تعداد بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳ - 2024 07 April
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی‌ریز، بیش از ۸ هزار مسافر نوروزی در شهرستان نی‌ریز اقامت کردند.

عکس: سیده زهرا موسوی

حمیدرضا هادی گفت: «از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، ۷۳۶ نفر در اقامتگاه‌های رسمی مثل هتل و مسافرخانه، مدارس و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۷۶۲۱ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و ۹۰ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری ساکن شدند.

میزان کل اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری، حدود ۸۴۴۷ نفر بود.»

در نوروز امسال، دو نوروزگاه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از جمله بازی‌های بومی محلی، نواختن ساز و نقاره، نمایش آداب و رسوم نوروزی و محلی و غیره، در روز‌های ۴ و ۹  فروردین، به ترتیب بعد از روستای حاجی‌آباد و در پارک معلم برپا شد.

فروش محصولاتی مثل صنایع دستی و محصولات محلی از جمله نان، لبنیات، انواع آش و دارو‌های گیاهی نیز در این مراسم انجام شد.

همچنین همایش شکوفه‌ها و غنچه‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان، به همت جمعیت هلال احمر نی‌ریز در پارک معلم برگزار شد.

این همایش با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از جمله بازی‌های گروهی کودکان، نمایش عروسکی و خاله بهار و تربچه، مسابقه طناب‌کشی، شعر‌خوانی، ایستگاه نقاشی، ماروپله، ایستگاه آموزش، ایستگاه پایش فشار خون و قند خون، عروسک گردانی و... چهارشنبه ۸ فروردین در محل پست نوروزی هلال‌احمر واقع در پارک معلم برپا شد.

مهدی عبادی رئیس جمعیت هلال‌احمر نی‌ریز گفت: این برنامه با همکاری فرمانداری، شهرداری و اداره میراث فرهنگی برگزار شد که مورد استقبال زیاد همشهریان و مسافران نوروزی قرار گرفت.

8 هزار مسافر نوروزی در نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها