سرهنگ امین اقبالیان گفت: «در این شرایط خودرو در نقطه عدم فرار قرار میگیرد. قوانین برای خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و عابر پیاده یکسان است و همه باید قوانین را رعایت کنند. ما نمونههای زیادی داشتهایم که عابر را صد درصد مقصر کردهایم.»
وی افزود: «دوچرخه هم شامل وسایل نقلیه میشود و اصلاً سن و سال ندارد. حتی کودک ۴ یا ۵ ساله هم که میتواند دوچرخه سوار شود، به هر حال پدر و مادر دارد و باید روی او نظارت کنند و قوانین برای او هم هست. اگر خانهای کنار خیابان باشد و کودکی با دوچرخه یا اسکوتر یک مرتبه از آن خارج شود و خودرو با او برخورد کند، دوچرخه صد درصد مقصر است. اگر همین دوچرخه باعث انحراف موتورسیکلت و ضربه مغزی او شود، دیه موتورسوار را باید پدر و مادر کودک دوچرخه سوار که روی او نظارت نداشتهاند بپردازند. متأسفانه برخی والدین یک دوچرخه یا موتورسیکلت برای فرزندان کم سن و سالشان میخرند و هیچ نظارتی روی آنها ندارند.»
اقبالیان در جایی دیگر به ابلاغ جریمههای جدید رانندگی اشاره کرد و عنوان داشت: «این مبالغ هنوز اجرایی نشده و اعلام نکردهاند که از چه زمانی اجرا میشود. فقط مبلغ جریمهها را اعلام کردهاند که تقریباً ۳ برابر شده است؛ مثل جریمه سبقت غیر مجاز که ۷۰۰ هزار تومان شده است. وقتی اجرایی شود، این مبالغ به شکل سیستمی و اتوماتیک درج میشود.»