تعداد بازدید: ۲۴۳۴
کد خبر: ۲۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 18 May
۴۰۰ عضو تعهداتشان را پرداخت نکرده‌اند
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در حالی که اعضای مسکن ملی تا پنجشنبه ۳ خرداد برای پرداخت چهارمین قسط ۶۰ میلیونی خود بیشتر فرصت ندارند، رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز از پرداخت نکردن تعهدات قبلی بیش از ۴۰۰ عضو این مجموعه خبر داد.

حمید خزاعی گفت: «۱۳۹۰ عضو مسکن ملی نی‌ریز باید تاکنون دو قسط ۴۰ و یک قسط ۵۰ میلیون تومانی (جمعاً ۱۳۰ میلیون تومان) پرداخت کرده باشند و به جز ۶۰ میلیون تومان قسط چهارم، سه قسط ۶۰ میلیون تومانی دیگر هم در دوره‌های زمانی ۴ ماهه پرداخت خواهند کرد.»
این در حالی است که اعضای مسکن ملی از آزاد نشدن وام مسکن خود گلایه دارند و می‌گویند فرصت یک ماهه برای پرداخت قسط ۶۰ میلیونی بسیار کم است.

آن‌ها به مواردی اشاره کردند که مهمترین آن به شرح زیر است:
- قرار بود وام‌ها را زودتر آزاد کنند؛ اما قسط چهارم رسیده و هنوز خبری از وام نیست.  

- اگر این اعضا که بیشترشان از قشر کارگر هستند پول داشتند که مسکن ملی ثبت‌نام نمی‌کردند.  

- بیشتر اعضا هنوز مبلغ ۵۰ میلیونی سوم را نتوانسته‌اند بپردازند یا پرداخت کرده‌اند و قسط‌هایشان هنوز تمام نشده  است. آیا در این شرایط می‌توان دوباره وام گرفت؟  
- برخی کارگران مجبور شده‌اند امتیازشان را بفروشند و بیچاره‌تر از قبل شوند.  

- شاید اگر وام را زودتر می‌پرداختند، تنفسی بین آن می‌افتاد و چهار ماه تبدیل به شش یا هفت ماه می‌شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز در این زمینه گفت: «وام ۵۵۰ میلیون تومانی متقاضیان در خوشبینانه‌ترین حالت، از ابتدای خرداد ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. اختلافی بین راه و شهرسازی، شرکت سکاف و شهرداری بود که اخیراً حل شده و همین روز‌ها پروانه صادر و پرونده وام آماده می‌شود. این وام به مرور زمان بر پایه پیشرفت کار به حساب متقاضیان می‌آید.»

خزاعی افزود: «از ۱۵ اسفندماه تا کنون چندین بار اداره کل به من گفته اعضایی را که وجه واریز نکرده‌اند حذف و ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ متقاضی دیگری را که منتظر پیامک تأمین زمین هستند جایگزین کنید. اما هرچه به من گفتند، تاکنون زیر بار نرفته‌ام و گفته‌ام نمی‌توانم این کار را انجام دهم؛ اگر می‌خواهید، خودتان انجام دهید.»

وی گفت: «متقاضی داریم که تاکنون هیچ مبلغی واریز نکرده و یا یک قسط یا دو قسط واریز کرده است. در مجموع بیشتر از ۴۰۰ تا ۵۰۰ عضو تعهداتشان را پرداخت نکرده‌اند و اگر این پول تزریق نشود، کارگاه با ۱۴۰ میلیارد تومان طلبکاری پیمانکار، عملاً تعطیل می‌شود.
 اداره کل هم اصرار دارد کسانی که کامل واریز نکرده‌اند باید حذف و متقاضیان دیگر جایگزین شوند. این در حالی است که شهرستانهای مجاور این کار را انجام داده و لیست جایگزین آماده کرده‌اند.»

این مقام مسئول با بیان این که همه تلاش خود را برای گرفتن مهلت بیشتر جهت واریز قسط چهارم اعضا به کار می‌گیرد، عنوان داشت: «مدیر کل سابق نظرش بر این بود کسانی که خوش حسابترند و واریزی‌هایشان را به موقع پرداخت کرده‌اند، واحد‌های بهتر و دم دست‌تر را تحویل بگیرند. به آن‌هایی هم که بد حسابند، واحد‌های بالا و جا‌هایی که چشمگیر نیست تحویل داده شود. حال باید ببینیم مدیر کل جدید چه نظری دارد.»

خزاعی با بیان این که شرکت پیمانکار تعهد داده خانه‌های مسکن ملی را با متری ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تمام کند، گفت: «کار شرکت به دلایلی شش ماه عقب افتاد و حالا پیشرفت کلی پروژه حدود ۱۸ درصد است. شرکت قول داده که تا ۲ یا ۳ ماه آینده ۲۵۰ واحد تمام شده را تحویل دهد. فاز اول و دوم کم‌کم آماده است و به تدریج به سمت کار‌های تأسیساتی رفته‌اند.»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
0
0
با سلام// ضمن تشکر، یک پیشنهاد دارم برای نی ریزان فارس// یک کار خداپدربیامرز برای خودتان ماندگار کنید چنانچه برای شما عزیزان خبرنگار امکان پذیر است از طرف متقاضیان مسکن ملی یک رایرنی با جاهایی مثل مجتمع فولاد غدیر که درآمد خوبی دارند داشته باشید که یک وام برای متقاضیان مسکن ملی با نرخ سود کم تقاضا کنید
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها