تعداد بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 11 May
نویسنده : قُلمراد

شرکت محترم برق امسال  پیش دستی کرده و هنوز فصل گرما نرسیده هشدار داده که مردم از کولر‌های گازی استفاده نکنند، چون برق کم است. وگرنه با قبض برق ۲ میلیون تومانی نقره‌داغ می‌شوند. تعارف هم با کسی ندارند!
عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه‌ی این هشدار گفته: «در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه‌ی به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.»

احتمالاً  ۴ روز دیگر شرکت آب هم  خودی نشان می‌دهد و می‌گوید:، چون آب کم است، از کولر‌های آبی استفاده نکنید.

یکی از مقامات شرکت آب و فاضلاب زمانی گفته بود: «باگرم شدن هوا و راه‌اندازی کولر‌های آبی، حدود ۵۰۰ لیتر درشبانه‌روز به حجم مصرفی آب خانوار افزوده می‌شود.»

بعد هم احتمالاً هشدار می‌دهند که اگر مصرف آب بالا برود، آب جیره‌بندی می‌شود.

حالا ما این وسط می‌مانیم که قبض برق ۲ میلیونی بدهیم تا آب جیره‌بندی نشود، یا جیره‌بندی را تحمل کنیم تا ۲ میلیون قبض برق ندهیم؟ این‌ها مشخص نکرده‌اند که بالاخره این مردم نگون بخت چکار کنند؟  حواسشان به کمبود آب باشد یا به قبض برق؟

این حقیر حدس می‌زنم مسئولان محترم چهار روز دیگر شروع می‌کنند به ارائه راهکار و می‌گویند: 

شما هم از یمنی‌ها یاد بگیرید و مثل آن‌ها لُنگ ببندید و نان خشک بخورید و با بادبزن‌های دستی خودتان را خنک کنید. البته می‌توانید با یک تکه کارتن یا مجله هم این کار را بکنید.

یا چند قالب یخ بیندازید داخل یک تشت آب و بگذارید جلوی پنکه و خانه را خنک کنید.  

یا این که یک دستمال خیس کنید و بیندازید روی سرتان و روزی یک وعده غذا بیشتر نخورید تا بخار غذا به سرتان نزند و گُر نگیرید.

اگر مشابه این جملات را نشنیدید هرچه می‌خواهید بگویید. من شنیده‌ام که می‌گویم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها