تعداد بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 29 June

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ما فرهنگیان و بازنشستگان در سال ۱۳۸۲ مبلغی را در تعاونی مسکن پرداخت کردیم و طبق آگهی مبنی بر این که تا تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۲باید تعیین تکلیف شوید، با مراجعه به تعاونی، شورای تأمین مسکن سه راه را پیشنهاد کرد: ۱- انصراف ۲- مشارکت درساخت با پرداخت یک میلیارد و نیم طی سه قسط ۵۰۰ میلیونی ۳- جایگزین (فروش امتیاز) که هیچ کدام از سه شرط برایمان امکان‌پذیر نیست.

چرا پول‌های ۲۰ سال پیش ما را خرج سایر واحد‌ها کرده‌اند؟ مقصران و سهل‌انگاران و مدیران عامل و هیئت مدیره گذشته و حال باید بررسی خسارت متناسب با پرداختی ۲۰ سال پیش را داشته باشند. زیرا با پولی که آن زمان پرداختیم، می‌توانستیم ۳ خودرو پراید بخریم. خواهشمندیم با دعوت از جاماندگان، تصمیمی عادلانه و خداپسندانه بگیرید تا متضرر نشویم.

پاسخ تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند تصمیم اتخاذ شده توسط شورای تأمین مسکن و با حضور اعضای هیئت مدیره  شرکت بوده که مصوبات آن در راستای رفع مشکلات تعاونی‌ها و اتمام کار باید اجرا شود.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

با توجه به این که صف مشتری‌های بستنی‌بندی مصیب در میدان شهید رجایی باعث ایجاد سد معبر می‌شود، لطفاً صندلی مناسبی را در حاشیه پیاده‌رو نصب کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

از محل بازدید و در صورت امکان نصب خواهد شد.
-----------//-----------

توزیع برق

لطفاً برنامه قطع برق را منتشر کنید.

پاسخ توزیع برق:

با سلام و احترام، در حال حاضر هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده جهت اعمال به مشترکان عمومی وجود ندارد. در صورت ناترازی در تولید و مصرف و نیاز به خاموشی، بنا به تکلیف وزارت نیرو اقدام می‌شود.
در صورت همکاری کلیه مشترکین از جمله مشترکین خانگی و مدیریت مصرف، استفاده از لوازم برقی در ساعات کم باری و مصرف بهینه، هیچ گونه خاموشی به مشترکین اعمال نمی‌شود.
-----------//-----------

منابع طبیعی

پارک جنگلی سرویس بهداشتی ندارد و استخر آن هم نیاز به تعمیر دارد. لطفاً اقدام کنید.
-----------//-----------

بانک‌های نی‌ریز

لطفاً یک عابربانک در مسیر میدان فضل تا ورودی شهر (ترجیحاً روبه‌روی پارک کودک) برای سهولت کار مردم قرار دهید.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

۱- جاده روستای هرگان - حسین‌آباد که ۲۳ روستا در این مسیر قرار دارد، همچنان خاکی و نامناسب است. برای این جاده که مدت‌ها است پیگیر آن هستیم، چه برنامه‌ای دارید؟

۲- در رابطه با نداشتن حفاظ پل سیل‌بند در انتهای خیابان امام خمینی، با توجه به این که تا کنون هم فوتی و هم قطع نخاعی داشته و مسئولان محترم  نیز چندی بعد و قبل از عید نوروز گفتند بودجه حفاظ‌کشی پل آمده و به زودی اقدام می‌شود، اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.  

خواهشمندیم تا حادثه مشابه دیگری پیش نیامده، این اقدام مهم را انجام دهید.

۳- تعرفه قیمت حمل هر کارتن معمولی از شیراز به نی‌ریز و بلعکس را اعلام کنید. اتوبوس‌ها برای هر بسته ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند و نظارتی نیست.

پاسخ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۱- با سلام، جاده هرگان - حسین‌آباد یک محور روستایی است. با توجه به استانی شدن اعتبارات محور‌های روستایی، باید از طرف کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری تخصیص داده شود تا امکان تعریف پروژه در این محور باشد.  

۲- در مورد پل سیل بند، هیچ مسئولی نگفته که بودجه‌ای برای پل آمده، ولی بنده با پیگیری‌های زیاد و با وجود نبود اعتبار، قولی از مسئولان اداره کل گرفته‌ام. ان‌شاءا... که بتوانیم ایمن‌سازی پل را انجام دهیم.  

۳- این شرکت‌ها  از مجموعه اداره صمت مجوز فعالیت می‌گیرند و متأسفانه اداره راهداری هیچ نظارتی بر این شرکت‌ها ندارد. متأسفانه تمام اجناس حتی آن‌هایی که به شخص راننده تحویل داده می‌شود، در انتها تحویل این شرکت‌ها می‌گردد. (چون اتوبوس‌ها دائم در رفت و آمد هستند و امکان نگهداری اجناس را ندارند) 

در ضمن خود ما نیز یکی از معترضان این شرکت‌ها و  قیمت‌ها هستیم.
-----------//-----------

مسئولان مربوط

تفرجگاه آسیاب آبادزردشت سرویس بهداشتی ندارد. لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

فولاد غدیر

چرا مطالبات کارکنان بومی پروژه مجتمع ورزشی را به موقع پرداخت نمی‌کنید؟
-----------//-----------

خیران مدرسه‌ساز

درود، پیشنهاد می‌شود خیران عزیز مدرسه‌ساز تعداد کمتری از مدارس را شروع کنند تا بتوانند خودشان آن مدارس را تمام کنند و منتظر کمک دولت نمانند؛ که گفته‌اند یک ده آباد به از صد شهر خراب.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- لطفاً تبلیغات سیاسی برای یک نفر انجام ندهید. مگر پیج شما برای شهر و مشکلات آن نیست؟ چرا مرتب تبلغات انتخاباتی انجام می‌دهید؟ یا بی‌طرف باشید یا از کاندیدا‌های مختلف تبلیغ کنید. این کار شما اصلاً درست نیست.

۲- سلام، کانال خبری شما ظاهراً ستاد انتخابات پزشکیان است.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، مطالب مورد نظر شما آگهی تبلیغاتی بوده و در قبال دریافت وجه منتشر شده است. ستاد‌های همه کاندیدا‌ها می‌توانستند آگهی دهند.
-----------//-----------

پاسخ آموزش و پرورش:

با سلام و احترام، در پاسخ به سؤال هفته قبل مربوط به دریافت مشارکت‌های مردمی در مدارس دولتی به اطلاع می‌رساند:

با توجه به اهداف نظام تعلیم و تربیت با در نظر گرفتن چشم‌انداز رشد تحصیلی و مسلماً در جهت کیفیت‌بخشی آموزشی، مدارس با مشارکت مردمی و اولیاء در زمینه‌های مختلف به سطح بالاتری ارتقاء پیدا می‌کنند. بدین سبب با توجه به شیوه‌نامه اجرایی مدارس، مسئولان مدارس پس از شروع سال تحصیلی با دعوت عمومی از اولیاء، گزارش و برنامه‌های مدرسه را ارائه می‌دهند و نمایندگان اولیاء جهت تشکیل انجمن اولیاء و مربیان به صورت رأی‌گیری انتخاب می‌شوند. اولیاء محترم عضو انجمن، به عنوان نمایندگان همه اولیاء در تصمیمات مدرسه مشارکت نموده و ممکن است با مصوبه انجمن مذکور، مبالغی را تحت عنوان مشارکت‌های داوطلبانه مردمی به طور مثال جهت کلاس‌های فوق برنامه، استفاده از سالن ورزشی، ارتقاء وسایل کمک آموزشی و مواردی از این قبیل مصوب کنند. همچنین باید در نظر داشت که ۹۰ درصد مدارس از این ظرفیت فعال انجمن استفاده مطلوب دارند؛ با این حال مقررات انجمن سختگیرانه نیست. انجمن باید ظرفیت و نیاز‌های مدرسه و نیاز‌های اولیاء را با توجه به متفاوت بودن فرهنگ‌ها و نیاز‌های بومی در نظر گرفته و یک مبلغ را مصوب کند. البته این امر در هر مدرسه متفاوت است؛ اما کار به این شکل هم مدیریت نمی‌شود که انجمن یک مدرسه تصمیمی بگیرد و بعد صد درصد اجرا شود. بسیاری از انجمن‌های مدارس و خود مدارس، نیاز‌های اولیایی را پوشش می‌دهند که توان فراهم کردن نیاز‌های ادامه تحصیل دانش‌آموزان خود را ندارند و معمولاً در سطح مدارس این حمایت‌ها اتفاق می‌افتد.

در رابطه با آموزشگاه‌های مذکور نیز توصیه و تذکرات لازم داده شده است؛ لذا همشهریان محترم در صورت مشاهده دریافت وجوه اجباری هنگام ثبت‌نام، می‌توانند با شماره مستقیم واحد بازرسی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز به شماره ۰۷۱۵۳۸۳۰۲۲۶ تماس بگیرند.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش نی‌ریز

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- منابع طبیعی
- فولاد غدیر

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها