر: دچار مشکل گوارشی خواهید شد.

بعد از دویدن و ورزش شدید: شما به جای آب یا یک نوشیدنی ورزشی شیرین، باید از آب میوه‌های طبیعی که بهترین آن‌ها آب نارگیل است استفاده کنید که به طور طبیعی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و ویتامین C   است.

وقتی ادرارتان شفاف است: ادرار بی رنگ گاهی به دلیل نوشیدن بیش از حد آب است.
در بین غذا خوردن حتی کم: آب خوردن بین غذا، موجب رقیق شدن اسید معده و آنزیم‌های گوارشی لازم برای هضم پروتین ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود؛ و اختلالاتی در روند هضم و گوارش و کاهش مقدار جذب مواد غذایی می‌گردد.

بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین: ممکن است باعث احساس نفخ بیشتر و سنگینی یا حتی احساس تورم معده در شما  شود.
بعد از خوردن برخی میوه‌ها: بعد از خوردن برخی میوه جات، چون هندوانه، خربزه، زردآلو، خیار، پرتقال، توت فرنگی و موز آب ننوشید، زیرا مصرف آب موجب  نفخ، گاز معده و درد شکمی می‌گردد.

آیا فکر و خیال باعث لاغری  یا چاقی می‌شود؟

ارتباط بین استرس و کاهش وزن و لاغری رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند. استرس می‌تواند تأثیر مستقیمی روی وزن شما داشته باشد و باعث کاهش یا افزایش وزن شما شود. در بعضی موارد، استرس ممکن است منجر به وعده‌های غذایی بیشتر و انتخاب نامناسب مواد غذایی یا کم اشتهایی شود.

آیا برنج هرگز فاسد نمی‌شود؟

به گفته فائو «سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد» تحت شرایطی خاص (به عنوان مثال در محلی خشک و خنک، با تهویه مناسب)، می‌توان برنج را برای مدتی طولانی انبار کرد.

همچنین فدراسیون برنج آمریکا نیز می‌گوید که برنج سفید (برنج کوبیده شده، بدون پوسته) تقریباً برای همیشه می‌تواند انبار شود.
فائو گفت: اگرچه ممکن است برخی از ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌های موجود در مقدار کمی از برنج، از بین بروند، اما برنج منبع اصلی آن ریزمغذی‌ها محسوب نمی‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها