تعداد بازدید: ۳۴۴۲
کد خبر: ۲۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱ - 2024 20 May

مردم تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز ۲ خرداد ۱۴۰۳ برای بدرقه و تشییع پیکر رئیس جمهور و شهدای خدمت به خیابان‌ها آمدند.
 
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
تشییع
 

حسین امیرعبداللهیان در شبستان آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جوار سیدالکریم و در کنار مزار وحید زمانی‌نیا و سیدامیر جلادتی خاکسپاری خواهد شد.

تعداد بازدید : 23

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به طور رسمی درگذشت رئیس جمهور ایران را تسلیت می‌گوید./ تسنیم

سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید+ خبرهای تکمیلی

اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال ضمن انتشار تصویری از دیدار خود با سید ابراهیم رئیسی نوشت: «از خبر درگذشت ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران بسیار متأثر شدم. ما سال گذشته در نیویورک با هم ملاقات کردیم و راجع به پیشرفت فوتبال در ایران گفت و گو داشتیم. در این برهه زمانی سخت به مردم ایران صمیمانه تسلیت می گویم.»

سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید+ خبرهای تکمیلی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:
از ناحیه ستاد انتخابات کشور تاکنون هیچگونه کلیات برنامه زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این کلیات زمان بندی مبنا قرار گرفته و به شورای نگهبان پیشنهاد شده است که بر این اساس، زمان ثبت نام داوطلبان هشتم خرداد ماه خواهد بود./ایسنا

رهبر انقلاب: طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی آقای مخبر در رأس مدیریت قوه مجریه قرار گرفت.

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.

در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم.

قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر مسؤول برگزاری انتخابات زودهنگام تا 18 تیر

عصر ایران - با شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران، این پرسش پیش می آید که آیا انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار می شود یا قانون اساسی تمهید دیگری اندیشیده است؟

به گزارش عصر ایران، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده است که در مواردی مانند فوت، استعفا و برکناری رئیس جمهور، وظایف وی به طور موقت و با موافقت رهبری به  معاون اول رئیس جمهور محول می شود.

قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر مسؤول برگزاری انتخابات زودهنگام تا 18 تیر
بر اساس اصل 131 قانون اساسی، شورایی سه نفره ، مرکب از رئیس مجلس ، رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور، موظف است ترتیبی اتخاذ کند تا رئیس جمهور جدید حداکثر ظرف 50 روز، انتخاب شود.

متن کامل این اصل چنین است:
در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس‌جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس‌جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند. 

با این اوصاف، از امروز که رئیس جمهور ایران به شهادت رسیده است، محمدباقر قالیباف، غلامحسین اژه ای و محمد مخبر دزفولی تا 18 تیر امسال فرصت دارند تا انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را برگزار کنند.

 

----------------------

سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید

سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ماموریت کاری در آذربایجان شرقی به شهادت رسید.

به گزارش عصر ایران، رئیسی که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی رفته بود، در بازگشت از این سفر بر اثر سقوط هلی کوپتر حامل خود و همراهانش شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، امیر علی عبداللهیان وزیر امور خارجه ، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر ، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

سید ابراهیم رئیسی دار فانی را وداع گفت

سانجه حدود ساعت 13:30 روز گذشته در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا ، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه هلی کوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.

-------------------------

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و ... سرانجام امدادگران جمعیت هلال احمر علیرغم شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند.

به گزارش ایسنا، عصر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از آنکه رئیس جمهور و تیم همراه در حال بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان بودند، خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که پس از اظهارات ضد و نقیض مختلف از سوی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تایید رسید و بابک محمودی به ایسنا گفت: «به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.»

درپی این حادثه و در حالی که شرایط جوی محدوده وقوع حادثه بسیار نامساعد، همراه با بارش باران و مه شدید بود، صد‌ها امدادگر از سوی جمعیت هلال احمر و همچنین نیرو‌های نظامی به محل اعزام شده و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد و به سرعت امکانات و تجهیزات امدادی نیز به محل اعزام شده و مورد استفاده قرار گرفت. حتی برخی از کشور‌ها همچون ترکیه، روسیه و ... نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جستجو را اعلام کرده و در آن مشارکت داشتند.

سرانجام بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت جستجو در این محل و علیرغم وجود مه شدید، بارش باران و تاریکی هوا امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقه‌ای به نام «طویل» شدند. پس از آن نیز تیم‌های امدادی و نظامی در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند. 

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در گفتگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به ایسنا گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

 

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
شهادتتان مبارک مردان خدا...
حکیمه
United States of America
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
آنا لله وانا الیک راجعون
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها