تعداد بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴ - 2024 13 April
خطیب جمعه نی‌ریز «بدحجابی و سگ‌گردانی» را مایه تأسف خواند و خواست تا با عاملان آن برخورد شود.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام عقیل شفیعی در خطبه‌های نمازجمعه ۲۴ فروردین گفت: «پیشینه مردم در شهر فاطمی نی‌ریز به دینداری و ولایت‌مداری معروف است. اندک کسانی هم که می‌بینید قانون را نقض می‌کنند، عمدتاً یا مهاجر هستند و یا برای مسافرت به اینجا آمده‌اند.»

امام جمعه موقت نی‌ریز خاطر نشان کرد: «نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی را وادار به دینداری نمی‌کند؛ اما در برابر هنجارشکنی وظایفی دارد. ما اجازه نمی‌دهیم معیاری مانند سگ‌گردانی در نی‌ریز باب شود. انگار نه انگار که دین اسلام می‌گوید سگ نجس است. بار‌ها مشاهده شده کسانی که مورد تذکر قرار می‌گیرند، جنجال بپا و فوراً بحث اقتصادی را مطرح می‌کنند. ما هم از اوضاع نابسامان تورم در کشور و دولت آیت‌ا... رئیسی انتقاد داریم؛ اما مقوله حجاب و اقتصاد متفاوت است.»

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود نیروی انتظامی، از منکرات در اماکن عمومی ممانعت شود: «برادران و خواهران! شما هم وظایفی دارید و باید هر کدام، آمران به معروف و ناهیان از منکر باشید. همچنین مدیران ادارات موظفند در محیط کاری خود این قانون را اجرا کنند.»

استاد حوزه علمیه امام صادق افزود: «در باشگاه‌های ورزشی، چون عمدتاً قشر جوان و نوجوان حضور دارند، باید ارشاد لازم داده شود. معلّمان، روحانیون و بسیجیان در این زمینه می‌توانند مُبلغ امر به معروف باشند و نگذارند کانون گرم خانواده دچار فروپاشی شود.»

شفیعی در پایان، ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها