تعداد بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 18 May
آخرین خبرها از بیمارستان قدیم در گفتگو با رئیس شبکه بهداشت:
رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان این که به دنبال کار سطحی و ظاهری در درمانگاه کمیل نیستیم، گفت: «بخش‌های اعصاب و روان و بیماری‌های صعب‌العلاج در بیمارستان قدیم راه‌اندازی می‌شود.»
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

دکتر عرفان دهقانی در گفتگو با نی‌ریزان فارس با اشاره به سفر دکترحسینی مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان نی‌ریز در همین زمینه اظهار داشت: «موضوع مجوز فعالیت بیمارستان قدیم، موضوعی تخصصی است. ما در صدد هستیم که از همه ظرفیت بیمارستان قدیم استفاده کنیم و مجوز فعالیت محدود قبلی درمانگاه کمیل را ارتقاء دهیم.»

وی با اشاره به این مطالبه مردمی گفت: «خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی، ارائه خدمات با تعرفه دولتی است. اما نماینده دانشگاه اعلام کردند که اگر این فرایند زمانبر شود و چندین ماه طول بکشد، تازمانی که وزارتخانه بخواهد پرسنل و امکانات و تجهیزات آن را تأمین کند،  ما از هر کسی و ظرفیتی در سطح شهرستان در چارچوب قوانین اجرایی وزارت بهداشت کشور و صرفاً با ارائه خدمات ذیل تعرفه دولتی با کمال میل استقبال می‌کنیم تا این واگذاری موقت صورت بگیرد.»

دکتر دهقانی افزود: «ما ساختمان و امکانات موجود را در اختیارشان می‌گذاریم تا در عوض ذیل قوانین جاری وزارتخانه و در چارچوب ارائه تعرفه دولتی بتوانند خدمات درمانی را ارائه دهند. آن هم تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی در یک پروسه چند ماهه بتواند با اخذ مجوز‌ها و موافقت‌های اصولی، کارکنان و منابع انسانی را استخدام کند و تجهیزات و اعتبارات موجود را اختصاص دهد تا اینجا فعال شود.»

وی با بیان این که ارائه خدمات با نرخ خصوصی به سود مردم نخواهد بود، گفت: «وقتی ملک و زمین و امکان دولتی هست، مناسب نیست به بخش خصوصی برود و پول از جیب مردم گرفته شود؛ این موضوع بسیار برای دولت مردمی سخت است. تمام همّ و غم این است که این اتفاق بیفتد و خود دولت بتواند با ظرفیت‌های موجود کار را فراهم کند. اما مسائل این چنینی که فنی و تخصصی است، مقداری زمانبر است. البته با رایزنی‌هایی که انجام شده، در مدت مسئولیتم به میزان زیادی در حل موانع موجود پیشرفت داشتیم.»

رئیس شبکه بهداشت افزود: «برای پیشرفت این کار از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از سازمان برنامه و بودجه و مجلس به شکل حضوری پیگیری لازم انجام و در این زمینه موافقت‌هایی گرفته شد. با تلاش‌های انجام گرفته، در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد افتتاح فاز اول به عنوان مرکز درمانی سرپایی با تعرفه دولتی خواهیم بود. امیدواریم به زودی و در ماه‌های آتی شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم.»

دهقانی عنوان داشت: «دلیل این که این مجوز زمانبر می‌شود این است که ما به دنبال یک اقدام سطحی و ظاهری نیستیم؛ آنجا ظرفیت عظیمی وجود دارد و بالغ بر چند صد متر زیربنای ساختمان مستحکم است. ما به دنبال این نیستیم که تنها دو اتاق آن را به عنوان ویزیت پزشک فعال کنیم. می‌خواهیم آنجا پاسخگوی بخش زیادی از جمعیت شهرستان باشد و بخش‌های اعصاب و روان، بیماری‌های صعب‌العلاج مثل آنکولوژی، سرطان، تالاسمی، دیالیز و ... را فعال کنیم. به دلیل این که دارد یک کار اصولی انجام می‌شود، ممکن است فرایند آن مقداری زمانبر باشد.»

وی در پایان از امام جمعه نی‌ریز که دغدغه مشکلات مردم شهرستان را دارد تشکر کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها