تعداد بازدید: ۶۲
کد خبر: ۱۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 13 April
دانستنیهای خودرو
بخش مکانیک خودرو هنرستان فنی و حرفه‌ای باهنر نی ریز

در شماره‌های پیشین توصیه‌های مهم نگهداری از خودرو را خواندید. اینک ادامه نوشتار:

کاهش زمان رانندگی
کاهش میزان استفاده از ماشین و کمتر رانندگی کردن خصوصاً در مسافت‌های کوتاه بسیار مهم است. استارت‌های سرد هم برای موتور و هم برای مصرف سوخت و محیط‌زیست مشکل زا است. مسافت‌های کوتاه طول عمر صدا خفه کن اگزوز شما را هم به شدت کاهش می‌دهد. اساساً وقتی موتور سرد را استارت می‌زنید عمل چگالش در اگزوز رخ می‌دهد و برای تبخیر و از بین رفتن این آب باید خودرو برای مسافت طولانی حرکت کند در غیر این صورت مقدار آب اضافی در صدا خفه کن اگزوز انباشته شده و باعث زنگ زدگی و خوردگی می‌شود. برای مثال، از روشن کردن یک خودرو سرد فقط برای انتقال آن به گاراژ خودداری کنید. به عنوان یک تغییر می‌توانید پیاده روی کنید. کار‌های کوچک را با هم یکی کنید و یکجا انجام دهید. اگر بیش از یک خودرو دارید، اگر قصد دارید دوباره بیرون روید از خودرویی که اخیرا روشن شده استفاده کنید.  

پرهیز از خاموشی طولانی مدت خودرو
حداقل هفته‌ای یک بار خودرو خود را روشن کرده و از آن استفاده کنید. زیرا خودرو‌هایی که بیش از یکی دو هفته استفاده نمی‌شوند نیز مشکلاتی را به همراه دارند نظیر کاهش سطح سیالات آن. اگر قصد دارید برای مدتی از خودرویی استفاده نکنید حتماً با یک مکانیک مشورت کنید.

عمل به توصیه‌های دفترچه
عمل به برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده در دفترچه راهنمای خودرو به شما کمک می‌کند تا از مشکلات پر هزینه در ارتباط با موتور، سیستم خنک کننده، بدنه، سیستم تعلیق و بخش‌های دیگر جلوگیری شود. راهکار‌های بسیاری برای افزایش طول عمر خودرو توسط کارشناسان در این دفترچه‌ها بیان شده است.

افزایش عمر خودرو با شستشوی بدنه
تمیز کردن نمک، لجن و آلودگی جاده، می‌تواند انرژی زیادی از شما بگیرد. اگر ماشین خود را به طور مرتب تمیز نکنید، در عرض چهار سال شاهد زنگ زدن بخش پایینی درِ خودرو خواهید بود. سه تا چهار سال بعد، این خوردگی به اجزای زیرین خودرو، مانند لوله‌های ترمز منتقل می‌شود. چنانچه در شستن و تمیز کردن خودرو خود اهمال‌کاری کنید، هزینه تعمیرات مربوط به زنگ زدگی قطعات آن می‌تواند سرسام آور باشد. مخصوصاً اگر در مناطق مرطوب کشور زندگی می‌کنید. شستشوی بدنه در جاده‌های ماسه‌ای که دارای شبنم صبحگاهی همراه با نمک است ضروری است. 

/ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها