تعداد بازدید: ۴۶
کد خبر: ۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 13 July
آمار بالای بیماری‌های قلبی و عروقی در نی‌ریز
در سال‌های اخیر  از تشکیل جلسات شورای ورزش شهرستان خبری نیست که این می‌تواند به ضرر ورزش نی‌ریز تمام شود.
نویسنده : محمد صادق رجبی

در جلسات شورای ورزش که ریاست آن را فرماندار بر عهده دارد، ورزشکاران می‌توانند مشکلات خود را بیان کنند و این امکان وجود دارد که در همین جلسات با دستور شخص اول شهرستان مشکلات ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی حل شود.

دیگر وظیفه شورای ورزش، ورزش همگانی است.

آخرین آمار‌ها از مرگ و میر نی‌ریز در سال ۱۴۰۲نشان می‌دهد که در سال گذشته ۴۰۰ نفر در شهرستان نی‌ریز فوت شده‌اند که  بیش از نصف این مرگ و میر‌ها به علت بیماری‌های بیماری‌های قلبی - عروقی رخ داده است.  

یکی از اهداف «شورای ورزش همگانی»،  همگانی کردن ورزش و پیشگیری از  بسیاری آسیب‌های اجتماعی است و به همین دلیل دیگر اعضای این شورا، رئیس شبکه بهداشت و درمان، مدیر آموزش و پرورش، رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندهی انتظامی، رسانه‌ها، فرمانده سپاه، رئیس هیئت جانبازان و معلولان،  دو نفر از رؤسای هیئت‌های ورزشی، دو نفر از صاحب‌نظران با تجربه ورزشی (یک نفر از بانوان) می‌باشند.  

شورای ورزش (طبق اساسنامه خود) باید حداقل هر ٢ ماه یک بار جلسه تشکیل دهد و برنامه‌ای مدون برای ورزش جامعه داشته باشد تا آسیبی به سلامت جسم و جان مردم وارد نیاید.

با این حال شورای ورزش نی‌ریز همچنان منفعل است و جلسه‌ای برگزار نمی‌کند.

این نقص آنجا خود را بیشتر نشان داد که در سفر مدیرکل ورزش و جوانان استان به نی‌ریز، مشکلات اصلی ورزشکاران نی‌ریز در این جلسه سخنی به میان نیامد.

در این سال‌ها اگر هم جلسه‌ای برگزار شده، برای ورزش‌های خاصی بوده که جمعیت کمی از عامه را در بر می‌گیرد و جنبه عام آن که ورزش همگانی است در این جلسات دیده نشده است.  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها