تعداد بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 18 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

منابع آب - جهاد کشاورزی

برای استفاده بهینه از چشمه‌ها و آب‌های جاری بخش پشتکوه چه برنامه‌ای دارید؟ بعد از بارندگی‌های اخیر، آب بسیاری از چشمه‌ها دارد هدر می‌رود.

پاسخ منابع آب:

با سلام، به برکت بارش نزولات آسمانی و رحمت الهی، برخی چشمه‌ها روان شده‌اند که موقتی است و جاری شدن در طبیعت باعث طراوت و شادابی گیاهان و همچنین تغذیه آب زیرزمینی می‌شود و هدر نمی‌رود.

پاسخ جهاد کشاورزی:

مدیریت منابع آب‌های جاری و چشمه‌سار‌ها تا قبل از مزرعه در حوزه فعالیت این مدیریت نیست. (مانند احداث طرح‌های تأمین آب).  

در مدیریت مزرعه، احداث استخر ذخیره آب در قالب طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین قابلیت اجرا دارد که بهره‌برداران می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، با شیوه انجام آن آگاه شوند و با مدرک و مستندات و تشکیل پرونده اقدام کنند.
-----------//-----------

نماینده مجلس

به اطلاع می‌رساند ما سال ۱۳۹۵ در فراخوان جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز برای واگذاری زمین طرح اشتغالزایی، (۳۶ قطعه برای ۳۶ متقاضی جهت احداث گلخانه) ثبت‌نام کردیم و خوشحال به امید این که هرچه زودتر شاغل می‌شویم. اما متأسفانه با مشکلات فراوان روبرو شدیم و در این چند سال چندین جلسه با مدیران مختلف فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شده است؛ اما متأسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و هر روز با  مشکلات بیشتری مواجه شدیم و وعده‌های غیر عملی از طرف مسئولان داده می‌شود. متأسفانه از روز اول، کارشناسی میدانی برای این پروژه صورت نگرفته و زمین جهت احداث گلخانه مساعد نیست؛ لذا از شما عاجزانه خواهشمندیم که برای این مجموعه وقت بگذارید تا هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با عرض سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه شهروند عزیز در صورتی که مسئولان مربوطه در مسیر پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم نیاز به همراهی و حضور نماینده محترم در مرکز استان و حتی تهران داشته باشند، این آمادگی وجود دارد تا پیگیری مطالبات در چهارچوب قانون و پس از درخواست سازمان‌های مسئول و متولی از طریق نماینده محترم نیز صورت پذیرد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

۱- با تشکر از زحمات مجموعه شهرداری و شهردار جوان جناب آقای فرغت. دیشب با خانواده برای شب‌نشینی به پارک آزادی رفتیم. فضای خوبی بود و ما بساط شام را پهن کردیم؛ اما به ناگاه تعدادی موتورسوار وارد پارک شدند و شروع به ویراژ دادن و سر و صدا کردند و آسایش همه را به هم زدند. حتی وقتی اعتراض کردیم، قصد درگیری داشتند. لطفاً به هر ترتیبی شده، ورودی‌های پاک را برای ورود موتورسواران مسدود کنید.

۲- چرا احداث پارک پشت اداره تبلیغات اسلامی را چند سالی است نیمه‌کاره رها کرده‌اید؟ گرد و خاک مردم ساکن در این محله را اذیت می‌کند.

۳- حدود ۱۲ سال پیش شهردار وقت آقای ... بولوار میرزا کوچک خان را بازسازی و با چراغانی پیاده‌رو زیبایی ساختند. اما بعد از چندین سال هیچ تغییری ایجاد نشده و حتی بیشترلامپ‌ها سوخته و هیچ کس آن را درست نمی‌کند. حیف این زحمت و جایگاه زیبا است که خاموش باشد.

۴- وضعیت خیابان ولیعصر و ورودی شهر، بسیار نامناسب است؛ لطفاً رسیدگی کنید.

۵- برای پیاده‌رو خاکی سمت چپ ابتدای بولوار میرزا کوچک خان چه طرحی دارید؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- با سلام و ضمن تشکر متقابل از شما شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند ورودی‌ها مسدود شده است. در صورت مشاهده وضعیت بی‌نظمی توسط افرادی که باعث بی‌نظمی می‌شوند، لطفاً با ۱۱۰ تماس بگیرید.

۲- احداث پارک فرهنگ در دستور کار سال ۱۴۰۳ قرار دارد.

۳- ۲۶۰ عدد لامپ و حباب در مرحله خریداری قرار دارد که به زودی رفع نقص خواهد شد.

۴- شستشوی سطل‌های زباله در دستور کار قرار دارد. نواقص احتمالی را باید با تماس تلفنی به شماره ۱۳۷ شهرداری اطلاع‌رسانی نمایید.

۵- به علت این که در زمین‌های مجاور هنوز ساخت و ساز انجام نگرفته، فعلاً مقدور نیست.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز

بار‌ها و بار‌ها ما ساکنان قسمتی از بولوار نشاط جهت موزائیک‌فرش بولوار به شهرداری، شورای شهر و فرمانداری مراجعه و نامه‌نگاری کردیم؛ اما دریغ از یک گوش شنوا، چون آقای شهردار مخالفت کرده، کاری از شورا و دیگران هم بر نمی‌آید. ولی بودجه‌های هنگفت در جا‌هایی که  در دید شهروندان قرار دارد هزینه می‌شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

جناب آقایان؛ و .. موارد مکرراً در دیدار‌های عمومی به اطلاع جنابان عالی رسیده است. اجرای موزائیک پیاده‌رو‌های سطح شهر با اولویت معابر اصلی و پرجمعیت شهر طی دوران مدیریت شهرداری در دستور کار قرار دارد و بدیهی است اولویت دادن به نقاط در معرض دید برای احیاناً خودنمایی نیست. مدیریت منابع محدود مالی و تخصیص اعتبارات به پروژه‌های دارای اولویت و پرهیز از اولویت دادن به منافع گروهی در مقابل منافع عمومی، همواره در طول هفت سال اخیر در دستور کار شهرداری بوده و اتهامات انتسابی شما باعث خروج از روند قانونی شهرداری نخواهد شد.
-----------//-----------

ما نشسّیم پای حرف دلتون

رد پای انسانها...

تفرجگاه بیدبخون، یک روز بعد از بعد از تعطیلی آخر هفته / عکس: امید شهدان

-----------//-----------

توزیع برق

این تیر برق واقع در خیابان صدوقی، کوچه احسان، حدود ۳ ماه است که بعد از تعریض کوچه در این وضعیت قرار دارد. اگر خدای ناکرده یک نفر با آن برخورد کند، اتفاق بدی می‌افتد. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ توزیع برق:

پایه مورد نظر بر اساس معبر موجود طی سالیان قبل نصب شده و با توجه به تعریض کوچه، در معبر قرار گرفته که هزینه جابه‌جایی آن بر عهده متولی تعریض کوچه با نظارت مدیریت توزیع برق است.
-----------//-----------

راه و شهرسازی

کی کار ساخت جاده نقاره‌خانه دوباره از سر گرفته می‌شود؟ این جاده اگر هم ساخته شود، شیب خیلی تندی دارد و اگر اصلاح نشود، تبدیل به یکی از نقاط حادثه خیز خواهد شد.

پاسخ راه و شهرسازی:

با سلام، در گردنه نقاره‌خانه دو دستگاه بلدوزر در حال خاکبرداری هستند. از کیلومتر ۱۷ به دلیل تلاقی مسیر با حوضچه‌های تغذیه مصنوعی دارای معارض است. سه کیلومتر اول آسفالت شده و هفت کیلومتر بعدی همه زیرسازی و پل‌ها احداث شده است.

تا زمانی که مشاور یک طرح جهت جابه‌جایی مسیر ندهد، فعلاً ده کیلومتر آخر تعطیل است.
-----------//-----------

راه و شهرسازی - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

شنیده شده قرار است مجوز باربری برای بخش پشتکوه داده شود. اما جانمایی آن که سر پیچ تند و خطرناک روستای بهویه است، اصلاً مناسب نیست و ممکن است سبب حوادث ناگواری شود. لطفاً جای آن را تغییر دهید.

پاسخ راه و شهرسازی:

با سلام، باربری به ما ربطی ندارد و اداره راهداری باید پاسخ دهد.
-----------//-----------

اتاق اصناف

سلام در برخی از شهر‌ها دیده‌ام که  یک شهرک تعمیر‌گاهی درست کرده‌اند و همه  از مکانیک و صافکاری و... در آنجا مستقر شده‌اند.‌ای کاش در شهر ما هم چنین  مکانی جانمایی می‌شد تا مثلاً ورودی شهرمان در بولوار ولیعصر به جای زیبایی، مکان  تجمع ماشین‌های خراب نباشد.
-----------//-----------

ورزش و جوانان

وضعیت سالن .. از جهت نظافت و  سرمایشی و گرمایشی مناسب نیست؛ لطفاً رسیدگی کنید.
-----------//-----------

 نظام پزشکی

مگر تزریقات در مطب پزشک خانواده رایگان نیست؟ پس چرا مطب‌ها از ما هزینه می‌گیرند؟
-----------//-----------

نماینده مجلس - فرماندار‌ی

بنده از قدیم مطالب هفته‌نامه را می‌خوانم و پیگیری می‌کنم. حتی با وجود این که ۸ سال است ساکن نی‌ریز نیستم، باز هم از طریق فضای مجازی مطالب را می‌خوانم.

چیزی که برایم جالب است، این است که چرا در طول این سال‌ها مسئولان کارخانه سیمان خاکستری که کارخانه را با بیت‌المال ساخته‌اند و قطعاً باید پاسخگوی مردم باشند، به هیچ کدام از سؤال‌های مردم جواب نمی‌دهند؟  

آقای نماینده محترم مجلس و فرماندار محترم لطفاً شما بگویید چرا مسئولان کارخانه پاسخ مردم را نمی‌دهند؟  

یادمان باشد مرگ سرنوشت محتوم بشریت و همه موجودات است؛ سرنوشتی که گریزی از آن نیست و همگان طعم مرگ را خواهند چشید! به فرموده قرآن کریم: کُلُّ نفسٍ ذائقَةُ الموت 
شما قرار نیست ۲۰۰ سال عمر کنید.

انتقادم خیلی تند و تیز است؛ ان‌شاءا... سانسور نشود.
-----------//-----------


ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- اتاق اصناف
- شورای شهر نی‌ریز
- ورزش و جوانان
- نظام پزشکی
- فرمانداری
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها