تعداد بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 27 April
۲ کشته و ۸ مصدوم در ۲۴ ساعت

واژگونی دو خودروی قاچاقچیان انسان در کمتر از ۲۴ ساعت، ۲ کشته و ۸ مصدوم در جاده‌های نی‌ریز بر جا گذاشت.  

در اولین حادثه، ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۴ اردی‌بهشت در گردنه چاه‌سبز (کیلومتر ۴۵ جاده نی‌ریز - سیرجان) یک خودرو سمند واژگون شد که بر اثر آن، یک مرد ۵۰ ساله و یک زن ۲۴ ساله در دم جان باختند.

در این حادثه ۴ نفر دیگر هم مصدوم شدند که با دو آمبولانس پایگاه‌های اورژانس قطرویه و سه‌راهی مشکان به بیمارستان شهدای سلامت منتقل شدند. وضعیت دو نفر از مصدومان از جمله یک نوزاد شش ماهه وخیم گزارش شده است.

نوشتنی است در این رخداد، نجاتگران پایگاه بین‌شهری هلال‌احمر هم با خودرو نجات به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی و تثبیت صحنه، اقدام به رها‌سازی حادثه‌دیدگان با ست سبک و نیمه‌سنگین کردند.

به گفته فرمانده پلیس راه نی‌ریز، همه فوتی‌ها و مصدومان از اتباع بیگانه و سرنشین خودرو سمند بودند و بقیه سرنشینان متواری شدند.

سرهنگ امین اقبالیان گفت: «حادثه به دلیل عدم رعایت فاصله طولی توسط خودرو سمند و تخطی از سرعت مجاز رخ داده است. راننده قصد سبقت از تریلر را داشته و، چون دیده خودرو از روبرو می‌آید، می‌خواسته به سمت راست برگردد؛ اما به دلیل سرعت بالا به عقب تریلر برخورد کرده و منحرف و واژگون شده است.»

وی افزود: «این خودرو به سمت نی‌ریز می‌آمده است و مسافر قاچاق داشته است. از فراجا دستور مستقیم آمده خودرو‌هایی که تغییر وضعیت داده و ارتفاع عقب آن را با تغییر در شاسی بالا می‌برند، حتماً باید توقیف شوند. طرح تشدید برخورد با این قبیل خودرو‌ها در دستور کار است و حتماً با شدت برخورد و پرونده به مقام قضایی ارجاع داده می‌شود.»

این در حالی است که در کمتر از یک روز پس از این حادثه، واژگونی پژو پارس حامل اتباع بیگانه در هوای بارانی، ۴ مصدوم برجا گذاشت. این حادثه ساعت ۱۳ چهارشنبه ۵  اردی‌بهشت در دوراهی روستای حسن‌آباد دهچاه رخ داد و ۴ نفر سرنشین مرد خودرو مصدوم شدند.

مصدومان با دو آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهدای سلامت منتقل شدند؛ در حالی که یکی از آن‌ها دچار کاهش هوشیاری بود.

نجاتگران پایگاه بین‌شهری هلال‌احمر حسن‌آباد با خودرو نجات به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی و تثبیت صحنه، اقدام به رها‌سازی مصدومان و کنترل ترافیک کردند.

سرهنگ امین اقبالیان فرمانده پلیس راه نی‌ریز، علت حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده بر اثر تجاوز از سرعت مطمئنه و برخورد با لبه پل عنوان کرد و گفت: «سه سرنشین این خودرو از اتباع بیگانه بودند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها