تعداد بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 11 May

با توجه به برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت شهدا در سال‌جاری و همچنین فعالیت‌های سرگذشت پژوهی از تمامی رزمندگان دفاع مقدس، آشنایان، همشهریان عزیز و علاقه‌مندان که مستندات یا خاطراتی از شهید والامقام غلامرضا ماجدی در اختیار دارند؛ دعوت به عمل می‌آید با برقراری تماس با دفتر بنیاد شهید شهرستان نی‌ریز در این فعالیت ماندگار فرهنگی مشارکت فرمایند.  

هرگونه اسناد و مدارک عزیزان بلافاصله پس از تصویربرداری عودت و همچنین مطالب شفاهی ثبت می‌گردد.  

باتوجه به محدودیت منابع دردسترس از این شهید قهرمان، هرگونه داده روایی و تاریخ شفاهی نیز مورد استقبال و توجه این طرح پژوهشی می‌باشد.

ضمناً در صورتی که عزیزانی به طور عمومی در رابطه با نقش شهرستان در دفاع مقدس تمایل به ارائه مطالب داشته باشند؛ بنیاد آمادگی اخذ و ارائه به دبیر محترم طرح را دارد.

بسم رب الشهداء
یا نعم الوکیل

زندگی نامه شهید والامقام غلامرضا ماجدی

غلامرضا در دهم تیرماه سال چهل و پنج در شهر نی‌ریز، در میان خانواده‌ای متدین ولادت یافت. او تنها فرزند خانواده و پدر برای تأمین معاش به شغل شریف کارگری مشغول بود.  

یازدهم تیرماه ۱۳۵۷ بروز واقعه‌ای دلخراش -که براثر ریزش دیوار به وجود آمد- غلامرضا را در سن دوازده سالگی از نعمت داشتن پدر محروم ساخت. اما با پشتیبانی مادر، دوره ابتدایی را در دبستان فرهنگ اسلامی نی‌ریز آغاز و پس از گذراندن آن، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید مصطفی خمینی [فضل نی ریزی]شروع کرد و تا سال اول راهنمایی ادامه تحصیل داد. اما بروز مشکلات عدیده باعث شد که در بازار کار مشغول فعالیت شود.

سختی‌ها و ناملایمات روزمره نتوانست مانع بروز جوانمردی و ایثار وی شود و با مشاهده نیاز میهن اسلامی به دفاع، در بسیج ثبت‌نام کرد و راهی جبهه شد. غلامرضا در مراحل مختلف عملیات والفجر ۸ شرکت کرد و به‌عنوان یکی از رزمندگان غواص دلاور و توانمند، ضربات مهلکی به دشمن وارد ساخت.

در نهایت شامگاه بیست و هفتم بهمن ۱۳۶۴ در جاده فاو ام‌القصر به مقام شامخ شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش سال‌ها مفقود و میهمان لاله‌های زهرایی بود.

در سال ۱۳۷۶ پیکر مطهرش تفحص و در جوار امام‌زادگان و در گلزار شهدای نی‌ریز، نزد سایر هم‌رزمان قهرمانش تدفین گردید.

فراخوان جمع آوری مستندات و خاطرات شهید قهرمان غلامرضا ماجدی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها