تعداد بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 11 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

فرمانداری - امام جمعه 

چرا زمین طرح مسکن کارگری را فقط به شرکت فولاد داده‌اند و کارخانجات و کارگران دیگر را در نظر نگرفته‌اند؟

پاسخ فرمانداری:

در خصوص واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن، درخواست صنایع و تعاونی‌ها جهت واگذاری زمین مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل محترم مسکن و شهرسازی در روز‌های آینده در شهرستان برگزار می‌شود، ان‌شاءا... به نتیجه خواهد رسید.
-----------//-----------

تأمین اجتماعی

علت این که تأمین اجتماعی بیمه کارگران را قطع کرده چیست؟ کارگر اگر سرکار نرود از گرسنگی می‌میرد و این که مأمور می‌گوید باید بیایم بازدید و ببینم کار می‌کنند یا نه، معنی ندارد؛ مگر کارگر به دنبال نان یا پول به اداره بیمه رفته است؟ لطفا پیگیری شود.

حتی اگر کار نکنند، مگر برای تأمین اجتماعی ضرر دارد؟ هر ماه حق بیمه را می‌گیرد. الان بیمه کارگر قطع شده و ما برای رفتن به دکتر، ۱۵۰ هزار تومان حق ویزیت داده‌ایم. خدا را خوش نمی‌آید.

پاسخ تأمین اجتماعی:

درود بر شما، بیمه کارگران ساختمانی در زمره بیمه‌های مشمول معافیت بوده و بخش عمده مبلغ حق بیمه ماهانه این کارگران، در ردیف دیون دولت به تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد. از طرف دیگر به دلیل محدودیت‌های مالی دولت در تأمین منابع مالی لازم جهت پرداخت تفاوت حق بیمه‌های کارگران ساختمانی، از سال ۹۹ به بعد کارگران ساختمانی جدید نتوانسته‌اند از این معافیت‌های بیمه‌ای استفاده کنند و به همین دلیل بیش از ۶۰۰ نفر صرفاً در شهرستان نی‌ریز در صف انتظار متقاضیان مانده‌اند.  

جذب بیمه شده جدید منوط به پایش بیمه‌شدگان فعلی و شناسایی افرادی شده که به صورت من غیر حق از این معافیت بیمه‌ای استفاده کرده‌اند؛ لذا در راستای صیانت از حقوق همه اقشار واقعی و زحمتکش کارگران ساختمانی، انجام پایش‌های دوره‌ای اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
-----------//-----------

منابع طبیعی

با توجه به ساخت مسیر خاکی چشمه بِشر توسط مالکان و گذاشتن درِ ورودی و قفل کردن آن، در صورت آتش‌سوزی در مناطق بالا‌دست، امکان ورود خودرو‌های آتش‌نشانی وجود ندارد. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ منابع طبیعی:

با سلام، کلید در اختیار اداره است. از قدیم راه خودرویی در این مکان وجود نداشته است، مضاف بر این که خود مالکان ملزم به حفظ و حراست از اراضی منابع ملی مجاور شده‌اند و به عنوان قرقبان با این اداره همکاری می‌کنند. در صورت باز شدن در و عبور و مرور گسترده و بدون کنترل توسط افراد ناشناس و رعایت نکردن نکات لازم، قطعاً سبب آتش‌سوزی می‌شود؛ لذا فایده بسته بودن در بسیار بیشتر است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - فرمانداری

به شهرک صدرا رسیدگی کنید و به آن آب، برق و گاز بدهید. ما جوان هستیم و می‌خواهیم خانه بسازیم؛ اما نمی‌توانیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با پیگیری‌های شهرداری نی‌ریز، موضوع در حال طی تشریفات قانونی است.

پاسخ فرمانداری:

با توجه به این که ساخت منازل مسکونی در منطقه مشهور به شهرک صدرا در سال‌های گذشته به صورت غیر قانونی انجام شده، لذا پیگیری لازم در خصوص رفع مشکلات قانونی این منطقه در دستور کار است.
-----------//-----------

فرمانداری

۱- لطفاً به جای این که مردم به ادارات بروند و پاسخ درستی نشنوند، مسئولان را به روستا‌ها بفرستید تا مشکلات مردم را بررسی کنند؛ مخصوصاً روستا‌های چاه انجیر و بادامویه که راه مناسب و آب ندارند.

۲- کار ساخت سد در منطقه اسلام‌آباد هرگان به کجا رسید؟ لطفاً  عزم خود را بر  شروع ساخت و تکمیل هر چه سریعتر آن جزم کنید. همان طور که خود واقفید، مسئله حیاتی و جنگ امروز بر سر آب  است. نگذارید این طرح مشمول مرور زمان شود. اگر از همین الان شروع شود، باز هم دیر است؛ چرا که وضعیت سفره‌های آب زیر‌زمینی با بارندگی‌های اخیر هم تغییری نکرده است.  نگذارید کار به بحران بکشد.

۳- اگر امکان دارد، در مورد سبد کالا پیگیری کنید؛ چرا در استهبان بدون داشتن موجودی سبد کالا می‌دهند، اما در نی‌ریز می‌گویند باید موجودی در کارت داشته باشید؟ چرا بین دو شهرستان فرق است؟

پاسخ فرمانداری:

۱- با توجه به این که اعضای محترم شورا‌ها و دهیاران محترم به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان باید پیگیر امور و مشکلات حوزه خود باشند، لذا در صورتی که  نیاز به حضور مسئولان ادارات در روستا باشد، مراتب را باید کتباً به فرمانداری اعلام کنند.

۲- موضوع در دستور کار فرمانداری و نماینده محترم مجلس قرار دارد و ان‌شاءا... پس از طی نمودن مراحل قانونی، به نتیجه خواهد رسید.
۳- توزیع سبد کالا طبق دستور‌العمل ابلاغی در کل کشور یکسان است و افراد مشمول به نسبت دهک اقتصادی خود باید مبلغی را در حساب سرپرست خانوار موجود داشته باشند.  
-----------//-----------

جهاد کشاورزی

لطفاً یک کارخانه فرآوری و بسته‌بندی انجیر در نی‌ریز دائر کنید تا ما انجیرکاران انجیر‌ها را مفت به دلال ندهیم. با این کار  چند جوان مشغول به کار و انجیرکاران دلگرم می‌شوند.

پاسخ جهاد کشاورزی:

با سلام، دائر کردن واحد فرآوری و بسته‌بندی انجیر و یا هر محصول دیگر نیاز به سرمایه‌گذار دارد. هر شخص حقیقی یا حقوقی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه دارد، ابتدا باید از درگاه ملی مجوز‌ها اقدام و سپس در سامانه سماک  semak.maj.ir  ثبت‌نام کند. پس از تکمیل ثبت‌نام، با مراجعه در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به سازمان جهاد کشاورزی فارس مدیریت صنایع، موافقت اصولی خود را دریافت می‌کند. پس از آن با مراجعه به اداره امور اراضی، باید برای وضعیت زمین اقدام نماید. اگر قصد ساخت و ساز در ملک شخصی خود را داشته باشد، شهرک صنعتی باید عدم امکان تأمین زمین را در پاسخ استعلام ما بدهد؛ در غیر این صورت امکان تغییر کاربری میسر نیست و متقاضی باید برای شهرک صنعتی اقدام کند که روند دریافت مجوز و تغییر کاربری بسیار سریعتر و ساده‌تر است. برای دریافت زمین منابع ملی هم دریافت موافقت اصولی اولین گام محسوب می‌شود؛ ولی روندی طولانی و زمان‌بر دارد.

یادآور می‌شود در حال حاضر نیز کارخانه بسته‌بندی خشکبار، حبوبات و پودر ادویه‌جات شاهکار کیان در شهرک صنعتی نی‌ریز بعد از چندین سال رکود، مجدداً شروع به کار کرده است.
-----------//-----------

شورای ترافیک

۱- لطفاً یک چراغ راهنمایی جلوی صندوق جوانان نصب کنید تا جلوی تصادف را بگیرد و ترافیک خیلی روان شود.

۲- خواهش می‌کنم برای بیمارستان جدید یک سرویس دائم (مینی‌بوس یا خط واحد) در نظر بگیرید تا به طور دائم مردم را در این مسیر طولانی و پر هزینه جابه‌جا کند.

۳- لطفاً سر چهارراه دانشمند چراغ راهنمایی نصب کنید. اینجا بار‌ها تصادف‌های شدیدی رخ داده است.

پاسخ شورای ترافیک:

۱- لطفاً موضوع را جهت طرح در شورای ترافیک، کتباً به شهرداری منعکس کنید.

۲- لطفاً موضوع را کتباً از طریق شهرداری پیگیری کنید. ضمن این که فرمانداری نیز موضوع را همزمان  پیگیری خواهد کرد.

۳- لطفاً موضوع را جهت طرح در شورای ترافیک، کتباً به شهرداری ارسال کنید.
-----------//-----------

اداره اوقاف - هیئت امناء آب خبار

برای نجات قنات قدیمی خبار فقط یک راه وجود دارد و آن هم این که در مادرچاه (سرچشمه) یک پمپ آب بگذارید و با لوله‌های بزرگ آب را به باغ‌ها برسانید.

پاسخ هیئت امناء قنات خبار:

آزمایش ژئوفیزیک در محل انجام شده و پیگیری قانونی در حال انجام است. امیدواریم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. هیئت امناء قنات خبار نیز در حال پیگیری است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

۱- معابر خیابان صدوقی (میدان گاز) هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود. چندین سال است که این مشکل را با شهرداری در میان گذاشته‌ایم؛ اما هیچ کسی پاسخگو نیست. همه آب باران در منطقه شهرک شهیدان رجایی و باهنر به این مسیر منتهی می‌شود.

۲- شهرداری نمای سرامیک را ممنوع کرده و این مصوبه شورای شهر بوده است. الان بهترین سرامیک متری ۵۰۰ هزار تومان است و اگر یک سنگ خوب بخواهیم برای نما استفاده کنیم، متری یک میلیون و نیم در می‌آید که خیلی از آن‌ها کیفیت خوبی هم ندارند. این مسئله ساخت مسکن را برای جوانان با مشکل مواجه کرده است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- موضوع آبگرفتگی معابر در زمان بارش‌های بهاره و تابستانه که حجم بسیار زیادی از نزولات جوی در مدت زمان بسیار کوتاه اتفاق می‌افتد و پس از مدت زمان خیلی کوتاه نیز رفع می‌شود، در تمام نقاط کشور امری اجتناب‌ناپذیر است. توپوگرافی و شیب شهرک شهیدان رجایی و باهنر از جنوب به شمال است و طبیعی است که آب‌های ناشی از بارندگی این شهرک به سمت بولوار شهید سلیمانی و خیابان شهید صدوقی در جداول سطح شهر حرکت کند. به هر روی در زمان بارندگی، گروه‌های مختلف خدمات شهری، فضای سبز، عمران و آتش‌نشانی شهرداری در تمام شهر حاضر و در خدمت مردم هستند و مشکلات را رفع می‌کنند. سامانه جامع دفع آب‌های سطحی شهر به صورت بدون عیب و نقص و پیشرفته به شکلی که هیچ گاه شهر دچار آبگرفتگی نشود، نیازمند صرف هزینه‌های بسیار سنگینی است که حتی کلان شهر‌هایی مثل تهران و شیراز و اصفهان نیز تا رسیدن به آن فاصله بسیار زیادی دارند.

۲- بنا به دلایل کاملاً فنی و به جهت حفظ استحکام بنا، ممنوعیت استفاده سرامیک در نما مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور از سال‌ها پیش اتفاق افتاده و توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - اداره پست 

در انتهای بولوار بهار و خیابان گل‌های داودی، هیچ کدام از کوچه‌ها تابلو ندارد و آسفالت نشده است. کد پستی به خانه‌ها داده نشده و وقتی به اداره پست رفتیم، گفتند با شهرداری است. به شهرداری نیز مراجعه کردیم که پاسخ دادند با اداره پست است. تکلیف ما چیست؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

نصب تابلو کوچه‌ها و آسفالت معابر بررسی شده و در دستور کار شهرداری قرار دارد و خرید تابلوی معابر صورت گرفته است. ولی درخصوص تخصیص پلاک و کدپستی، موضوع خارج از وظایف شهرداری است.
-----------//-----------

کارخانه سیمان خاکستری

۱۷ سال است ما سهام خریداری کرده‌ایم؛ ولی خبری از سود نیست. لطفاً گزارشی از عملکردتان را در رسانه‌ها منتشر کنید.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- مگر اسم جمال‌آباد نشده امیر‌کبیر؟ لطفاً دیگر ننویسید جمال‌آباد.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، به پیشنهاد شما عمل خواهیم کرد.

۲- حداقل شما پارسی‌نویسی را رعایت کنید؛ مثلاً به جای استادیوم شهدا می‌توانید بنویسید ورزشگاه شهدا.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، به پیشنهاد شما عمل خواهیم کرد.

۳- ممنون از زحمت شما برای اطلاع‌رسانی از خدمات و اتفاقات خوب و بد و برگزیده نی‌ریز در سال گذشته.

پیشنهاد داشتم که اگر امکان دارد یک بخش به خدماتتان اضافه کنید تا همشهریان بتوانند پیشنهاد و انتقاد خودشان را مطرح کنند و برنامه‌ریزی شود تا مشکل یا پیشنهاد و گلایه یا تشکر، از طریق کانال شما به مسئولان مربوطه انتقال داده شود و پاسخ مسئول مربوطه را هم به اشتراک بگذارید. اگر هم برای حل مشکل برنامه داشتند، در زمانی مشخص از طریق کانال دوباره پیگیر حل آن مشکل شوید و باز هم نتیجه مثبت و منفی را به اشتراک بگذارید.  

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، رویه‌ای به جز همین اقدامی که در صفحه تریبون آزاد انجام می‌شود، مقدور نیست. این صفحه روی فضای مجازی نیز منتشر می‌شود.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- امام جمعه
- اداره اوقاف
- اداره پست
- کارخانه سیمان خاکستری

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها