تعداد بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 11 May
به گفته رئیس اداره برق نی‌ریز، امسال کسانی که از کولرگازی استفاده می‌کنند، باید منتظر قبض‌های خیلی سنگین باشند.

مصطفی صفی با بیان این که قبض برق مشترکی که در مناطق عادی در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود،  اظهار داشت: «الگوی مصرف در مناطق غیرگرمسیر و در ماه‌های گرم سال ۳۰۰ کیلو وات و در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلو وات است. ولی اگر مصرف بیشتر شود، جریمه‌ها سنگین می‌شود. اگر کسی ۴ عدد کولرگازی داشته باشد، شاید مبلغ قبض برقش به ۲۰ میلیون تومان هم برسد.»

وی افزود: «امسال مبالغ جریمه‌های تصاعدی افزایش زیادی داشته؛ هر چند مبلغ آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده و اول خردادماه مشخص می‌شود.»

صفی عنوان داشت: «کسانی که در مناطق غیرگرمسیر از کولر گازی استفاده می‌کنند، معمولاً الگوی مصرف را رد می‌کنند. این در حالی است که الگوی مصرف در مناطق گرمسیر ۳ هزار وات است.»

او گفت: «الگوی مصرف برق همان حد مجاز مصرف برق در مناطق کشور است که بر پایه عواملی، چون میزان دما و رطوبت هوا تعیین می‌شود. برای تبدیل یک منطقه به مناطق گرمسیری، باید ابتدا از اداره هواشناسی استعلام بگیرند، نماینده مجلس به وزیر پیشنهاد دهد و اگر وزیر قبول کرد، به هیئت وزیران می‌برد تا تصویب شود.»

به گفته رئیس اداره برق نی‌ریز، به همین دلیل مدیرعامل شرکت توانیر از ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق معتدل و عادی بر پایه مصوبه شورای عالی انرژی خبر داده که شامل ۸۰ درصد مناطق کشور می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها