تعداد بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷ - 2024 02 July
author
روزنامه نگار: غلامرضا شعبانپور

هفته پیش در سرمقاله این سؤال را مطرح کردم: مشارکت آری یا خیر؟ از آنجا که مرحله دوم جمعه این هفته ۱۵ تیر ماه برگزار می‌شود، به عنوان یک پژوهشگر اجتماعی به آن‌هایی که پای صندوق حاضر نشدند عرض می‌کنم:

اگر می‌خواهید صادرات و واردات به روال عادی برگردد به طوری که انار و انجیر و پسته نی‌ریز به کشور‌های همسایه، اروپا و سراسر دنیا حتی مالزی، اندونزی، سنگاپور و تایلند صادر شود و انجیرکار و انارکار و پسته‌کار بیش از این زمین نخورند و ورشکسته نشوند، باید پای صندوق بیایید. این «آری» یعنی «نه» به بن‌بست صادرات.

- اگر می‌خواهید موسیقی ناب و روح نواز را آزاد و بی هیچ دلهره‌ای گوش کنید، اگر می‌خواهید شاهد برگزاری کنسرت‌های ناب موسیقی اصیل و دلنواز باشید، فقط ۱۰ دقیقه روز جمعه را به صندوق رأی اختصاص دهید.

- اگر می‌خواهید صنعت‌کاران، و صنایع کوچک و بزرگ در به در به دنبال قطعه نباشند، بتوانند از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند، پای دلالان و کاسبان تحریم بریده شود و تولید صنعتی بالا رود و اشتغال جوانان افزایش یابد لازم است به صندوق «آری» بگویید و این همان «نه» به وضع فلاکت بار کمبود قطعات اصلی صنعت است.

- اگر می‌خواهید خفت واردات خودرو دست دوم خارجی عزت ایرانی بودنتان را نشکند روز جمعه را جدی بگیرید و شاد و سرحال پای صندوق روید و به این خفت «نه» بگویید.

- اگر می‌خواهید شرکت‌های بزرگ صنعتی اروپا و دیگر کشور‌های صنعتی در صنایع خودروسازی ما سرمایه‌گذاری کنند و از شر خودرو‌های بی‌کیفیت رها شوید ضروری است به صندوق «آری» بگویید.

-اگر می‌خواهید بهای دلار، یورو و دیگر ارز‌ها هر روز بالا نرود، بازار ثبات یابد، ارزش پول ملی بالا رود و حداقل مطمئن باشیم قیمت‌های این هفته با هفته قبل، این ماه با ماه قبل یکسان باشد باید ۱۰ دقیقه وقت بگذارید پای صندوق روید، رأی دهید تا تورم افسارگسیخته هر روز و هر ساعت اعصابتان را نیازارد و روانی‌تان نکند.

- اگر می‌خواهید دولت مدعی کفش و کلاه و لباستان نباشد، می‌خواهید لباس شاد بپوشید، فیلم شاد ببینید و فرهنگ شاد حاکم شود، جمعه این هفته را جدی بگیرید و بروید به خواسته فرهنگی خودتان «آری» و به غم‌ها «نه» بگویید.

- گر می‌خواهید کشور‌های دیگر به پاسپورت ایرانی همراه با عزت تاریخی ایران زمین بنگرند و عزتمندانه در دیگر کشور‌ها در رفت و آمد باشید لازم است عزتمندانه پای صندوق بروید و بی‌دغدغه و با صلابت رأی دهید.

- اگر می‌خواهید پا‌های اختاپوس ۸ هزارپای فرو رفته در فساد اقتصادی که زالووار دلار‌های من و شما را می‌مکد و روز به روز فربه‌تر می‌شود چیده شود، باید به صندوق «آری» و به اختاپوس فساد «نه» بگویید.

 به هر حال انتخاب با شماست

شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها