تعداد بازدید: ۱۸۹۹
کد خبر: ۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷ - 2017 11 May
؛ اعتبار حدود يك هزار و 342 ميليارد ريالي پارسال فارس به قانون بودجه سال 96 منتقل شد، ‌اعتباري كه بخشي از آن براي چهارمين بار است كه از سالي به سال ديگر منتقل مي شود.
معاون سازمان برنامه و بودجه فارس در اين خصوص  گفت: در بودجه سال 96 اعتبار يك هزار و 341 ميليارد و 904 ميليون ریالی براي جبران خسارت خشكسالي در نظر گرفته شده بود كه 740 ميليارد ريال آن با موضوع اجراي پروژه هاي مقابله با خشكسالي مربوط به اعتبار خشكسالي سال 93 فارس است كه به دليل عدم تامين نقدينگي، ابتدا به بودجه سال 94 و سپس به بودجه سال 95 منتقل شد و هم اكنون نيز به بودجه سال 96 منتقل شده است.

علي سلحشوري بيان داشت: اعتبار يك هزار و 341 ميليارد و 904 ميليون ريالي از محل ماده 10 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و ماده 12 قانون تشكيل سازمان مديريت سال 96 قرار است تامين شود كه 740 ميليارد ريال آن همان گونه كه گفته شد مربوط به مصوبات سال 93 است.

وي افزود: از رقم مذكور 16 هزار و 962 ميليارد ريال براي بازسازي تاسيسات زيربنايي و مسكوني و ساير بخش هاي خسارت ديده و كمک به يك نفر فوت شده، ‌484 ميليارد ريال مقابله با كم آبي و رفع تنش آب شرب در مناطق بحراني،50 ميليارد و 942 ميليون ريال براي بازسازي تاسيسات زيربنايي و ساير بخش‌هاي خسارت ديده و 50 ميليارد ريال براي جبران خسارت و تامين هزينه‌هاي امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه فارس بيان داشت: اين رديف‌هاي اعتباري مربوط به مصوبات قانون بودجه 95 است كه براي پرداخت به قانون بودجه سال 96 منتقل شده است.

سلحشوري با ابراز اميدواري نسبت به آن كه اين اعتبار در قانون بودجه سال 96 پرداخت شود افزود: 3 سال است نه تنها رقمي به اعتبارات خشكسالي فارس اضافه نشده بلكه همان اعتبارات سال 93 نيز 3 سال است پرداخت نشده است.

وي خاطرنشان كرد: در اين راستا هيات وزيران در جلسه 27 فروردين ماه به پيشنهاد وزارت كشور و تاييد سازمان برنامه و بودجه كشور و به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران موضوع اختصاص اعتبار از محل منابع ماده (12) قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور و ماده (10) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، ‌موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي مقررات مالي دولت (2)، ‌مصوب 1393 براي انجام اقدامات پيشگيرانه، مقابله و جبران خسارات و بازسازي مناطق خسارت ديده از حوادث غيرمترقبه به تصويب رساند و اعلام شد به علت محدوديت‌هاي مالي این اعتبارات منجر به تخصيص و پرداخت نشده‌اند که براي اجرا در سال 1396 تنفيذ مي شوند. سلحشوري گفت: بر اين اساس سازمان برنامه و بودجه كشور مجاز است نسبت به تخصيص اعتبار تصويب نامه‌هاي ياد شده از محل منابع قانون بودجه سال 1396 كل كشور با رعايت مقررات مربوطه اقدام نمايد.

معاون سازمان برنامه و بودجه فارس تاكيد كرد: دستورالعمل قانون بودجه سال 96 ظرف 10 روز تا 2 هفته آينده ابلاغ مي شود و پس از ابلاغ، شوراي برنامه ريزي براي تخصيص بودجه‌هاي استان و شهرستان ها تشكيل جلسه خواهد داد.


منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها