تعداد بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 11 May
پارسال در نی‌ریز
رئیس پلیس راهور نی‌ریز از کشته شدن ۸ موتورسوار نی‌ریزی در سال گذشته خبر داد که از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.

سرگرد حسین خادمی گفت: «طبق آماری که وجود دارد، استفاده از کلاه کاسکت می‌تواند در تصادفات موتورسیکلت، خطر مرگ را تا ۵۰ درصد و صدمات و خسارت‌های جدی و جبران ناپذیر را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. ۷۰ درصد از موتورسوارانی که در تصادف‌ها کشته می‌شوند، از ناحیه سر ضربه خورده‌اند و ۳۰ درصد این افراد را جوانان بین ۱۸ تا ۲۸ سال تشکیل می‌دهند.»

وی افزود: «در سال گذشته نیز متأسفانه در شهر نی‌ریز ۸ موتورسوار جان خود را به دلیل استفاده نکردن از کلاه کاسکت از دست دادند. به همین دلیل است که در ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم، استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راکبان و ترک‌نشینان هر نوع موتور‌سیکلت اجباری شده است؛ البته اگر کلاه ایمنی از استاندارد‌های لازم برخوردار نباشد، می‌تواند خطرناک باشد.»

رئیس پلیس راهور نی‌ریز عنوان داشت: «عواملی، چون وزن، رنگ، کیفیت در ساخت، شکل آیرودینامیکی و... در یک کلاه بسیار اهمیت دارد. برای نمونه، وزن عامل مهمی در کیفیت کلاه است. کلاه‌های سنگین بعد از مدتی موتورسوار را به درد‌هایی مثل آرتروز گردن و درد شانه دچار می‌کند. رنگ هم یکی از ویژگی‌های مهم به حساب می‌آید؛ کلاه‌هایی با رنگ روشن و براق باعث می‌شود رانندگان وسایل نقلیه دیگر، در نور کم راحت‌تر موتورسواران را ببینند. اما شاید مهمترین ویژگی یک کلاه ایمنی استاندارد، استحکام آن باشد؛ کلاهی که بیش از حد سفت یا نرم باشد کارایی لازم را ندارد.»

خادمی گفت: «آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت و ارائه گواهینامه در نی‌ریز هم در اسرع وقت و تا دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها