تعداد بازدید: ۱۹۹۴
کد خبر: ۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ - 2017 11 May
شورای اداری روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس با حضور ثابت نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شیراز برگزار شد.
به گزارش هورگان به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای فارس، ثابت نژاد در حاشیه سفر به شیراز برای حضور در مراسم اولین دوره مسابقات تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: سال گذشته یکی از نقیصه های سازمان، غیرفعال بودن دفتر پژوهش بود که این موضوع برطرف شده است.

وی ضمن تشریح وظایف حوزه معاونت پژوهش و برنامه ریزی، مهمترین وظیفه این بخش را ایجاد هماهنگی بین اجزاء سازمان و ایجاد مسیری هموار برای حرکت رو به جلو برشمرد.

ثابت نژاد اظهار کرد: به منظور سامان دادن و به روز کردن استانداردهای آموزشی در سیستم جدید از کدهای بین المللی استفاده می‌شود تا بحث پراکندگی در استانداردها به کلی برطرف شود.

وی خواستار توجه جدی به آزمون‌های عملی در سطح استان‌ها شد و بیان کرد: برگزاری آزمون های عملی قوی و دقیق باعث اعتبار بخشی به گواهینامه های مهارتی شده و جایگاه سازمان را در اذهان عمومی ارتقاء می بخشد. این مقام مسئول در ادامه توضیحاتی را در خصوص روند برگزاری مسابقات ملی مهارت در سال جاری و تغییرات صورت پذیرفته ارائه کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس پیش از سخنرانی معاون سازمان و در ابتدای جلسه به تشریح مختصر عملکرد استان و دستاوردهای آموزشی و پژوهشی پرداخت.

کوشکی تعاملات سال گذشته با موسسین و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فارس را بسیار مثبت ارزیابی نموده و اظهار کرد: سال گذشته، یک سال طلائی برای آموزشگاه داران استان فارس بود.
وی همچنین از صدور بیش از شصت هزار گواهینامه مهارت در شش ماهه گذشته خبر داد و بیان داشت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری صدور گواهینامه های مهارت در استان فارس به روز خواهد شد.

در ادامه نمایندگان روسای پنجاه مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس به بیان دیدگاه‌ها و مسائل آموزشی پرداختند و در پایان پاسخ های لازم را از معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت نمودند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها